Gå til innhold

Hva gjør dere med den "gamle" sprinkelsengmadrassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Etter å ha forhørt meg litt med dere her inne blant annet har jeg bestemt meg for å kjøpe ny sprinkelsengmadrass til unge nr 2. Men hvor gjør jeg av den "gamle" madrassen? Noen tips? Har den i reserve? blir vel bare stående å ta opp plass.... eller gir bort på finn.no? men man vil vel heller ikke at noen andres barn skal sove på brukt madrass....er vel kanskje ingen som vil ha heller.... Hiver den i søpla? Føles på en måte litt dumt å kaste en madrass i søpla, som bare er brukt over litt 1 år......men.....

hva gjør dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Det vi gjorde med den gamle, var å legge den i kjelleren til oppbevaring og lot husmusene ha musebonanza på/i den slik at den er full av hull og desto mer musebæsj og seigt musetiss. Kanskje de brukte den som avlsstasjon, hvem vet. Men dette er ikke akkurat å anbefale.

Som du sier; det er få som vil ha brukt madrass... Men du kan enten ha den som reiseseng-madrass (for de er så tynne, de som er oppi) - jeg har hatt med reiseseng og gammel madrass på hyttetur, og det var ganske lurt.

Eller så kan du lage noe av den? Klippe den i to-tre deler og sy nye trekk, og lage sitteputer?

Kjenner du noen som har hund og trenger hundeseng?

Også tror jeg kanskje UFF eller lignende tar imot madrasser - fattige barn trenger den jo. Bedre enn å kaste den hvertfall.

:)

Skrevet

Hvis man ikke har bruk for den til egne barn feks hos besteforeldre, oppi reisesenga, på hytta eller til naboens hund så blir den kasta ja.

Skrevet

Tar på et fint trekk, legger den på gulvet inntil en vegg og legger masse fine puter oppå madrassen, inntil veggen. Vips: barnesofa eller hoppemadrass.

Skrevet

Den ligger og isolerer på loftet.

Annonse

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

jeg bruker den på nytt. kjøper en overmadrass og legger oppå.

Skrevet

Jeg kutter opp gamle madrasser, legger delene lag på lag i høyden og syr trekk rundt. Og voila! Man har plutselig en grei puff til å ha i gangen eller på hytta:)

Skrevet

Vi bruker den i sprinkelsenga som står hos besteforeldrene, eller evt på hytta/ i reisesenga.

Skrevet

Her ble to sprinkelsengmadrasser (en hjemme og en på hytta) plutselig til hundesenger. ;-)

Den ene bikkja har med andre ord en ordentlig dyr og flott madrass i buret sitt...

Skrevet

Takk for mange fine tips:-) Får se om jeg blir like flink og kreativ som noen av dere, eller om den ender opp som isolasjon eller musemat her også...he he!

Skrevet

Jeg kjøper ikke ny madrass etter å ha brukt den ett år. Jeg fikk mine såpass tett at jeg måtte ha to senger, men jeg skal spare de og bruke de til en eventuelt nestemann. Jeg har kjøpt dyre gode madrasser som jeg beskytter godt under og etter bruk så ser ingen grunn til å kaste dem.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...