Gå til innhold

innvilget keisersnitt grunnet ruptur på Ahus?

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg ble av overlegen på mitt sykehus anbefalt keisersnitt på det sterkeste med samme årsak som grunn. Og jeg sliter ikke på langt nær så mye etter fødsel 1 som det høres ut som om du gjør.

Dette kan jeg ikke tenke meg at du ikke skulle få (KS altså)!

Signerer 20.51 på at du ikke skal bekymre deg over dette. Ps. Får ikke samtale vedrørende KS eller ikke før ca. 6 uker før forventet termindato her på "mitt" sykehus.

Lykke til!

PS. Vil veldig gjerne får tipse deg om at det finnes egne rehabiliteringsprogram for denne type skade. Stikkord er elektrostimulatortrening. Kontakt snarest din fastlege og be om henvisning til urolog på sykehus. Disse vil kunne henvise deg videre til opptrening av bekken og alle "utløpene" en mister kontroll over i verste fall ved denne type fødselsskade. Jeg visste ikke om dette før etter at jeg hadde fått mitt 2. barn (KS), og overlegen fanget opp problemet mitt. Hadde vært totalt uvitende om dette frem til da, selv om jeg hadde nevnt skadeproblemene både ved seksukerskontroll etter første fødsel, og flere ganger hos fastlege. Rekonstruerende, kirurgiske inngrep er også mulig! Dette trenger du ikke nødvendigvis slite med resten av livet! Jeg har nettopp fikset litt opp, og det var virkelig med godt resultat. :)

Dette blir litt synsing fra min side, men etter å ha surfet en del på forumet, har jeg inntrykk av at ahus er "snille" ifht å innvilge ks uansett. Jeg fikk beskjed av min jm i kommunen etter gødsel, at jeg kom til å få ks dersom jeg ville. Dette på grunn av fødselsangst og angst for å revne på nytt (revnet mye, men ingen problemer i etterkant foruten noe smerter). Når det gjelder store rupturer der man har problemer med leksje i etterkant, så er ks anbefalt uansett sykehus. Ta kontakt med jm i kommunen og få henne til å henvise deg til en samtale om problemet ditt, så du selv får vite at du kommer til å få ks. Så får du selve ks samtalen nærmere termin. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...