*anki * Skrevet 30. september 2010 #1 Del Skrevet 30. september 2010 Heisan! Som "håp i 2010" skrev under her - what to feel... Den skriver jeg under på. Har mistet mange ganger. Nesten komt ut av tellinga. Tror det er 6 eller 7 ganger. Det har vært MA og SA og utskraping og fødsel uke 15 sist gang. Da var fosteret mitt sykt av trisomi 18. Så greier ikke glede meg noe over å være i lykkelige omstendigheter... Ser at dere luddes mamma, håp i 2010 og vil ha en til er gravide igjen. Så utrolig kjekt. Da skal jeg følge dere. Kanskje vi kan oppmuntre hverandre. Vi har hatt noen nedturer alle sammen. Vi har no fulgtes fra tid til annen. No må jeg rase meg avgårde på jobb. Kommer innom i kveld. Vil egentlig bare sykmelde meg, og det tror jeg jeg får også pga historien min. Det er absolutt den siste sjansen min no. Ha en fin dag. Vi snakkes. Klem fra en nygravert... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/
Luddes mamma Skrevet 30. september 2010 #2 Del Skrevet 30. september 2010 Hei anki! Gratulerer med ny graviditet! Håper virkelig det går bra for deg denne gangen... Forstår godt at du ikke er "lykkelig". Vi har jo ganske like opplevelser med bla. sen abort jeg uke 14 pga tripliodi... Min siste graviditet gikk ikke bra. Hadde en liten blødning i uke 4, men tester etter dette viste at jeg fortsatt var gravid. Men på UL i 7+4 (torsdag for en uke siden) var det bare en tom fostersekk... Sluttet med alle medisiner - bla. progesteron - og begynte å blø dagen etter. Nå endelig begynner blødningene og smertene å avta... Er utrolig dessilusjonert og vet ikke hva jeg føler lengre. Tror det har begynt å gå opp for meg at dette ikke går. Håper du, håp 2010 og vil ha en til kan følge hverandre helt i mål denne gangen! Lykke til videre og hold oss oppdatert! Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/#findComment-142382384
Håpet ble virkelighet! Skrevet 30. september 2010 #3 Del Skrevet 30. september 2010 Hei igjen anki! Lettere å gratulerer andre med ny graviditet enn å glede seg over egen - så GRATULERER så masse med ny spire i magen anki! Denne gangen skal det gå for oss begge + andre slitere! Jeg har jobbet 100% + og ikke helt klart å forholde meg til graviditeten frem til nå, men kvalmen og trøttheten har jo minnet meg om det daglig da! I dag var jeg hos min gyn på UL og så et bankende hjerte - so far so good! Er 7+1 idag, ny UL om 13 dager. Tar ikke av idag heller, men gode nyheter er jo det beste alternativet her! Bestilt time hos legen nå, fastlegen min hadde 2,5 ukers ventetid, men fått time hos en vikar til mandag. Det jeg tenker nå er forhåpentligvis en 40% sykemelding slik at jeg kan jobbe annenhver dag. Det er godt å kunne tenke på noe annet og hvem er vel bedre til å muntre meg opp en gjengen med 18 stykk 3- til 5-åringene "mine" på avdelingen!? Men for å være en god pedagog for dem og beholde tålmodigheten med alt er det ingen god ide å jobbe full stilling og vel så det. Ellers er jeg slakt etter jobb og sløver stort sett på sofaen, holder meg unna sex nå i første trimester, setter min lit til crinone og Albyl-E og har bestemt meg for å avlyse flyturen til England om 3 uker, holder meg unna fly dette svangerskapet. Luddes mamma - som mitt hjerte blør for deg, håper du sterke kvinne klarer å stable kroppen og hodet på beina - nok en gang! Håpet jo så veldig vi kunne dele gode nyheter denne gangen. Ble satt ut da jeg leste innlegget ditt sist uke, klarte ikke svare en gang! Tenker masse på deg! Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/#findComment-142383443
vil ha en til=) Skrevet 1. oktober 2010 #4 Del Skrevet 1. oktober 2010 Gratulerer så mye!!!!!!!! Skjønner så godt hva du mener...disse ukene er terror...hvert dobesøk en pine men sakte og sikkert går det opp for en at dette skal gå bra!!!!Må bare ha trua!!!!Er 7+4 i dag og var på UL på mandag og fikk se et bankende hjerte samt at hcg målingene mandag og onsdag var stigende og var på langt over 60 000 så får ikke hcg-støtte som sist fordi verdiene er så høye at det ikke spiller noen rolle....og jeg kjenner at det er helt greit.....skal på ny UL på mandag og kjenner at jeg er spent....for selv om forrige UL var fin tar det ikke mange dagene før man blir litt skeptisk igjen....sånn miljøskadet tenker jeg....Er i perioder veldig kvalm og jobber for tiden 50 %...har jo en aktiv krabat på 17 mnd fra før og selv om han er i barnehagen så kjenner jeg at det er mer slitsomt når man ikke bare kan tenke på seg selv...men han gjør det lettere også da....enn om vi får en så herlig person til inn i livene våre??????Lykke til oss nygraverte og stå på til dere som snart skal bli det=) Velger å fly om to uker jeg da, 40 min tur, har bestemt meg for at det ikke er årsaken hvis det går galt....=) Goooood helg og god klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/#findComment-142385529
helixxx Skrevet 4. oktober 2010 #5 Del Skrevet 4. oktober 2010 Grattis....og kryssar fingrar og tær! Forstår følelsane dine. Håpar at du klarar å kose deg litt og!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/#findComment-142398235
*anki * Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 4. oktober 2010 Huffameg Luddesmamma! Hadde ikke fått med meg historien din jeg. Det unnskylder jeg. Er så fryktelig lei meg på dine vegne. Vet hvor tungt du har det. Vi har vært gravid like mange ganger på rad vi. Det er såååå urettferdig at det skal være så vanskelig. Håper du kommer deg fort igjen og at du finner ut hva du vil gjøre videre. Det er ikke slik en vil avslutte det å skulle få et lite barn til. Jeg for min det har funnet roen med at dersom det ikke går no så er det over for min del. Har holdt på i tre år tilsammen for å prøve å få attpåklatten vår. Det begynner å tære på. Men no krysser jeg fingrene for at det vil gå veien. Har i allefall masse symptomer. Er drittsur og vanskelig, småkvalm, vondt i pupper etc. Alt mottas med takk så lenge det går bra. Men må prøve å bli litt mindre sur... Huff! Greier ikke styre det heller!!!!!!! Men akkurat no er jeg sliten. Vært ute å reist i helga og det har tatt på. Så no en god natt søvn i min egen seng, så tenker jeg det er bedre i morgen... Krysser fingre for oss andre her inne at vi kan følges helt til mål:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/#findComment-142399807
Luddes mamma Skrevet 7. oktober 2010 #7 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei Anki Jeg krysser fingrene for deg! Bra med mange symptom! Hold oss oppdaterte her inne på hvordan det går! Ja, dette er ikke lett. Har forsøkt nå i 3 år, og har vært gravid i over ett av disse om jeg legger alle graviditene sammen... Tar vi med tiden man har en SA/MA er vi på 1,5 år minst... For en måte og bruke tiden sin på - eller hva!? Så godt at du har funnet roen (men denne gangen skal det gå!!!) om det som ikke skal skje skjer. Det må gå bra for deg nå! Om du klarer det - kanskje det er håp for meg og.... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/#findComment-142412987
*anki * Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 12. oktober 2010 Her snigler dagene og ukene seg avgårde. Er vel 5+5 idag... Føler jeg har vært gravid leeeenge... Men har mange symptomer også denne gang, og jeg er fortsatt veldig glad for de selv om de er plagsom. Er fortsatt kvalm og det har jeg ikke vært før. Det er litt uvant. Men dersom det holder seg som no er det levelig. Skal til lege torsdag og da lurer jeg på om jeg skal få meg en liten sykmelding. Da blir dagene litt lettere og jeg litt mer rolig. Har fått meg time til ul i begynnelse av november. Da vil jeg være 9 uker. Skal vel også få henvisning til Trondheim og St.Olav for utvida ul og duotest. Tror nok jeg vil være veldig spent da og grue meg til det. Det var der jeg fikk vite at jenta mi hadde trisomi 18. Men kan no ikke være like uheldig to ganger...! Tror nok og håper virkelig det vil lykkes deg også Luddes mamma. Det er i allefall godt å allerede ha barn fra før. Jeg er glad dette ikke skjedde første gang vi prøvde å få barn. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/#findComment-142429614
vilja80 Skrevet 13. oktober 2010 #9 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hei, og gratulerer! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg er 6 uker i dag, og føler også at det har vart i flere uker...Da jeg fikk pos test ble jeg bare livredd, men det har roet seg litt nå. Men har hatt litt brun utflod i flere dager, så tror ikke det lover så bra denne gangen heller. Men symptomene er der fortsatt så vet ikke. Jeg vet at det kan være ufarlig, men med min historie tør jeg ikke håpe så mye. Må vel bestille time hos gynekologen snart, men har ikke orket det heller enda. Har ingen barn fra før, og innimellom mister jeg helt motet og tenker at jeg heller aldri vil få det. Men det er vel normalt at følelsene svinger... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142381328-hjelp-gravid-igjen-men-vet-ikke-hva-jeg-f%C3%B8ler-eller-ikke-f%C3%B8ler/#findComment-142431823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå