Gå til innhold

Noen som skal føde på ABC-klinikken?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Lurer på om noen skal føde på ABC-klinikken på Ullevål? Hvem går dere hos?

Jeg skal nemligen føde der selv og hva bare litt nyskjerrig på om det finnes fler her inne som går der!? Kanskje her finnes noen som allereden HAR født der tidiligere? Fortell da gjerne hva dere syntes og så...

Jeg er i uke 26+6 og begynner og grue meg allereden!!Dette er mitt første barn så er ju helt ny på dette :D Fler som føler like?

Fortsetter under...

Jeg skal føde på ABC, og fødte der sist også!

Det beste med ABC er den tette oppfølgingen man får av veldig erfarne jordmødre. Jeg hadde en veldig fin fødsel sist, og savnet overhodet ikke smertestillende. Det var så deilig å ha det store rommet, uten ledninger og maskiner. Veldig trygt, og en rolig atmosfere rundt fødselen. Har flere venner som har født eller begynt fødselen der, og de plager ikke gravide der, så går det galt, eller smertene blir for sterke, så triller de deg bare 10 meter bort i gangen til føden på Ullevål. Jeg hadde ingen betenkeligheter med å søke dit en gang til. De som jobber der er fantastiske, og vet virkelig hva de driver med. Ingenting føltes utrygt der når fødselen min var igang.

Skriver under på denne:)

Fødte min første på ABC og var overhodet ikke i tvil om hvor jeg skulle denne gang. En flott opplevelse fra begynnelse til slutt. Er selv helsepersonell og savnet ikke monitorer og overvåkning, følte meg rett og slett helt trygg.

Det faktum at alt skjer på føderommet (måling, veiing etc) gjorde at jenta vår bare var fra oss i et par minutter, gjorde at vi kunne se alt som skjedde med henne. Frem til hun møtte sine besteforeldre dagen etterpå var det kun vi og jordmor som hadde holdt henne:)

Barseltiden var veldig rolig og det samme var vi, noe jeg tror startet allerede på ABC.

Lykke til, kanskje vi sees der:)

Skal og ditt :)

Jeg også fødte min første der og var det var liten tvil om at vi skulle ditt denne gangen også.

Man føler seg trygg og ivaretatt hele veien og barseltida var så rolig og flott.

Skjønner at dette er ikke for alle, kjenner ingen andre som frivillig føder uten medisiner, men om man tror på det og kjenner seg selv godt nok er det så verdt det.

Lykke til dere andre :)

Hei!

Jeg også skal føde for første gang der, men ikke før i februar. Jeg har hørt masse bra om dem, men har jo ingenting å sammenligne med jeg heller, men har ikke kommet dit at jeg gruer meg, ennå iallefall :)

Jeg skal på første time hos jordmor der den 12, så håper at det blir et hyggelig møte og at jeg får bekreftelse på at jeg er i trygge hender hos noen som vet hva de holder på med.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...