Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 hei. begynte med sprøyter, puregon på syklusdag 3.Skal starte på cetrotide fredag i 4dager. Skal på ultralyd (st.olavs) på syklus dag 10. Når ca har du/dere hatt egguttak på kort regime? Dette er vårt andre forsøk
amusica Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Ja. Begynte i dag med purgeon på syklus dag 2, starter med cetrotide dag 6 og ul dag 8. Er også på st.olavs. Dette er vårt første forsøk og jeg er veldig spent. Hadde du også en kort regime på første forsøk?
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2010 Nei, hadde langt regime på første forsøk (spray og sprøyter). Satte inn et egg 5.mai, fikk positiv test, men begynte å blø samme dag. Ble gravid på egenhånd etter 1-forsøket, men mistet i uke 6. Men nå er vi veldig klar for nytt forsøk spent på når vi får tatt ut egg og satt inn igjen. Lykke,lykke til
MK73 Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Første gang på kort regime gikk jeg på sprøyter i 8 dager, andre gang i 10 dager. Det skulle vel tilsi at jeg hadde uttak hhv 11 og 13 dager etter sprøytestart.
amusica Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Da går du en spennende tid i møte:-) I løpet av 3 år har jeg hatt 1 exu, 1 sa, 4 habitulle aborter... Det har vært tøffe tak og jeg må ærlig innrømme at jeg er skikkelig nervøs for det jeg nå skal gjennom. Overbevist om at jeg blir gravid, men det å beholde vil være den tøffeste delen min. I og med at jeg nå er kun satt på et kort regime er jeg redd for at det er bare ett egg som blir tatt ut og befruktet. Dvs. ingen fryseforsøk som vil gå under det første forsøk. Vet du hva som må til for å få satt to egg inn? Hvor mange egg ble tatt ut på ditt forsøk og har du noen nedfryst? Håper det lykkes for dere denne gang.. :-)
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har også hatt 1 exu, april 08. Siden den gangen har vi ikke fått til noe selv, bortsett fra nå i juni etter 1.prøverørsforsøket vårt. Hadde langt regime sist, fikk da ut 12 egg, 1 egg ble satt inn, resten antakeligvis kastet. Så jeg/vi må gjennom hele greia igjen. Sånn er det, men gruer meg til uttaket. Syns helt ærlig at det var vondt. Jeg reagerte noe innmari på smertestillende, petidin. Kastet opp hele veien hjem, 2,5t i bil. Vi holder til i St.Olavs, og førsteinntrykket jeg fikk av dem ang å sette inn flere enn ett egg, var at det ville dem ikke, pga frykt for flerlingerfødsler/komplikasjoner. Men hva de andre prøverørsykehusene praktiserer vet jeg ikke. Lykke til du/dere også
amusica Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 Exu var knalltøff opplevelse for meg.. Se var på drømmeferie -seiltur i Karibien. Jeg var selvfølgelig hos lege der ned, men de kunne fint lite finne ut hva som var feil da de ikke hadde ul utstyr,Var hjemme en uke etterpå og oppsøkte lege pga. skikkelige smerter. Fikk konstantert at jeg hadde mistet og bare måtte ta det med med ro. Gynekologen ved sykehuset gjorde en tabbe ved å ikke ta blodprøve av meg. De fem påfølgende dagene var et smertehelvete og jeg trodde virkelig at jeg skulle stryke med. Da jeg til slutt ikke holdet ut lenger oppsøkte jeg gynekologen igjen og da viste det seg at jeg måtte hasteoperes pga ti uker på vei i egglederen. Den ble fjernet og jeg var overlykkelig over å ha overlevd. Alt gikk fint til min venninne fortalte at hun var gravid og hadde termin på samme tidspunkt som jeg ville hatt.. Kort fortalt fikk jeg en psykisk knekk etter dramatisk exu og følelsen av å ikke lykkes. Etter det har jeg hatt opptil flere kjemiske graviditeter, som har virkelig rotet til sykulusene mine, Vi er nå klare for prøverør ved st.olavs. Samboeren skal reise ut på internasjonalt oppdrag i januar og blir borte et halvt pr. Så dvs, at hvis det klaffer kommer han akkurat hjem til fødselen, Jeg er forberdt på en tøff periode fremover og krysser fingrene for at vi lykkes. Så det var vondt med uttak....ja det har jeg hørt flere har sagt-.( . . Vi har veldig lang reisevei så planen er å være i Trondheim i fra ul- uttak- innsett. Så rart at de ikke informerte om kvaliteten på resterende 11 egg.. var det flere som var befruktet? Jeg håper selvsagt på frysing hvis det er flere befruktete egg av god kvalitet.....skulle det ikke lykkes første forsøk har jeg da fryse forsøk jeg kan benytte når samboeren er borte, Hvordan var din exu og har du merket noen forandringer i underlivet etter exu? Blir spennende å følge deg fremover:-) God helg.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2010 Hørtes ut som en tøff periode for deg ja, kjedelig når slike ting skjer og at d blir oppdaget så seint!! Flere av eggene var befruktet, 7 av 12. Men det var tydeligvis bare 1 egg som delte seg slik dem ville. Min exu var nesten som din. Hadde småblødninger og smerter fra første dag omtrent. Jeg var på sykehuset for kontroll i uke 5. Men da konstaterte legen at jeg hadde mistet. Jeg ba legen om å sjekke hø side, pga smerter og fordi at jeg mistenkte at noe var galt. Men legen så ingenting. Dro hjem, uka etter ble jeg i hui og hast sendt til sykehuset igjen og operert kjapt etter ankomst. Da var jeg nesten 7 uker på vei. Dem fjernet hø eggleder. Var redd for at min regelmessige syklus ble forandret, men det ble den ikke, så jeg har fortsatt en regelmessig syklus på 28-30 dager. Da vi ble gravide på egenhånd etter 1.prøverørsforsøket i mai, fikk jeg tilbake samme smertene som da jeg hadde exu. Ble livredd for at d var det samme igjen.Denne gangen fikk jeg bedre oppfølging fra sykehuset. Men vi mistet jo i uke 5. Så denne gangen hadde det satt seg på riktig plass, heldigvis. Det jeg har fått høre i etterkant er at etter en operasjon i buken, så blir det arrvev. Og de smertene som jeg fikk, kom nok pga at livmoren vokser og arrvevet fra tidligere blir strekt ut. som da kan være smertefullt. så jeg må bare bite tenna sammen og satse på at neste gang går d bra Kjenner veldig godt at jeg har eggløsning, spesielt på ve side. Hø side kjenner jeg ikke noe spesielt. Ellers er vel det som normalt. Bortsett fra at vi dessverre har mindre sjanser for å bli gravide enn dem med to eggledere. Håper du får friske og gode egg ut, så du får noen på frys Lykke til og god helg til deg også
amusica Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg fjernet venstre eggleder og jeg kjenner eggløsningen kun på høyre side. Litt bekymret for at det er høyre eggleder som er igjen pga. at jeg i ung alder fikk fjernet blintarmen. Var den gang 11 år og fikk selvfølgelig min første mens dagen etter operasjonen. Har hørt at narkose kan fremskynde mens, men det kan jo også være slik at de rotet det skikkelig til neden til. Uansett er det nok mye arrvev der, for jeg generelt lett danner arrvev. Jeg har også mye liga lignende smerter over lengre perioder og har bare aksptert at slik er det bare.. Nå er det ikke mange dager til ul og jeg er spent på resultatet. Når skal du inn? Masse lykke til:-)
Mirakel <3 Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 9 dager med sprøyter, på dag 9 ul.lyd fikk da beskjed om å sette eggløsningsprøyte på kvelden da. 2 dager senere uttak og 2 dager etter det igjen innsett. Tilsammen 13 dager på kort regime og det var en befrielse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå