Gå til innhold

Bringebærkapsler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jeg har lest noe om bringebærkapslene, men husker ikke om de ble anbefalt eller advart mot? noen som kan hjelpe? fungerer de og er det ok å ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er verken eller, det er mer ett kjærringråd for å bedre fødselen.

er det samme med bringebærbladte,(kapslene er vist mer effektive)

jeg drakk te'n denne og forige gagn (skal hjelpe med å modne og gi raskere fødsel)

jr var ute 6.5 time etter at jeg merket en rie. så jeg tror det funker....

derfor har jeg drukket masse te denne gangen å

Skrevet

Jeg tar bringebærkapsler hver dag.. tenker at hvis det kan hjelpe under fødselen og etter, så er det jo verdt å prøve :o) Mange som tror de har god virkning. Spurte jordmor om det, og ho sa det var bare å prøve.. :o)

Skrevet

Kjøper man disse på apoteket eller helsekost??

Skrevet

Helsekost :) Bringebærblad er brukt i århundrer, styrker livmoren som forberedelse til fødsel og hjelper livmoren med å trekke seg fortere sammen etter fødsel. Og hvis de kan hjelpe til med å styrke livmoren og å få effektive rier så er det vel verdt ett forsøk :) Jeg er i gang!

Skrevet

Så lenge det ikke skader så er det jo verdt et forsøk :) kan jeg begynne når som helst, eller?

Skrevet

Noen sier at man kan drikke teen hele svangerskapet, men jeg ville ikke gjort det da de kan gi sammentrekninger.. Kapslene skal man begynne med ca 2 mnd før fødsel :) Jeg liker Solaray sine best.

Skrevet

så bra, da er det ut til helsekosten i dag :)

Skrevet

Mankjøper disse på helsekost, kostet 169 for 100 kapsler, ta maks 2 hver dag! Kan med fordel ta de etter fødsel også..

Postet en tråd om det her, med forskningsresulteter (seriøse sådan), som sier at fase 2 av fødselen var i gjennomsnitt ca 10 min kortere på de som fikk i forhold til placebo gruppen. I tilleg mindre rifter, midra vakum og tang, og noen mente også at fødselen ble fremskyndet litt/ungen kom til rikitg tid isetedet for over termin.

Alt tyder på at de for mange har god effekt, selv om sånt selvfølgelig aldri gjelder alle! SKal taes i 3 måneder før termin/uke 32 (litt variabelt).

Hjelper også livmor til å trekke seg sammen til normal str etter fødsel:)

Skrevet

Dette må jeg også prøve:-)

Ingen negative bivirkninger?

Skrevet

Bare 2 hver dag? Detstår på dem at man skal ta 2 to ganger om dagen, så jeg gjør det, i tillegg til akupunktur

Skrevet

Ingen negative som jeg har lest (søkt litt forskjellige databaser).. Så tror det er helt trygt å ta!

Bare to hver dag ja, men det er jo det du tar? Skjønte ikke helt den jeg:(

Hvor langt er du på vei, siden du har begynt med akupunktur? Det skal jeg også når kan nemlig, bare usikker på når det er...

Skrevet

Tar 2*2 så 4 hver daf.

Begynte med akupunktur i uke 35, det var det de anbefalte.

Skrevet

Jeg tar 2 kapsler om morgenen og 2 kapsler om kvelden. Det er 400 mg bringebærblad i hver kapsel. Doseringen har vel å gjøre med styrken på kapslene. Jeg har fått mye mer kynnere etter jeg begynte å ta de for noen dager siden.

Skrevet

Jeg tar forresten de fra Solaray.

Skrevet

Ikke hørt om noen bivirkninger jeg heller, får ofte mer kynnere - men kan jo ikke si at det er bivirkning for kynnere er en livmor som trener seg på å bli sterk og det er jo det vi vil... Selv om det ikke bestandig er like godt :P

Hva slags akupunktur er det du tar fra uke 35? Modning?

Skrevet

Ja, modnng, men hun setter alltid noen nåler for andre ting også, som Symfysevondt og søvnproblemer.

Skrevet

Begynner man med modning så tidlig? :o Kanskje jeg skal sette i gang jeg også da.. Er 35+3 i dag. Tror jordmødrene på føden bare setter modningsakupunktur fra uke 38 her, så da må jeg kanskje til en akupunktør..

Skrevet

Jeg tok disse forrige svangerskap for jeg leste såååå mye positivt om de. Mulig det virker altså. Men grunne n til at jeg aldri i livet kommer til å ta de denne gangen er som følger:

5 uker FØR termin begynte det med regelmessige VONDE kynnere. Disse minnet veldig om rier, og kom regelmessig med 5 min mellomrom. dette holdt på i ca 4 timer, så en times pause før det var igang igjen. Dette fortsatte HVER ENESTE DAG fram til fødselen som kom 6 dager ETTER termin. Utrolig utmattende kan jeg love. Jeg var helt utslitt LENGE før fødselen. Var innlagt på sykehuset et par ganger og fikk sovemedisin, akupunktur og gud vet hva for at jeg skulle få meg litt søvn, men ingenting hjalp.

Ikke hjalp det mot revning heller. Jeg ble sydd i 1 1/2 time etter fødselen...

Jeg tørr i alle fall ikke ta det denne gangen! (Tok det ikke første svangerskapet og da hadde jeg ikke disse plagsomme regelmessige kynnerne før terminen. Dvs jeg hadde kynnere, men ikke sånne plagsomme og vonde)

Jeg burde jo ha slutta med kapslene når dette begynte, men det var først ETTER fødselen at jeg fant ut at de kunne gi kynnere...

Men til dere som velger å bruke de. Lykke til, og jeg håper dere slipper sånne plager som jeg hadde!

Skrevet

Nå er det sånn her i landet at dersom et naturmiddel har dokumentert effekt, så blir det trukket vekk fra helsekosten og gjort om til legemiddel...

Dermed kan man gå ut fra at preparater på helsekosten er uten effekt. Bortsett fra placeboeffekten, da. Som jo kan være helt reell..

Skrevet

Placeboeffekt eller ikke, virker det så virker det - samme for meg om det er middelet eller hodet mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...