Gå til innhold

Aaaargggh!!! (advarsel: langt - innlegg som selvterapi)

Anbefalte innlegg

Jeg synes selv at jeg er ganske så rasjonell og tålmodig, men igår ble jeg litt skuffet på tross av min rasjonelle tilnærming og tålmodighet.

Den lange historien er at etter forsøk nr. 9, i første halvdel av mai, ba jeg om en statusgjennomgang hos Hausken før vi går på de siste forsøkene våre. Vi var der i juni og ble blant annet anbefalt ny laparoskopi. Jeg var enig i det, og vi ble enige om at henvisning skulle sendes til Riksen eller Ullevål. Så fulgte jeg opp noen dager senere, og fikk beskjed om at henvisning var sendt A-hus. OK - jeg tenkte jeg skulle ringe dem og få henvisningen overført til Oslo i stedet. Jeg ringte, og ventet, og ringte, og ventet. A-hus hadde en måned etterpå ikke mottatt noen henvisning. Jeg er aldri så lite irritert - vi har mistet en måned, og ringer Hausken igjen. De sender (ny) henvisning, til Riksen. Da har det blitt fellesferie, og jeg regner med å måtte vente en stund - for på Riksen må man inn til konsultasjon først selv om henvisning kommer fra spesialist.

Endelig litt flaks; jeg får etter et par uker komme inn på kort varsel til en avbestilt time. Får kranglet meg til ny lap, og venter på innkalling til dagkirurgi. Innkalling kommer, til Ullevål, time i september. Så får jeg et par uker senere også innkalling til Riksen, et par uker etter timen på Ullevål... Jeg leser papirene - og Riksen sier at inngrepet ikke skal gjøres mens man har mensen. Selvsagt skal jeg ha mensen på det tidspunktet jeg har time ved Ullevål. Jeg ringer Ullevål, som selvsagt har en helt motsatt policy; mensen ikke noe problem... Hvem skal man da høre på - når to avdelinger ved samme sykehus har stikk motsatte regler?.. Jeg valgte det tidligste alternativet, og problemet ble ikke et problem ettersom mensen likevel kom altfor tidlig - mye styr for ingenting. Men bedre med to innkallinger enn ingen - og i september ble jeg operert. Så kom det enda en innkalling fra Ullevål denne uken! Ja - forsåvidt også bedre med tre innkallinger enn ingen, men troverdigheten til systemet synker for hver nye innkalling...

Så - er vi klare for forsøk, endelig! Ringte Hausken en uke før forventet mens, og ba om resept, som skulle sendes neste arbeidsdag. Så fant posten ut av den skulle bruke 4 dager på levere det brevet, så det ble litt armer og ben der også - til ingen nytte ettersom syklusen plutselig var 4 dager lengre denne gang (jeg er vel omtrent den første som tar Metformin og opplever at syklusen blir svært kort og svært uregelmessig, mens den tidligere var normal og med små variasjoner). Så kom mensen, og jeg snakket med klinikken, og vi avtalte oppstart.

Hurra! Medisiner innkjøpt, planer lagt på jobb, planer lagt for ferie, alt med utgangspunkt i forsøk i oktober. Så ringer klinikken tilbake. Selvsagt faller forsøket mitt midt i den j... høstferien. Så da blir det dessverre ikke noen oppstart denne syklusen. Da må det bli i november - som medfører enda en måneds venting, skaper trøbbel på jobb, og skuffer venninna mi som trodde hun skulle på en ukes ferie med meg i november.

Jeg vil ha nytt forsøk! Nå! Aaaaaaaaaarrrrggghghhhhh! :-(

Fortsetter under...

Utrolig kjipt. Som du sier, mye styr for ingenting og dertil utsettelse. Alt dette klabb- og babbet, frem&tilbake, trøbbel&heft var noe jeg ikke hadde tenkt på da vi begynte med ivf-prosessene. Og ikke bare at alt ekstraarbediet tar krefter og tapper en for energi - men uvissheten!

(Hm....det er ingen annen klinikk du kunne få et forsøk på nå i oktober, da..?? Aleris? De kjenner deg jo...Bare en tanke..)

Uansett, lykke til, MK! Det som ikke tar livet av en gjør en sterkere! (Om enn mager trøst når krampa tar en!)

Aaaaargh'er litt på dine vegne!

Kjenner jeg blir helt svimmel og svett av å lese historien din, hjelpe meg, noe så rørete... Skulle tro at instansene hadde større forståelse for hvilken påkjenning det hele er i utgangspunktet, og jobbet litt for å gjøre prosessen litt enklere..

Sender en klem og gode babytanker deres vei!:)

Hvordan er det muuuuulig å rote så innmari da????

HUFF

Skjønner godt att du blir både lei å frustrert. Hadde nok *eksplodert* jeg ja.

Ønsker deg lykke til i november. Dere fortjener VIRKELI å lykkes denne gangen.

klæm

I all verden...

Hva har vi lært?

Følg opp alt alltid...ikke stol på at ting ordner seg av seg selv...

Må nesten smile av innlegget ditt...kjenner frustrasjonen gjennom Pcen..

Lykke til! DET har du fortent...og jeg ble vellykket gravid etter begge mine lapper...så lurt det du har gjort der tror jeg...

:-)

Annonse

Hehe, takk, alle sammen, for trøstende og støttende kommentarer :-)

Nurket, du har selvsagt rett: ALLTID, ALLTID, ALLTID følge opp og passe på selv!!! Det er helt sikkert... Jammen godt sånne kontrollfreaker som meg kan ha noen fordeler - for det der faller ganske naturlig for meg.

Har kommet over skuffelsen og frustrasjonen nå og smiler litt av det hele. Håper bare jeg kan få til den ferieturen likevel. Får se hva kalenderen sier.

Ha en god uke, damene mine!

Huff... dette er vel det man virkelig kaller kaos....

at det er mulig... synes det er litt merkelig at du ikke fikk beskjed om høstferien tidligere...

Jeg prøver å tenke at det er en mening med alt... så kanskje vil denne utsetningen føre til at de beste eggene blir tatt.... at det er bedre kvaltet på de som kommer i november.... håper iallefall på det. dere fortjener virkelig og lykkes nå.

Så på programmet Puls om prøverørsbarna. her var Jenni Jensen med... de klarte det på sitt tiende forsøk... så får håpe dere også får det til da....!!

uansett... masse lykke til... sender ut masse gode baby tanker til dere... og krysser fingrene....

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...