Gå til innhold

Hvordan vasker dere toalettet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket rengjøringsmiddel bruker dere?

Hva vasker dere med? Klut?

Hva gjør dere i så fall med kluten etterpå? Vasker den i maskin? På hvor mange grader, og sammen med hva???

Jeg blir ikke helt enig med meg selv hvirdan jeg skal gjøre det, så trenger tips!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bruker klut som jeg kaster etterpå.

Kluten kan være gamle avdankede filler eller en veldig flekkete klut som jeg ikke får ren lenger.

Vi vasker kun tøy 1 eller 2 ganger i uken og synes det er ekkelt å evt. ha en møkkete doklut liggende. Og hvor skal den være mens den tørker? Æsj.

Bruker av og til Jif, noen ganger baderomssåpe, husker ikke merke.

Skrevet

Jeg bruker kun microfiberklut uten såpe på badet, men på selve toalettet bruker jeg såpe;)

Bruker gjerne first price kluter for de er så billige at jeg kan kaste de... men kommer litt an på. Jeg vasker toalettet hvertfall annenhver dag (3barn..) så er jo ikke alltid det egentlig er så skittent (les- søl..)

Så noen ganger bruker jeg vanlig klut som vaskes med andre vaskekluter på kokevask.

Av såpe bruker jeg en slags klorin-spray som jeg kjøper i Sverige. Er ikke ren klorin, men lukter svømmehall på badet når jeg har brukt den;)

Liker tanken på at en del basselusker blir drept etter en runde med den!

Jif skurekrem må du hvertfall ikke bruke (hverken på toalett eller vask) da den sliter av det glatte bellegget på emaljen etterhvert og da blir det matt og alt dritt fester seg uansett!

Skrevet

Bruker dokost nede i doen, ellers våtservietter..

Skrevet

Bruker klut og Ajax, tørker etterpå. I doskåla bruker jeg Ajax eller Klorin. Kluten vaskes på 95 grader.

Skrevet

Jeg sprayer ned utsiden, innsiden, doskåla, under og rundt doen med vann med klor, lar det virke i 15minutter, så tørker jeg av med klut fra øverst til nedrest, bruker toalettbørsten nedi doen til slutt, den har jeg også spraya med klor samtidig med toalettet.

Kluten vaskes med resten av rengjøringskluter og mopper på kokvask, da blir de helt rene og det er ikke så farlig hvor de er brukt :-)

Annonse

Skrevet

Klut, jif og maskinvask 90 grader. (Bruker selvfølgelig dobørste nedi ;o)

Skrevet

Her bruker vi dovask kjøpt på helsekost (finnes ikke svanemerket dovask på butikken) og børste inn i doen.

Utenpå bruker jeg enten hjemmelaget vaskespray (vann, eddik, hydrogenperoxyd og eteriske oljer) eller svanemerket produkt, alt ettersom hva jeg har for hånd. Mikrofiberklut som vaskes ved 60% med bleier og andre kluter.

Er nok mer opptatt av miljø enn bakterier i huset vårt, må jeg innrømme.

Men vi kjører en annen rutine ved sykdom. Da er det desinfiserende midler (hjemmelaget spray med vann og klorin) til dovask, og kokvask på kluter og bleier. Skjer så å si aldri.

Skrevet

Jif baderom, men som oftes Sun Light (!) Den er mild i lukt og svanemerket, jeg blir uvel og får lett hodepine av de sterke luktene.

Bruker svamper, 10 kr for en pakke eller kluter (first price) som jeg kaster etterpå. Tørker gjerne av med et håndkle som går i kokvasken. Ved behov bruker jeg gjerne litt domestos/klor som jeg lar virke. Dobørsten nedi doen selvsagt.

Skrevet

Bruker Domestos Fresh nedi toalettet. Så bruker jeg en klut og Ajax baderomspray til resten av toalettet. Kaster ikke kluten etter hvert bruk, det er utrolig lite miljøvennlig. Kokvask er også lite miljøvennlig, det brukes vi faktisk aldri. 60 grader er nok til å drepe bakterier.

Skrevet

Bruker Domestos Fresh og dokosten nedi toalettet. Bruker klut og baderomspray til resten av toalettet. Kaster ikke kluten etter bruk, det er utrolig lite miljøvennlig. Kokvask er også lite miljøvennlig, og det bruker vi faktisk aldri. 60 grader er nok til å drepe bakterier.

Skrevet

Hmm, den kom visst to ganger ja. Litt trøbbel med DiB i dag, trodde ikke første innlegg ble postet så jeg skrev et til. Jaja. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...