Gå til innhold

cerazette og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skrev for litt siden et innleg om at ammingen plutselig begynnte å bli vanskelig. Gutten min tuller og tøyser mye når han spiser og drar å biter slik at jeg er blitt ordentelig sår.

I tilleg har han også blitt mye mer urolig på dagtid og virker gjerne som om han har litt vondt i magen. Vil plutselig helst sove liggende på magen min.

Når jeg tenker litt over det, så begynnte alle disse tingene omtrent samtidig som jeg begynnte på cerazette.

Har prøvd å søke litt på nettet, men ikke funnet noe om at det kan være noen sammenheng. Skal på helsestasjonen imorgen å prøve å få litt hjelp der.

Er det andre som har opplevd store forandriger i amming/barn etter pillestart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres akkuratt ut som min lille gutt på 4 mnd. Mating på dagen er ikke bare bare.. Men har ikke tenkt på att det kan ha noe med cerazette å gjøre. Går på de eg også. Så Nå lurer eg også på om noen andre også har erfaringer med det, og hva de sier til deg på helsestasjonen..:) Håper du skriver her hvis de har noen gode råd eller noe.

Skrevet

Vi leste gjennom alt av brosjyrer de hadde om cerazette, men det sto ikke noe om at melken kunne endre smak. Men helsesøster mente at det godt kunne være at noen merket det likevel, hun anbefalte meg å prøve et par uker til for å se om det ble bedre.

Mot sårheten sa hun bare at dersom jeg får han til å ligge fint å spise i 5 min, så har han fått i seg mesteparten av melken. Jeg gir ham vanligvis med en gang han våkner, så hun anbefalte bare litt påfyll før han skulle sove igjen dersom han ikke var helt fornøyd med 5 min!

Skrevet

Jeg trodde også det- har vært slik med begge mine.. Snakket med legen- og hun mente det ikke var en sammenheng- hos meg begynte jeg med cerazetten når begge var rundt 3-4 mnd, og i den alderen begynner de å bli mer nysgjerrige og urolige ved måltidet..

Nå er snuppa snart 6 mnd, har brukt cerazette siden hun var rundt 3 mnd- og jeg tror rett og slett det er nysgjerrigheten hennes som gjør at hun ikke ligger og spiser så lenge lengre.. Samt at det jo blir "mindre" melk til hvert måltid jo eldre de blir..

Skrevet

Jeg sleit også med amminga rundt 3 mnd, og kontaktet en ammehjelp. Hun spurte bl.a. om jeg hadde begynt på p-piller nylig, så tydeligvis mente hun at det kunne være en sammenheng. Men i mitt tilfelle hadde jeg begynt på Cerazette en god stund før problemene oppstod,så det var ikke problemet her. Det går jo an å kutte ut pillene et par uker og se om det gjør noen forskjell.

Her tror jeg heller babyen var litt sugeforvirret pga at vi begynte med smokk, og dette gikk seg til i løpet av en uke. Fremdeles kan det være noe problemer med ammingen på dagtid (snart 5 mnd), men nå er det nok mer oppmerksomheten det går på. Så det bør helst være veldig stille og rolig rundt når hun spiser, ingen snakking, tv som står på osv. Håper det løser seg for deg! Hvis det ikke gjør der, ta kontakt med ammehjelpen! De er helt supre, kjempeflinke og beroligende :)

Skrevet

Det virker som om han har roet seg litt ned nå! Går iallefall mye bedre å jeg er ikke så sår lengre.

Jeg spurte også om det kunne være nyskjerrighet, men hun mente han var litt liten til det enda. Ser han begynner å følge mer å mer med når han er våken nå, så det blir vel bare vår neste utfordring! Men det skal vi nok greie!

Takk til dere som delte erfaringer med med =)

Skrevet

Hei! Dette skjedde også med oss rett før eldstemann ble 3 mnd. Hun sluttet rett og slett og spise, og ikke tok hun flaske heller. Husker at vi endelig fikk i henne et mme-måltid via flaske og kopp og da hadde hun ikke spist på mange timer. Vi ble rett og slett lagt inn på sykehuset

. Dette var vel ca onsdag og jeg hadde begynt på Cerazette på mandagen, og jeg fikk beskjed av en jordmor på sykehuset at det muligens kunne være pga pillen.. sluttet tvert, tok ikke pillen fra onsdagen og Hun begynte så smått å spise på torsdagen igjen.

You never know! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...