Gå til innhold

si meg hvordan dere forteller at foreldrene deres skal bli besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

med de to andre barna våres har vi bare sagt det og det er jo litt kjedelig liksom.så i år har jeg tenkt å skrive på gensere og gå på besøk som vi pleier og se på resksjonen.vet det er noen som kjøper sånne klær ferdige men har ikke funnet sånn en butikk så da tar jeg tusjen fatt selv.blir artig å se reaksjonen. :D

Jeg dro rett til mamma og pappa da testen var positiv. Ropte til mamma at jeg skulle vise henne noe, så da hun satte seg fremfor datan (hun trodde det var noe der) så rakte jeg frem testen. Hun ble så glad og ropte og skrek og lo om hverandre:) da vi gikk opp på stuen kom pappa ned å ropte: er det gode nyheter? Han hadde hørt oss helt opp til 3. Etasje med dørene igjen;)

Jeg har alltid hatt mange planer og ideer om spesielle måter å fortelle det på, men vi har slitt med å bli gravid og da det endelig skjedde ville jeg bare rope det ut. De viste jo at utredning var rett rundt hjørnet og at vi har prøvd en god stund. De ble nok utrolig lettet for vår del.

Så feiret de med et glass konjakk, jeg fikk brus:)

Jeg bestilte sånn jeg skal bli storebror tskjorte som jeg "designet" sjøl, på spreadshirt for noen dager siden. Den har ikke kommet enda da.. Skal bli morsomt å se reaksjoner den dagen vi skal bruke den! :)

med første klaffet det sånn at vi hadde hele familen i bursdagsfering til mannen min, så da sa vi det til alle da:)

denne gangen har jeg bestilt genser som snuppa skal ha på seg på ei besøksrunde, og se hvor lang tid det tar før dem ser det:) ingn som vet det, og er akkuratt 12 uker når vi skal si det:) på genseren står det:

inne i min mors mave

ligger det en liten gave

jeg skal bli STORESØSTER

:-)

Jeg ringte mamma og sa det over tlf. Mest fordi jeg visste hun kom til å begynne å gråte (av glede) og jeg orket bare ikke se på henne da for det hadde blitt grinekaos +++ (en smule sentimental familie )

Men er jo så heldig at knøttet mitt får oldeforeldre, tanter, onkler og en hau med kusiner og fettere. Disse ventet jeg med å si noe til før vi hadde vært på UL i uke 12 for å se at alt var bra. Etterpå tok jeg meg en runde rundt til alle og ga dem konvolutten med bildene i uten å si noe.. fikk en del morsome reaksjoner da .. Kjempe gøy å se ansiktsuttrykkene når de skjønte at det var min baby jeg viste dem :)

Annonse

Med førstemann var det lite spennende måte å fortelle det på. Var hjemme i jula og lå over doskåla og spydde, så det sa seg litt selv egentlig. Hvordan vi skal si det denne gangen er jeg litt usikker på, men skal vente lengst mulig. Sist fikk familien vite det da jeg var 5 uker på vei, og særlig mamma syns det var eviglenge å vente til gullungen ble født.

Jeg har hatt så lyst til å si noe lenge nå, også fordi jeg er i dårlig form. Men har klart å holde det for oss selv så langt:) om 14 dager i morgen skal vi til bergen for å feire bursdagen til foreldrene mine, og da skal også søsteren min med familie være med.. Så vi har tenkt å si det på vei til Bergen, siden begge niesene mine har snakket en stund om at de ønsker seg et søsken barn har jeg tenkt å ta de litt unna for å fortelle de det først, også kan de fortelle det til de andre.. Trur det blir veldig stas:)

Tenk niesene mine har lenge lagt til sides de sokkene de har vokst fra, for da kan søskenbarnet deres få de når han/hun kommer :) De er nå søte.. og tenker hvis vi har klart å holde oss så lenge, må vi klare det i 14 dager til! :)

Det er jo veldig mange morsomme måter å gjøre det på. Kommer an på hva dere synes er gøy:)

Til svigerforeldrene sa vi at skulle kjøpe ny seng, men at vi ikke klarte å bli enige om hvilken. Vi lot som om vi var skikkelig uenige og ba dem si hva de syntes, så fikk de hvert sitt ark med to barnesenger.

Det var veldig morsomt å se på ansiktene deres da de forstod, spesielt svigermor.

Til mine foreldre sa vi det samme, at vi ikke klarte å bestemme oss og om de kunne hjelpe oss. Så ga vi dem en navnebok. Mamma skjønte ingenting, men tok oppgaven seriøst.

"Og hvem er det som skal ha dette navnet?".

Ble stor jubel da de forstod at det var barnebarnet deres.

Til venninner lagde jeg en formell søknad.

Der stod det blant annet:

"Søker tante/barnevakt", ønskede kvalifikasjoner og tiltredelsesdato osv.

Ellers leste jeg om noen som ga dem en miniorkide med et lite kort, noen sa at de hadde en gave og så hadde de knyttet en sløyfe rundt magen.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...