Gå til innhold

Blæh, jeg er lei av lite og gammelt hus nå. Hadde bare den forbanna sta gubben hørt på meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 1/2år sia så flytta vi fra hans hus og skulle egentlig bygge nytt hus, men så kom han på at vi skulle beholde det gamle huset vi hadde pusset og og heller leie ut. Endte da med å kjøpe et gammelt lite hus med stor tomt et fint og rolig sted.

Jeg elsker plassen her, kunne ikke bodd et bedre sted sånn sett, men det er et stykke å kjøre så vi må bruke bil uansett hva vi skal for å få hverdagene til å gå opp. Ingen butikker eller noe annet i gangavstand, må i så fall bruke minst en time på å gå en vei med mange og lange tunge stigninger begge veier til nærmeste butikk som er en dyr Coop Marked butikk, barnehagen og skolen ligger også på samme sted.

Alt vi har av penger går jo til å flikke på husene, nå skal vi pusse opp huset vi leier ut for noen lapper og her trengs det nytt kjøkken, nytt bad, stor påbygg osv etterhvert. Tid til kos og ferier, eller penger til sådann er det vel heller dårlig med, må jo bruke hver ledige krone på å få ferdig. Dette er jo ikke noe liv, sønnen min er 12år, jentene i 3-5års alderen. Når skal vi få tid og råd til å nyte familielivet lurer jeg på?

Hadde vi solgt det andre huset den gangen kunne vi sittet i et nytt hus, med ok økonomi og TID til reise og familiehygge, nå jobber han mye ekstra for at vi skal kunne bygge på osv etterhvert.

Joda, om noen år kommer vi til å sitte jævlig godt i det, med to eiendommer og god råd når alt er ferdig, men hva med livet nå da? Hvorfor skal man ha alt på vent fordi man skal sitte godt i det en gang i framtida? MÅ man ha flere eiendommer? Er ikke et hus nok???

Føler dette går på helse løs snart, er drittlei rett og slett. Jeg har vært alt for "snill" og tålmodig.

Når det prioriteres å bruke nesten 200 000 på en JÆVLA GRAVEMASKIN!! Verktøy og utstyr nok til at vi kunne leid inn en snekkerfirma til å sette opp et nytt hus, da ser jeg faen ikke poenget i å gjøre ting selv lengre.

Dette er et frustrasjonsinnlegg, kunne lagt det på anonym, men hva er poenget?

Hvis andre i lignende situasjon leser dette så skriv gjerne her eller PM, så kan vi suttre litt i lag..hehe

Noen ganger lurer jeg på om enkelte mannfolk er totalt BLÅST mellom øra....gruff.....vet faen aldri hva som skjer her i livet, like greit å leve godt mens man har helsa og ikke minst ha tid til å nyte livet mens barna er barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nåja, da den avgjørelsen ble tatt var jeg utslitt og nybakt 3barns mamma som var drittlei av å krangle. Hadde det vært i dag når jeg er meg selv igjen så hadde jeg aldri i verden gått med på det skal jeg fortelle deg.

Er rasende på meg selv, fatter ikke hvorfor jeg ikke hadde mer "baller" til å sette hardt mot hardt den gang, det var et helvete og hakket før samlivsbrudd pga de huskranglene vi hadde.

Min familie sto på min side og forsøkte å snakke vett mens svigers var på hans side. Joda, det var hans hus, men tross alt hadde både jeg og min familie lagt ned mye arbeid i det huset vi også, så det hadde ikke spilt stor rolle uansett med tanke på at vi var samboere, hadde pusset opp og flyttet inn i huset i lag, nå i dag vet jeg at huset der er 50% mitt uansett hva han måtte si. Gift er vi også nå, så jeg bestemmer like mye, men nå KAN vi ikke selge det, da må vi flytte innover, rive unga opp og bo der i et år, uaktuelt.

Nei, ikke mye jeg får gjort med dette i dag, men jeg er meget frustrert akkurat nå i øyeblikket. Jenta vær blir 5år i helga som kommer, men i stedenfor å lage i stand selskap PÅ dagen hennes så må jeg sende unga til mine foreldre og dra innover for å male kåken så det blir klart for nye leietakere. Synes det er noe forbanna mas med leieboere og alt det fører med seg.

Ja, er negativ og syter her nå, men kjenner det funker som en form for terapi å skrive det, enda jeg har mest lyst til å HYLE DET INN I ØRA PÅ HAM!! ARGH!!!

MØKK LEI!

Skrevet

Jeg skjønner godt frustrasjonen din.

Dere må sette dere ned å snakke sammen.

Høres veldig rart ut å bruke så mye penger på en gravmaskin i stedenfor å bruke proffe.

Høres ut som dere trenger en plan.

Så du forresten på Sinnasnekkeren på TV i går?

Det var om en familie som manglet en plan....

Skrevet

Har ikke akkurat samme situasjon, men jeg er også dritt lei plassen vi bor.

Det en leilighet på 65 kvad, med en liten jente på 8 mnd.

Jeg har ikke sertifikat og da butikker og alt egentlig(bhg osv) er 20 min eller mer å gå til syns jeg det er veldig kjipt. Jeg har veldig lyst til å flytte til et lite hus, med mer plass og nærmere butikker og sånn. Jeg har lyst på større kjøkken, og "egen" stue. Nå har vi åpen løsning kjøkken og stue og ganske smått kjøkken egentlig.

Men mannen syns det er helt greit fordi han lager jo aldri mat annet enn Pytt i panne og grandiosa liksom..

Jeg vil ha hus!!

Skrevet

Ja,så det, heldigvis ikke i nærheten så ille her, han får ikke holde på over alt og huset er fullt beboelig, men vi har litt lite plass og vi trenger nytt kjøkken og nytt bad ASAP egentlig. Gravemaskinen alene hadde vært nytt kjøkken og bad, prioriteringene hans er helt rævva mildt sagt. Nytter ikke hva jeg sier heller, han vet jo "best", men ser jo tydelig hvem som har mest fornuft nå når vi enda ikke er i nærheten av å være ferdige etter 3år her, dette her orker jeg ikke lengre. Vil helst selge begge husa og kjøpe noe nyere hus og litt mer sentralt i nærheten av skolen og barnehagen.

Hadde vært deilig med et hus som kun hadde trengt ny maling og tapet for å si det slik.

Jeg blir faktisk deperimert, er jo jeg og ungene som er her og lever i det mest, han er jo snart mer på arbeid. På sommeren er det greit nok, da er vi mye ute og har mye plass i deilig hagestue og stor tomt, jeg elsker eiendommen her, men hus er viktigst.

Skrevet

Du har lov til å være frustrert!! :) Jeg var i nøyaktig samme situasjon der alt vi eide av knapper og glasbilder gikk til oppussing av hus. Jeg ble GAL! Endte med at vi solgte hele driten, kjøpte helt nytt hus og lever nå lykkelig (-i alle våre dager...;)hehe..) Masse lykke til, kjenner meg veldig igjen.

Skrevet

Lurer på om jeg skal ta sjansen på en storkrangel nå, nå er huset tomt, vi skal pusse opp og har muligheter til å selge, vi taper flere hundre tusen på det, men kan skrive av endel, men akkurat nå driter jeg i de pengene, ser heller for meg friheten og mulighetene vi da kan få i et nytt og større hjem. Eller i hvertfall mer penger til å gjøre ferdig her og leie inn folk til å ta jobben, det er et alternativ det også som en middelvei.

Hvis ikke KAN jeg gå med på et siste kompromiss og mellomløsning, ta opp mer lån på huset her, la oss si det blir 2000kr mer å betale pr mnd, men heller det enn å leve sånn, så vi blir ferdige fort her med å bygge på, pusse opp. Det er UMULIG å bli ferdige her innen rimelig tid uten å ta opp lån, det må for fanden være mer fornuft å låne på huset enn å låne penger til gravemaskin og den slags.

Da kunne vi fått puste ut, inntekten min vil uansett øke etterhvert, og det er vel bedre å betale 2000kr mer i mnd i lån enn å bruke hver ledige krone på byggvarer hver eneste mnd, det er ofte alle feriepengene og ellers hver ledige krone, være seg om det er 2000kr en mnd eller 20 000.

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din...

Men.. Det går jo an at en av dere melder flytting til det andre huset ett år, for å slippe å skatte av det når det selges. Dere vil selvfølgelig miste leieinntektene for det aktuelle året, men det er jo ihvertfall en mulighet.

Skrevet

Uansett ville det ha lønt seg, det staten vil ta er jo i hvertfall 4 ganger leieinntekt for et år har vi regnet oss fram til, men det er litt i grenseland juridisk sett, jeg liker å holde meg på rettsida av loven.

Skrevet

Om det er noen trøst... 350kvm som er 5 år gammelt er også slit.

Skrevet

Ja, det er i grenseland... Men grenseland er jo ikke nødvendigvis på feil side av loven da;)

Skjønner deg utrolig godt oppi alt det her!! Vi kjøpte tomt, og flyttet til mine foreldre for å selge huset. Tenkte det skulle gå kjapt, men NEIDA!!! Først ett år og én måned etter at vi flyttet inn hos mamma og pappa fikk vi solgt. Nå er det snart to år siden vi flyttet hit, men nå er byggeprosessen i gang og vi flytter inn til påske;)

Det er verdt litt "slit" innimellom, men hvis dere ikke har en langsiktig plan dere er enige om må det jo være uutholdelig!!

Synes dere skal snakke litt sammen og finne mange ulike alternative løsninger. Det å melde flytting til huset kan jo være et alternativ som dere heller nedprioriterer. Det kan nemlig hjelpe å se at man har mange muligheter :)

Skrevet

Vi har jo egentlig en plan, men det går litt tregere enn planlagt bare :-(

Nå skal det bygges på nytt ingangparti med nytt bad i, det skulle egentlig vært gjort i år, men det har altså ikke blitt pga økonomi, det andre huset har krevd sitt, tid osv.

Etter plana skulle vi faktisk vært i gang med påbygget der vi får en ekstra stua og to soverom til vært i gang neste år, men det går nok 2år før vi kommer i gang med det....sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...