Gå til innhold

fikk se en 8mm liten tass med plommesekk og et dundrende bankende hjerte:) uke 7

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det samme så jeg da jeg var litt over 5 uker:) Herlig følelse! Kjempe deilig å se at hjertet slår! Skal tilbake på fredag og det er da litt over 3 uker siden sist, blir utrolig spennende:) Er dette din første forresten?

ble gravid i mai, fikk første ul i uke 6.da jeg ønsket tidlig ul.og ringte til min private gynekolog(fikk henvisning i fra fastlege) og fikk dette uten noen spesiell årsak. det viste seg å være en MA, fikk en ul til i uke 7. Så ble det utskrapning:da det ikke var liv. Vi fikk beskjed om å vente en mnd før vi forsøkte igjen, da satt den på første forsøk.

Bestillte ul denne gangen i uke 7, for er ikke alt i orden da, så kan det være noe galt. Litt tidlig med ul uke 6.da kan du bli bedt om å komme tilbake på ul uken etter hvis utviklingen har gått litt tregt. Så gikk det jo kjempebra denne gangen enn så lenge;)

Hvorfor jeg skriver alt dette er fordi:

hadde vi måttet vente på ul i uke 12-13 så hadde jeg gått med et embryo inni meg som hadde gått til grunne ved uke 5 kanskje i 1-2mnd til!!! For ved MA eller BO kvitter ikke kroppen seg alltid med det gjennom SA(selv om ca.20-30%av SA er MA), kroppen fortsetter ofte i lang periode og produsere hcg og du vil fortsatt ha gravidsymptomer. Veldig bra å få vite dette i uke 6-7 få en utskrapning, hvis legen mener det kan ta lang tid for kroppen å kvitte seg med det, er også ubehagelig å bære på et dødt embryo..

og da var vi klare for å begynne på nytt raskt igjen. Mye mindre plagsomt og vondt for meg(og mannen). Derfor vil jeg ha tidlig ul.

Lykke til med ul til dere og Hannah, fantastisk å se et hjerte slå, i uke 8 vil man se mye...spennende;)

takk for tilbakemelding på den:)

mye lykke til til deg i dette svangerskapet! er så mange som tar tidlig ul, og er litt greit å få alt bekreftet:) tror jeg bestiller i morgen:)

Annonse

mye lykke til deg og!!!!

kom med en oppdatering når du har tatt ul;)

det som er bra med å gå privat også er at jeg tror ikke at det offentlige har lov å si om noe er galt som f.eks down syndrom i uke 12-13, det gjør de private. Vi ønsker å få vite det hvis noe er galt. Men, mange som ikke ønsker det da... Koster ikke noe mer å gå til privat gynekolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...