321 Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Maksdatoen er jo når man har vært sykmeldt et år. Men jeg lurer på hvordan det er når man har vært litt sykmeldt og jobbet noen måneder fullt, for så å bli sykmeldt igjen, blir da maksdatoen forskøvet i fht de mnd man har vært i arbeid? Hvis f.eks maksdato er 10.09.10, blir da maksdatoen forskøvet med de månedene man ikke har vært sykmeldt det aktuelle året? Håper dere forstod:)
lille sprelle Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Det er ikke noe forskjell på helt eller delvis sykmeld. Jeg er usikker på hvor lenge man må ha jobbet fullt før maxdatoen forskyver seg. Vet at datoen for ny sykmelding må være 6 mnd etter når maxdato er oppnådd ifht ny sykmelding og rettigheter til sykepenger. Tror ikke det er så lenge når maxdatoen i utgpkt ikke er nådd.
Simply Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Det skal totaltsett være 12 mnd. Vet ikke helt hvor lenge man må ha jobbet for å nullstille sykemeldingstiden, men vet i hvert fall at maxdatoen blir forskyvet.
321 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2010 Tkk for svar! personlig synes jeg jo at det høres "riktig" ut at maksdatoen blir forskøvet,når man ekesmpelvis i løpet av et år har vært sykmeldt 7 mnd og jobbet 5 mnd. Da har man jo jobbet en betydelig del av dette året likevel... Nav er vel det rikitge stedet å ringe:)
Spanskeflua Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Har akkurat vært borti dette på min jobb. Hvis du er sykemeldt f eks 7 mnd,og jobber fullt 5 mnd, så forskyves maxdatoen tilsvarende. Dette har jeg sjekket med NAV.
321 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2010 Tusen takk for svar, trodde det var slik-men var ikke helt sikker alikevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå