sognejente72 *FØDEKLAR* Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Det fungerer på meg. Dette er et kjerringråd jeg har fått av min mor. En teskje natron blandes i ett glass vann. Drikkes i en "jafs" Etter et kvarterstid er halsbrannen så å si borte. Vis en har skikkelig kraftig halsbrann så ta ett glass til etter en time. Natron finner du i hyllen med bakevarer og koster ikke mere en 5-6 kr. Billig og grei "medisin". Jeg har også benyttet dette i mine forrige svangerskap og legen har sakt at dette er helt ok å ta.
lovina Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Det må jeg sannelig prøve Smaker det ille?
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Jepp! Dette funker - har også fått det anbefalt av min jordmor Selv er jeg imidlertid så glad i Gaviscon tablettene (ja - det går an) og har super effekt av dem. Synes de er så lette å ha med i veska og på nattbordet Men - natron er helt kurant
Noe vakkert i vente:) Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Strålende, takk for tips! Her er det null natt søvn fordi det ikke fungerer å sitte å sove pga halsbrannen. Døgnet er snudd opp ned, og darlingen klager over å sove alene. Natron står på handle listen i morgen
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Hehe, jeg også digger Gaviscon-tablettene, selv om jeg haaaatet dem i starten.. Nå er det nesten godis Syns melk fungerer helt fint også jeg, men er ikke sånn kjempeplaget. Får prøve natron hvis det blir verre og jeg ikke har noe annet. Syns jeg ser det - meg sittende i carporten og snuse iherdig på bilen min (har pica på bil-/bensinlukt) og knaskende på Gaviscon..
gullis og snuppis Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Jeg har heldigvis aldri vært plaget av halsbrann, så ikke prøvd det med natron. Men moren min har vært mye plaget av det (også utenom graviditet), og hun sier også at natron er det eneste som funker. Mye bedre enn diverse legemidler fra apoteket. Og mye billigere....
lovina Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Takk sognejente Har sovet i natt, ingen halsbrann! Det hjalp virkelig, hurra!! Gaviscon hjelper ikke meg desverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå