Gå til innhold

Kusma

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen til en venninne av meg har fått påvist kusma og han er vaksinert med MMR. Trodde nesten ikke det var mulig. Vet jo at ingen vaksiner gir 100% beskyttelse, men har lest at MMR gir over 95% beskyttelse etter en vaksinedose. Og med en stor andel av befolkningen som er vaksinert burde jo sjansen for å få det være minimal. Noen som har greie på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ca 10 tilfeller av Kusma som blir innmeldt i året i Norge, så han har vel hatt en runde skikkelig uflaks ;)

Skrevet

Sønnen vil komme seg fint og ha livslang immunitet videre. Det er ikke noe å frykte. Vi hadde alle kusma i gata hjemme da jeg vokste opp. Slappe og febersyke noen dager. Så gikk det fint over av seg selv. Dette gjelder de aller, aller fleste av oss.

Skulle ønske vi bodde nær denne gutten. Skulle gjerne vært med å danne en smittering.

Skrevet

Også får han jo et mildere sykdomsforløp siden han er vaksinert.

Skrevet

Mamma-x-3 er vel forøvrig det eneste mennesket jeg har hørt om som ønsker å gjøre barna sine syke...

Skrevet

Hun skal i alle fall ha kudos for å tydeliggjøre hva "anekdotisk eksempel" betyr. Tilsvarende kunne jeg gjort med motsatt fortegn: Mitt barn har tatt alle vaksiner og er frisk som en fisk. Ergo er vaksine trygt!

Skrevet

Jeg har tid til å være hjemme å pleie en kusmasyk gutt, så det hadde gått fint her og. Jeg har forøvrig også hatt kusma, still kicking

Skrevet

Ja - dette er slett ikke noe å hause opp. Kjærlighet, tid, pleie og omsorg er den aller beste medisinen + å fokusere på å bli frisk. Og prøve å få i seg næringrik kost.

Skrevet

Jeg har ingen som helst grunn til å frykte sykdommer generelt. Det er da ingenting å bekymre seg for! Med 100% vaksinefrie kropper klarer ungene brasene selv - helt naturlig! Med riktig kosthold, og fokus på trivsel og sunne levevaner, går det meste av seg selv.

Skulle gjerne sett helsepersonellet på helsestasjonen bruke litt mer tid på å informere om sunt kosthold og gode leveregler, heller enn å drive så mye av sin tid på skremselspropaganda og vaksinereklame. Vi er så "sårbare" blitt, at vi snart må pushe på oss vaksiner mot alt som finnes av plager.

Det er bare trist...

Skrevet

Ja, nå er det altså din påstand igjen at et sunt kosthold kan beskytte mot alle sykdommer. Ville barna dine i det hele tatt vært i stand til å få kusma eller meslinger om du hadde funnet smitteringer til dem, lurer jeg på?

Skrevet

De hadde nok kunnet få disse sykdommene, men hadde taklet dem greit. Den frykten vi finner i dag ang barnesykdommene er et resultat av skremselspropagandaen. Våre mødre på 60- og 70-tallet tok sykdommene med fatning. Omsorgsfull pleie var viktig lindring. Og vi fikk tid nok til å bli friske. I dag gjelder det å bli friske i en fei, siden vi ikke vil ta oss fri fra de viktige jobbene våre. Å bruke tid på å legge rammer for nok hvile og omsorg er nesten en kunst. Og et populært ord i alle kretser er: Tidsklemme.

Hva er det med dere og skrekken for å få sykdommer?

Skrevet

Du og du! Ja, alt var bedre før. Ingen hadde det travelt! Det var omsorg, omsorg og mere omsorg. Ingen hadde det vondt på 60-tallet, for mødrene var hjemme og de var bare omsorgsfulle, døgnet rundt! Da mellom 20 og 30 barn fikk hjernebetennelse årlig som følge av meslinginfeksjon (mellom 5 og 10 døde også hvert år). Det var tider, det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...