Gå til innhold

Malariavaksine innen 2015?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det finnes så langt ikke, så om du sitter på informasjon om noe som gjør det, foreslår jeg at du publiserer det straks. Ikke bare vil du bli berømt, du vil også spare verden for en hel del sykdom og lidelse - og dette er en del av verden som er sørgelig forsømt av legemiddelindustrien, så du får neppe noe særlig konkurranse heller.

Nei jeg vil ikke bli berømt, og info ligger der ute. FHI er ikke en pålitelig kilde i mine øyne.

Sett deg ned og søk på google, bruk like mye av din tid på å finne dette som de andre referanser du kommer med. Sett inn ord som herb malaria liver parasites e.l.

Annonse

Interessant at du sitter på løsningen på Malariagåten, men ikke gidder å engasjere deg mer enn at "jeg har postet det før". Du må være den mest ignorante personen i verden siden du tydeligvis med enkelhet kan redde millioner av menneskeliv hvis du sender denne dokumentasjonen til rett sted, så orker du ikke av bekvemmelighetshensyn.

Vel og bra med naturmedisin i behandlingen av malaria, men som sagt er ikke dette noen overraskelse, kinin er som kjent barken av et tre. Men det står altså ingenting her om kronisk malaria. Det står ikke noe om oppfølgingstid og hvor mange som fikk tilbakefall. At man er fri for parasiter i blodet betyr ikke at man ikke har latente parasiter i leveren (det er dette som ER kronisk malaria).

Haha, nei, det har du rett i, men det er altså ikke slik det fungerer å dokumentere effekten av noe. Du må nesten vise til en studie (eller fler) som viser at naturmiddelet ikke bare behandler malaria, men også forhindrer tilbakefall.

Annonse

What??

I utgangspunktet snakker vi her om en mulig vaksine mot malaria, en sykdom man ikke ønsker seg uansett om man blir frisk eller får en mer kronisk variant. Man kan heldigvis behandle malaria, om det er ved hjelp av naturmidler eller ikke er meg knekkende ligegyldig så lenge det funker. Det er imidlertid et faktum at ingen av de kjente behandlingsformene er i stand til å ta knekken på kronisk malaria, og om de er det så er det ihvertfall ikke dokumentert. Det å "bare" behandle er derfor ikke spesielt oppsiktsvekkende, selv om det selvsagt er fint at det finnes behandling.

What???

Det er mer enn fint at det finnes bivirkningsfri medisin! La verden få vite det, det finnes nok av mennesker som blir syke av dagens medisin mot malaria. Vaksinen er ennå ikke kommet, og om den er 100 % virkningsfri og bivirkningsfri, hei, det gjenstår å se.

Det er forskjell på om man finner naturpreparater interessant i forhold til å skape en ny behandlingsform/vaksine og det å ha et klart preparat som kurerer slik du påstår.

La oss klippe og lime litt fra din egen referanse:

"Although traditional medicine is widely used to treat malaria, and is often more available and affordable than Western medicine, it is not without limitations. Firstly, there are few clinical data on safety and efficacy. Secondly, there is no consensus, even among traditional healers, on which plants, preparations, and dosages are the most effective. Thirdly, the concentration of active ingredients in a plant species varies considerably, depending on several factors."

---

Man skal tolke veldig i favør av naturmedisinen hvis man ender opp med et resultat som tilsier at man har et bivirkningsfritt behandlingsalternativ?

Det er din og ingen andres jobb å dokumentere dine påstander. Jeg og MortenO og hele verden ER interessert i å kvitte seg med malaria, og jo enklere og med færre bivirkninger, desto bedre. Dersom du altså sitter på løsningen er det i aller høyeste grad interessant. Selv om jeg har mine tvil om at en anonym debattant på et smalt forum i Norge har nøkkelen til en malariafri verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...