Gå til innhold

Gode tips for å få baby til å rape?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er ingen kløpper på å rape, og trenger derfor tips til gode grep eller stillinger for å hjelpe rapen opp... (eldstejenta mi var en racer på både rap og promp, så dette er noe nytt for meg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg legger pia mi med magen hennes mot mitt bryst- altså litt lenger ned enn man gjør hvis man skal legge de over skuldra. I steden for å klappe/dunke på ryggen så kan du prøve å styke fra korsryggen og opp. Blir nesten som å hjelpe lufta opp gjennom det;) Men du må tørre å "ta i litt" når du stryker da.

Når det gjeler lufta som skal ut andre enden så hjelp det oss veldig å holde henne forran oss med ansiktet fra oss. Altså holde i lårene til babyen som en slags sittestilling.

Litt dårlig til å forklare, men håper det hjalp!

Lykke til!

Skrevet

hvis ikke det "verve" nevner funker, så prøv å legge babyen på magen. Da pleier selv de hardeste rapene å komme ut på gutten vår hvertfal.. Å hvis den ikke kommer da, så prøv å ta henne opp på skulderen igjen, å dunke litt på rumpa, så burde den komme altså, hehehe:)

Skrevet

For oss hjalp det også å legge ho ned, men vi la ho på ryggen. Var ofte nok å tippe ho bakover og så ta ho opp igjen. Men når det er sagt så tok det lang til å lære ho å rape! Dei første vekene måtte vi gå rundt med ho lenge, legge ho ned, ta ho opp, klappe på ryggen/ på sida osv.. men ho vart veldig flink og plutselig kom rapane kjempe lett! Ho var kolikk unge så merka veldig godt på ho viss ho ikkje fikk opp all lufta..

Skrevet

frøkna vår så setter vi hu på beinet og rister (at hu rir på beiet)

lener hu litt forover og klapper/stryker på ryggen.

legger hu på magen over beina og stryker på ryggen..

Skrevet

Flotters, takk for tips- da har vi litt å velge blant!

Skrevet

Tipset om å sette henne på beinet ditt og småriste litt funker alltid for vesla mi...

Jeg setter hu tvers over låret mitt med ansiktet mot meg, og rister lett.. Hu synes det er morro i tillegg, så da er det ingen sak.. Pleier å synge hoppe sa gåsa o.l... :)

Skrevet

jeg gjør nesten som JuliNurk.

Han sitter rett og slett litt rett opp og ned... prøv deg litt fram :-)

Skrevet

Jeg går i trappa med lillegutten min. Overdriver stegene litt, kommer bestandig en rap eller to;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...