Gå til innhold

Da var det gjort :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ventetiden er til å bli alldeles sprø av. Var værst første gangen for min del. Andre gangen gikk jeg hardt inn for å finne andre ting å tenke på, men det dukket opp i sinnet og kilte i magen rett som det var.

Lykke til Mimix :) Krysser fingre for deg. Jeg skal snart prøve for 3. gang og gleder meg til turen ned til Køben.

Annonse

Hei:) Moro å lese innlegget ditt!Jeg og min samboer er i den situasjon med at han er steril. Vi har blitt henvist til rikshospitalet for 4 mnd siden. og har enda ikke hørt noe.Det er visst en stor sjans for at de ikke vil behandle oss der, da jeg er 22 år gammel. Har fått flere tips om å søke til danmark. at ting går mye fortere og alt sånt. Alle blodprøver av meg har vært helt fine, så det eneste jeg ikke har gjort er kikkhull. Legen min i Trondheim(medicus) mener at jeg ikke trenger å ta ut egg. og at sæden kan sprøytes rett inn i meg og befruktes der. Det jeg lurer på er: Hvilken klinikk i Køben bruker du? Hvordan bli henvist dit. Hvordan har prosessen vært så langt?

Håper på svar:) Klem Elisabeth:)

Hei Elisabeth89 :-)

Vi bruket Stork Klinik i København. Måten det gjøres på er at du bestiller time til en journaltime, der det prates litt om dere og deres situasjon. Samtalen tar ca. 30-45 min og kan tas over telefon. Når du har bestilt timen så vil du motta en mail fra de med papirer som skal leses grundig og noen som skal fylles ut og sendes inn. De papirene må de ha 10 dager før den første samtalen. Du må også ta clamydia, HIV og hepatitt prøver og du bør sjekke om du har anitstoffer mot Røde Hunder (rubella). I tillegg er det ønskelig at du har oversikt over dine siste 6 sykluser ( altså hvor mange dager det er fra dag 1 til neste dag 1 i din menssyklus). Du bør også ha tatt vanlig gynekologisk undersøkelse. Journalsamtalen koster 600 dkk, og skal betales inn på forhånd. Dette kan gjøres via en betalingsordning på nettsiden til Stork, storkklinik.dk. Så hvis alt viser seg å være i orden, så er det bare å vente på eggløsning:-) Denne må du teste for, og hvis du har regelmessig syklus begynner du noen dager før forventet EL. Jeg vet ikke hvor du bor i landet, men hvis du bor i sør så anbefaler jeg å vente med å bestille reise til Køben før du har testet positivt. I dagen før EL målte jeg 2 ganger pr. dag, for å sikre at jeg traff så godt som mulig. Det er ingen ventetid på inseminasjon, men vi ventet i 3 uker på journalsamtale. Vi ble veldig godt mottatt på Stork da vi kom dit på lørdagen, Utrolig flink sykepleier (Lillian) som gjorde inseminasjonen. Kjente ingenting og følte meg veldig komfortabel. Mannen ble også tatt godt i mot, han syntes også det hele var en fin opplevelse :-) Masse lykke til, og bare spør hvis det er noe annet du lurer på!

masse lykke til.nå er mensen kommet her så da er vi i gang?Gikk du på medisiner før forsøket?ringte maigaard i dag og sa i fra om at nå var mensen kommet og tid jeg kunne begynne med medisinene.Siden dette er vårt 1 førsøk så ville di prøve uten medisiner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...