bamali 2rosa og 1blå Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Mandag 27.09.10 kl. 08.10 kom vår lille vakre prinsesse til verden:)) Jeg lå på sofaen og så på tv klokken halv tre natt til mandag. Plutselig fosset vannet og jeg klarte så vidt å velte meg ut av sofaen før den ble våt. Kom meg ut på badet å fikk pakket en handduk i trusa. Jeg gikk og vekte mannen før jeg gikk å ringte føden. Etter to min sto mannen ved ytterdøra fullt påkledd med fødebagen i hånda:D (bare litt stressa). Vi fikk beskjed på føden om å komme opp for en sjekk og var der ca kvart over tre. Lå med ctg registrering i en halv time som viste at jeg hadde litt rieaktivitet, men jeg kjente ikke så mye til de. Klokken ble halv fem da alle nødvendige prøver var tatt, jeg kjente fremdeles ikke så mye til riene, bare svake murringer. Vi ble enige om at vi skulle gå oss en liten tur og så komme tilbake klokken seks. Hvis det ikke hadde skjedd noe til da skulle vi dra hjem. Vi gikk litt rundt omkring ved sykehuset og jeg kjente etterhvert at riene ble sterkere, men fremdeles langt i fra smertefulle. Klokken seks dro vi inn igjen. Jeg ble undersøkt og hadde fire cm åpning og vi fikk da tildelt fødestue. Klokken var da kvart over seks. Da fikk jeg plutselig vondt! Riene kom som kastet på meg og var helt vannvittig smertefulle. Jeg klamret meg til mannen min og var helt i min egen verden. Etter et kvarter hadde jeg ikke pause mellom riene, de kom konstant. Rett før vaktskifte klokken halv åtte begynte jeg å få litt pressetrang. Når ny jordmor og barnepleier kom inn var det bare å begynne å presse, og det var helt himmelsk!! Endelig litt pause i smertene. Etter ca 30 min med pressing kom hun endelig. 3620 gram, 48 cm og 36 cm rundt hodet. Jeg revna ikke, bare et lite skrubbsår som jeg fikk et sting i. Hun er selvfølgelig verdens vakreste, masse hår og store svarte øyne. Vi er helt forelska:) Første natta på sykehuset skrek hun hele tiden. Hun var kvalm og hadde vondt i magen. Jeg var naturlig nok døsliten siden jeg ikke hadde sovet natten før, men fikk beskjed av personalet på sykehuset at jeg burde klare meg selv. De kunne kun ta henne om det var skikkelig krise. Poenget med å være på sykehuset ble liksom borte for meg når jeg ikke kunne få hjelp når jeg trengte det, så derfor dro vi hjem i går, etter to døgn uten søvn. Nå koser vi oss med å bli kjent med lillesøster. Hun er veldig snill, sov hele natta i natt, med unntak av tre runder med koseamming:)) Ammingen går ganske bra, men jeg har enda ikke fått melk så hun fikk litt tillegg på kvelden i går. Takker og bukker for meg for denne gang og ønsker dere alle masse lykke til i innspurten:)) *Drysser fødestøv i mengder*
Linnymor_87 Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Gratulerer masse med prinsessa!! =D Nå vil jeg ha min også!! hehe, men med 11 dager på overtid var det mer fortjent for deg (jeg har 19 dager igjen til termin så jeg får smøre meg med tålmodighet, hehe..) Kose dere masse masse!! og takk for fødestøv =D
Voyeur Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Gratulerer så masse med babyen! Kos dere videre med Lillejenta;)
cadence Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Gratulerer med jenta:) Vel unt at du endelig kom i mål:)
Fru Tuttemor Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 JEEEEEEEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gratulere nok en gang gulli mi<3<3<3<3 så flott historie du har skrevet:) kjempeklem fra meg :):):-*:-*:-*
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Ååhh, endelig var det din tur også, bamali- grattis SÅÅ mye med vel overstått!! Vi fikk jo ganske like fødsler vi da, kjappe- men innihampen vonde:p Håper melka kommer raskt og at dere nyter livet med den lille, så sees vi vel kanskje inne på dinbaby etterhvert=)
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 29. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2010 Tusen takk alle sammen:)) Vi koser oss masse!!! Det er sant lykkeli& gla, korte fødsler er sinnsykt vonde!! Tror jeg bestiller en 10 timers om det skulle bli noe neste gang:D
2 boys & now pink Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Takker masse for fødestøv... er på innsamling her! Gratulerer masse med prinsessen. Hørtes ut som en intens og rask fødsel der ja... Takk for flott historie.
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Gratulerer så mye med jenta!!!! Kjekt å lese fødehistorien din, men synd du ikke kunne få mer hjelp på sykehuset...kjenner det stresser meg litt. Jeg vil ha hjelp, hehe... Ha en strålende barseltid og masse lykke til videre :)
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 30. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2010 Takk takk:)) Ja, sunshinebaby70 det var skikkelig nedtur å være på sykehuset. Nå skal det sies at jeg ikke er flink til å "kreve min rett" så hadde jeg mast så hadde de nok tatt henne. Men jeg mener man skal slippe å mase.. I tillegg fortalte barnepleier på dagtid at de hadde fått flere klager på akkurat den damen jeg hadde spurt. Heldigvis er det et fåtall av den sorten folk på sykehusene
Lotta2010x2012 Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Gratulerer så mye, og kos dere masse:D Er så moro å lese fødselshistorier, så moro at det er så mange som deler dem med oss alle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå