*Nøtta* Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Er det flere som er plaget med at hendene stadig dovner bort iløpet av dagen? Utrolig plagsomt,plutselig,uansett hvilken stilling de holdes i,så begynner de å prikke og "må vekkes" igjen... Har lest en gang at det er ganske vanlig,men husker ikke om det kunne være et symptom på noe farlig,noen som vet det?
ollebolle80 Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Jeg har det samme problemet. Det heter karpaltunnel syndrom og er ikke farlig men svært ubehagelig. Jeg har fått skinner til å bruke om natten og event om dagen. Noen ganger er det så ille at jeg ikke får til å stramme hårstrikken rundt hestehalen. Mister liksom kraften i "klypa". Man kan gjøre ett lite inngrep, men min lege anbefalte til å vente til etter fødselen for å se om det bli bedre da. Det er vannoppsamling i kroppen som gjør det og det forsvinner jo forhåpentligvis etterhvert:) Jeg er 36 i dag og har tenkt å holde ut den mnd som er igjen. God unnskyldning til å ikke ta ut av oppvaskemskinen, mister bare alt glass;)
*Nøtta* Skrevet 29. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2010 Så det er vannet i kroppen som gjør det altså... har lurt litt på hvorfor det kom ja. Og vann har jeg jo nok av. Jeg er idag 37+4 og har ingen planer om noe inngrep før fødselen ,det kan jeg si her og nå... Vannet forsvinner jo etterhvert det. Hihi,ja,best å bruke alle unnskyldninger man kan for å slippe å gjøre husarbeid fremover..
mamselise Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Er i samme båt, og har funnet noe som lindrer litt... Kjøpt noe som heter Arnica-krem/balsam på helsekost som visstnok skal øke blodsirkulasjon, og være ufarlig for oss med bolle i ovnen. (Brukte det først mot leggkramper.) Masserer litt av kremen over innsiden av håndledd/underarm med litt kraftige bevegelser oppover mot albue(For å få væskeoverskudd tilbake i sirkulasjon) og masserer en del inni hånden. Prøver å gjøre det 2-3 ganger i døgnet, og synes det hjelper. Mulig samme massasje med vanlig krem hadde funket like bra...
pytten Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Jeg er i samme båt, men har bare noen dager igjen til termin så håper det forsvinner etter fødsel. Jeg mister følelsen og kreftene i hendene om nettene, samtidig får jeg smerter rundt tomlene, det prikker og stikker. Utrolig ubehagelig! Jeg har begynt å teipe håndleddene mine med sportsteip før jeg skal sove for å unngå at håndleddene bøyes... bøyde håndledd trigger plagene pga at medianusnerven kommer i klem i håndleddet. Dette har hjulpet meg ganske mye, unngår å miste kreftene og dovne helt bort hvertfall.... litt kjedelig at jeg reagerer på limet da :S Skinner er nok et mye bedre alternativ... men jeg gidder ikke å styre med det nå
*Nøtta* Skrevet 30. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2010 Den tapeideen var god- den skal prøves ut her neste natt. Jeg las litt om dette igår på nettet og det står altså at man bør kontakte lege om man har plager,sånn at det ikke skal bli varige skader på nervene...men samtidig lengre ned så står det at om man har det som gravid så går det mest sannsynlig tilbake etter fødsel uten behandling Så da er jo spørsmålet hva er langvarige plager liksom? Jeg satser på fødsel snart. Skal høre med legen idag da når jeg skal ned.
pytten Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 fortell hva legen sier om dette da jeg satser også på fødsel, gjerne så fort som mulig! ang teiping: jeg pleier å legge et drag fra der lillefingeren begynner og skrått halvveis opp på underarmen + et drag fra der pekefingeren begynner og skrått halvveis opp på underarmen slik at de to dragene krysser hverandre akkurat over håndleddet. Deretter fikserer jeg endene med et drag rundt 2. - 5. finger og et drag rundt underarmen. Sitter som støpt Lykke til hos legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå