LittLykkelig Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Blir gal snart. Hver natt patter han til han sovner, så får han ondt i magen, vrir seg og smokken faller ut. Dette skjer masse masse ganger og er mildt sagt irriterende. Æsj nå angrer jeg på at jeg begynte med smokk. Kan ikke huske hvorfor det var en god idé.. Flere? Får litt dårlig samvittighet når jeg blir irritert på han om natta, men man kan jo være så trøtt at man ikke er helt seg selv.. Jeg kan for eksempel kalle han for "hun" når jeg er trøtt.. Sært.
Nikki 75 Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Min llle på 6 måneder har nå omsider lært seg å finne smokken selv om natten. Halleluja! Han har sånn smokkeholder, og tar tak øverst, og drar langs snoren til han finner smokken, og stapper den inn.
*dum&deiLig*™ Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Man må ikke bruke smokkesnor om natten fordi babyen kan få den rundt halsen og bli kvalt. Legg heller mange smokker i sengen slik at det er lett for babyen å finne en selv når h*n er stor nok til å klare det.
Nikki 75 Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Smokkesnoren er jo ikke lang nok til å få rundt halsen.
*LillaMeg* Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Åh, sånn skjer her og.. Han vrir seg i søvne, og smokken ramler ut, da begynner han å sutre etter smokken.. Og jeg må opp.. Noen ganger kan det gå sånn gjennom hele natten.. :s Mens andre ganger kan han fint sove uten smokken hele natta.. Er vel ikke så mye man kan gjøre.. :s Blir nok lettere når de er større..
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Jeg vil heller ikke bruke smokkesnor på natta...... Jeg syns det er bedre med flere smokker. Ikke godt å vite hva de små får til med den smokkesnora!
*dum&deiLig*™ Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Den trenger ikke å være lang nok til å snurpes rundt hele halsen for at det skal utgjøre kvelningsfare. Dersom snoren er festet godt, babyen snur seg fra rygg til mage og får den rundt forsiden på halsen kan det også være farlig. De kan også få surret den rundt hender, fingre osv.
hjerterom Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Jenten vår er 6 mnd og har nå lært seg å finne smokken selv. Det har vært 1,5 mnd med mye løping om natten for min del, men for en uke siden lærte hun å putte den i munnen selv. Hun har fire smokker i sengen.
irisse Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Jeg også angrer på at babyen min fikk begynne med smokk...Det er helt ufattelig irriterende og jeg får lysst å kaste smokken langt ut i ødemarka til tider... Hvis den ikke faller ut selv, skriker han den ut eller fekter med armer og hender så den faller ut. Eller han bare tar den ut mens han skriker. Han er 4 mnd nå og jeg håper så inderlig at han heller begynner å suge på tommelen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå