Lise* Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Har prøvd å finne svar på nettet, for jeg regner med at det er noen som har lurt på dette før meg. Jeg orker ikke lete mer, og spør derfor her. Hva slags klær - og hvor mye klær har dere på babyene deres? Jeg prøvde å spørre på helsestasjonen, men da fikk jeg til svar at "det styrer du best selv". Vel, da hadde jeg vel kanskje ikke spurt hvis jeg visste det selv... Håper noen kan komme med noen tips og erfaringer. Ull eller ikke ull? Heldress over? Vognpose? Er ganske grønn på dette, og vil ikke at poden skal svette eller fryse...
T&S&F Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Her har vi body, strømpebykse, en heldress (inne/kosedress) eller bukse og genser og en jakke. Bruker voksiposen. Og selvfølgelig en god lue. Hun fryser ikke i det hele tatt, det er ganske lunt i vogna. Men merker at det er ikke lenge til vi skal begynne å bruke en god utedress altså. Hun er 6 mnd.
T&S&F Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Glemte å si at bodyen er ull også har hun store gode ullsokker på
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Bor i akershus, og da vi var ute og trillet tur i høstsola i går hadde hun på seg vanlige inneklær (body og sparkebukse), pluss lue, nedi vinterposen sin (Odenwalder dunpose). God og varm var hun da=) Jeg var også veldig usikker på dette m bekledning da jeg fikk min første, men det som hjalp meg å tenke på, hvis jeg følte hun hadde litt lite på seg- var å stille meg selv spørsmålet; hvis jeg kler på henne enda mer nå, som det er høst og plussgrader ute- hva skal jeg da kle på henne midtvinters, i stive, kalde minusgrader? (hvis du skjønner hva jeg mener;) Uansett- lurt å sjekke kroppstempen deres mens man er ute på tur- siden babyer er så forskjellige, noen varmblodige mens andre fryser lettere. Kjenn med en finger bak i nakken deres- er de klamme og småsvette har de for mye på seg.
Gjest Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Vi bor rett utenfor Oslo og her begynner det å bli ganske kaldt nå... har på body, strømpebukse i ull og en tynn heldress over + lue. Har saueskinnsposen til nøstebarn i vogna og da passer det antrekket helt fint nå, det er godt og varmt uten at han blir helt svett oppi der. Har også alltid med votter og kjenner jevnlig etter om hendene er kalde, han har dem sjelden nedi posen, men foreløpig har vi ikke fått bruk for dem.
*LillaMeg* Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Kjenn etter i nakken om babyen er varm eller kald.. I vogn på trilletur har jeg på: lammeskinn og dyne, trekk til vogna, strømpebukse, body, lue, kanskje jakke om det er veldig kaldt. Vet jeg at babyen skal opp (byturer osv) så har jeg på en bukse i tillegg, og ikek trekk, eller bare trekk og strikket teppe.. Jeg har vognpose, men har ikke tatt den i bruk enda. Er vi i bil, eller på butikken: strømper, body, hel fleecedress, eller en bamsedress.. Noen ganger har jeg på en bukse, lue og en vanlig jakke om det er sol og lite vind. Hjemme går han i litt forskjellig. Jeg tror jeg har en varm unge, for om jeg har på for mye, så svetter han, og blir klam.. :s Er ikke så fan av ull, og han holder godt varmen i vanlige klær. Ull blir for varmt for han.
sillyfilly og Olivia Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Her er det ullbody og ullstilongs, bukse og tynn ullfleece dress og tynn vindstoppende lue. Ligger i lammeskinnspose hvis det er overskyet ute(da veldig kaldt). Jeg kjenner alltid på nakken (evt hender og kinn hvis hun sover) om hun er for varm eller kald. Det er utrolig vanskelig å vite nå på høsten. Jeg pleier å tenke hva ville jeg selv hatt på meg hvis jeg skulle sittet stille i en vogn. Også en ide å gå ut og kjenne på temperaturen på kroppen. For ofte viser ikke temperaturmåleren faktisk temperatur og det kan virke kaldere med evt vind osv.
Canari Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Vi bor også rett utenfor Oslo, og i dag syntes jeg det var varmt ute. Mini hadde på body, bukse, sokker, strikkejakke og lue. Lå på madrass med strikketeppe oppå og "lokket" til bagen. Han var god og varm. Skinnposer og skinn må vi vete med til kulda kommer,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå