Gå til innhold

Noen som vil stille opp i avisintervju om pappapermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er journalist i Aftenposten og jobber med debatten om deling av foreldrepermisjon mellom fedre og mødre. I den forbindelse vil jeg gjerne komme i kontakt med to familier som kan tenke seg å stille opp i et avisintervju med bilde om hvordan dere har valgt å dele permisjonen mellom dere:

1) En familie der mor har tatt hele (eller nesten hele permisjonen) selv, for eksempel pga fars arbeidssituasjon. Far kan gjerne være selvstendig næringsdrivende. Dere må bo maks en times kjøring fra Oslo, men helst ikke i selve Oslo.

2) En familie der far har valgt å ta sin del av permisjonen samtidig som mor har permisjon eller tar ut ferie, slik at hele familien kan reise på en lengre ferie sammen. Dere kan gjerne bo i eller i nærheten av Oslo.

Vi kan gjøre intervjuet på dagtid denne uka eller på kveldstid neste uke.

Håper på mye repsons!

Mvh

Karen R. Tjernshaugen, journalist i Aftenposten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som kan tenke seg å stille opp kan sende meg en mail på [email protected] eller ringe meg på tlf. 90925696.

Skrevet

Så å balansere med noen som faktisk har tatt ansvar for ungen sin alene i permisjonen, eller tatt ut mer enn den myndighetstilmålte delen er uinteressant...? hm..ja da vet vi hvordan artikkelen blir:)

Skrevet

Neida, men vi har gjort avtaler med noen familier allerede :o)

Skrevet

Jeg bor langt unna oslo, og kan uansett ikke stille. Jeg venter på å kunne begynne å ta ut graderte foreldrepenger. En får jo inntrykk av at det er så fleksibelt at det bare er fantasien som setter grenser for hvordan premisjonen kan deles. Men, det Nav ikke visste, men som jeg fant ut ved en tilfeldighet, er at når en tar ut graderte fp mister en retten til å ta ut ulønnet foreldreperm etter endt permisjon, f.eks i påvente av barnehageplass. Dette står det ikke opplyst om noe sted i infoen fra Nav, og har medført at jeg ikke har kunnet begynne i jobb før bhg plassen var i boks. En artig liten detalj som er viktig å få fram dersom en skal belyse graderte foreldrepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...