Gå til innhold

Høst/vinter dress og sko har dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på titten etter ny dress og vintersko til jenta mi på 3 og lurer på hva dere der ute anbefaler?!

OG... noen erfaringer med "dock-boot" eller sverger dere til den klassiske "cherox"- typen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt reima tec dress og sko til lillemor.

Hun har også både dock boots og cherrox.

Foretrekker dock boots. De er varmere ,lettere og ikke så trange som cherrox.

De har cherrox på tilbud på g-sport nå til kr: 99,-

Skrevet

Vi har kjøpt reima tec dress og sko til lillemor.

Hun har også både dock boots og cherrox.

Foretrekker dock boots. De er varmere ,lettere og ikke så trange som cherrox.

De har cherrox på tilbud på g-sport nå til kr: 99,-

Skrevet

Må si at i fjor kjøpte vi vinterdresser (2, en hjemme og en i bhg) til normale priser, og storebror var ikke våt eller kald en eneste dag i vinter. Ene var name-it sin og den andre vet jeg ikke, ble kjøpt på jakt og fritid her. Ikke dyrt merke i alle fall. Vintersko, ble kjøpt på økonomi sko, helt super såle på de, han gikk rett opp akebakken uten problem, og mor på ecco sko skled fint ned igjen. Han var varm og tørr på bena hele vinteren. Skulle kjøpe super.fit sko til ham i år, men der klarte de ikke å oppdrive str han trengte. :-O 27.... Så ble økonomisko i år også, veldig lik de han brukte i fjor. Vinterdressen blir nok name-it sin tipper jeg eller coop sin friends.

Skrevet

åh...glemte å si at jeg synes cherroxene er kalde og ikke minst glatte... Av erfarin fra å hatt slike selv i voksen alder og av det jeg har sett på min arbeidsplass i bhg og sfo.

Dock-bootsene er helt greie, har de til sønnen vår, men han blir faktisk våt i dem, enten feil på dem eller de rett og slett ikke kan bruker i regn og sørpe. :(

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har kjøpt reima tec vinterstøvler på Smart club, de hadde ganske bra tilbud der:)

Vinterdresser har vi kjøpt på www.guttelus.no.

Et merke som heter MinyMo. Foreløbig veldig fornøyd, men vinteren har jo såvidt begynt... Kjøpte på tilbud for 630.-, men vet ikke om de har det enda.

Skrevet

Lille på straks 3 år har Reflex vinterdress (kjøpt i mars til 299,-). Det ser ut til at str 98 vil holde fint heile vinteren, ho er ca 95 cm no trur eg. Eldste på 5 år har Skogstad, todelt (selebukse + jakke). Har ikkje prøvd todelt før, satsar på at det fungerar bra.

Begge to har dock boots, eldste brukte ikkje andre sko i fjor vinter, så vi har tenkt å prøve om vi kan klare oss med berre det til begge to denne sesongen.

Skrevet

Har kjøpt reima tec vinter dress, reima gore tex vintersko med ullfor og så har vi dock boots, men ikke brukt de nok til å vite om det er bra eller ikke.

Skrevet

Har kjøpt Helly Hansen vinterdress til jenta mi på 2,5 år. Hadde Helly Hansen i fjor også og var veldig fornøyd. Har også kjøpt Dock boot til henne. De har vi ikke prøvd før, men har hørt mye bra om de. Vintersko har vi ikke kjøpt enda. Hadde Viking i fjor og var egentlig veldig fornøyd med de, så tipper vi går for det i år også.

Skrevet

Vi går for Reima Piper-dressen fra i fjor + Viking Thermo nå til å begynne med. Mulig det blir et par Kamik-støvler som vi har fått senere.

Skrevet

Coop Friends vinterdress fra i fjor, som fortsatt passer og Vinking vintersko. Er veldig fornøyd med begge deler! =)

Skrevet

Mine erfaringer:

Hadde Reimatex dress første året - veldig fornøyd (de skrøt veldig i barnehagen). Hadde også vår/sommerdressen.

I fjor kjøpte vi Coop Friends dressen - IKKE fornøyd. Den ble veldig raskt slitt (da var jo gutten et år eldre og mer aktiv, men alikevel..) og den brukte enormt lang tid på å tørke etter at den hadde vært våt.

I vår kjøpte vi Reimatex vårdress. Var rimelig fornøyd med den, men på høsten nå så var den ikke tett lengre. Gikk og klaget og fikk velge helt ny vinterdress!:) Fikk også pengene igjen for en vårjakke fra Reimatex hvor glidelåsen gikk.

Så min konklusjon er: selv om Reimatex dressene i utgangspunktet er dyrere enn andre dresser, fikk vi pengene igjen uten problemer den gangen vi ikke var fornøyd.

Dette gjelder kanskje andre merker også, men nå er det nå Reimatex jeg har erfaring med:)

Skrevet

ReimaTec dress og ECCO vintersko til poden på 2 her i huset.

Hadde det i fjor også og var veldig fornøyd.

(Dressen kjøpte jeg til .-40% i våres.)

Skrevet

Trolldress- superfornøyd. Viking goretx vintersko, viking thermo for mer fuktig vær. (Lette, vanntette støvler med ullfor)

Skrevet

Bruker reimatec vårdressen enda,den holder ei stund til med ullklær under,er veldig fornøyd med den,også i regnvær.

I fjor brukt han friends sin vinterdress,kjempefornøyd!

I år har jeg kjøpt reflex sin vinterdress til senere,ikke prøvd den enda..men føles og ser bra ut.

På beina har han cherrox nå,til kaldere dager har jeg kjøpt viking gortex sko og et par billigere reservesko,går i utebarnehage ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...