Grateful mom Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Hvorfor vil ikke babyen min sovne på kvelden? Dvs hun sovner hvis jeg legger meg med henne Og ammer, men hun vil ikke sove i verken sengen eller vogna eller noe. Sovner hun i armene mine våkner hun alltid igjen når jeg legger henne ned. Å sovne av seg selv er uaktuelt.. igår styrte jeg fra 23 til ca 1, da kapitulerte jeg og la henne ved siden av meg.. hun er ikke så god til å sove generelt, og trenger alltid "hjelp" på dagen også, men da kan jeg gå turer ute med vogna. Men sånn ca fra kl 6 er det vanskelig å få henne til å sove i vogna også. Da sover hun best i armene eller på brystet. Hun ble nok litt bortskjemt i begynnelsen da hun hadde en del kolikksmerter og ble båret mye.. men jeg har jobbet MYE med å få henne til å sovne i egen seng.. Hun er nå 2 mnd.. kanskje jeg bare skal ta tiden til hjelp og slutte å stresse med det? Fortsette å la henne sove ved siden av meg til hun finner ut av det selv? Kjenner at jeg enten trenger en plan snart eller at jeg bare bestemmer meg for å la det ligge en liten stund.. blir så lei av å styre med det.. Er det bare meg som ikke har en unge som sovner av seg selv, legger seg kl 8 og sover hele natten? Isåfall trenger jeg sårt noen tips..
totette* Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Hadde samme problem med min jente. Hun hadde også kolikk i begynnelsen, og sovna kun hvis jeg ammet henne i søvn. Det vi gjorde, var å la henne sove inntil meg om natta til kolikken var helt gått over, og så la jeg henne gradvis litt lenger og lenger fra meg i senga - hun fikk sove der, men jeg erstattet pupp med smokk. Når det gikk bra å sovne slik, bynte vi med sprinkelsenga. Det gikk faktisk overaskende bra med overgangen til egen seng da. Satt ved sengekanten og strøk henne over hodet og sang nattasang til hun sovnet. Nå er hun 7 mnd og er en engel og legge på kvelden. På dagen har vi forstatt problem med sovingen, men da har vi jo vogna til hjelp så det går greit alikevel. Lykke til!
Grateful mom Skrevet 29. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2010 Føler kolikken er over nå. Men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne.. kanskje bare å legge meg lenger vekk så hun får litt følelsen av å ligge alene hvertfall.. er så kjipt å måtte legge seg med henne. Greit nok når hun ikke legger seg før ca 11, men skal jeg legge henne tidligere blir jeg jo nødt til å følge med jeg også. Så det gjør også at vi ikke får begynt å legge henne noe særlig tidligere enn ca 22.. huff.... where to begin...?
totette* Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Hva om du legger deg med henne tidligere f.eks i 8 tia - og når hun har sovnet står du opp igjen? Hvis hun tar smokk, kan du å prøve å forte deg å putte inn smokken når hun nesten har sovnet. Jeg gjorde det en del..noen ganger funket det iallefall Ville hvertfall begynt med å prøve å få henne til å sovne tidligere på kvelden så hun ikke blir altfor overtrøtt. Og så er det jo HIMMEL med de timene fra ungen sovner til du selv skal legge deg
Grateful mom Skrevet 30. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2010 , dumt at dette ble 2 tråder men.. :-) Jeg forsøkte det du skriver i begynnelsen, men måtte slutte siden hun ble mer og mer urolig på kveldene..Men kanske jeg kan forsøke igjen, så smått.. de timene man har for seg selv mellom der er bare ALT i en hektisk hverdag ja.. får puste litt ekstra da. Huffameg, må slutte å glede meg sånn til hun blir eldre hele tiden..er jo sistemann dette. Skal skrive litt dagbok så jeg kan gå tilbake og kikke når jeg tror jeg savner spedbarnstiden igjen en gang..
Grateful mom Skrevet 30. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2010 , dumt at dette ble 2 tråder men.. :-) Jeg forsøkte det du skriver i begynnelsen, men måtte slutte siden hun ble mer og mer urolig på kveldene..Men kanske jeg kan forsøke igjen, så smått.. de timene man har for seg selv mellom der er bare ALT i en hektisk hverdag ja.. får puste litt ekstra da. Huffameg, må slutte å glede meg sånn til hun blir eldre hele tiden..er jo sistemann dette. Skal skrive litt dagbok så jeg kan gå tilbake og kikke når jeg tror jeg savner spedbarnstiden igjen en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå