Nynte Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Lillemann på 4 mnd får flaske og drikker mye i løpet av dagen og får litt grøt til kvelds. Legger seg kl 19. Han får også en flaske om natta mellom kl 2-4. Jeg våkner av at han er veldig urolig rundt disse tidene, og små gråter litt, men ikke mye, og da gir jeg mat og da roer han seg og sover til kl 7. Så jeg tenkte jeg skulle se hva som skjedde dersom jeg bare ga smokk noen dager, kanskje det holder å gi smokk?? I to netter har jeg prøvd, og han roer seg med smokken, og sovner igjen, men blir fort urolig etter en time og da må jeg inn med smokken, så sånn holdt vi på fra ca 2 og frem til 6.30, da var han så våken at det var bare å stå opp å gi flaske. Jeg personlig ble mer sliten av dette, enn å stå opp en gang i løpet av natta, gi flaske og så sover vi alle mann til kl 07. Men hadde trodd at han liksom skulle gråte mer siden han ikke fikk flaske og ikke roe seg med smokken hvis han var sulten..hmm.. Men kanskje litt for mye forlangt at han skal sove natten gjennom ennå, selv om mange flaskebarn gjør det... Har nesten inntrykk av at alle flaskebarn gjør det når de er rundt 4 mnd, men jeg får kanskje vente litt...
Nikki 75 Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Heisann! Jeg tror det holder med smokk hvis han bare er urolig, og ikke gråter. Min gutt på 6 måneder sier i alle fall klart fra hvis han er sulten, da holder det slettes ikke med smokken. Jeg håpet også at grøt om kvelden skulle bli mirakelkuren som gjorde at han sov natten gjennom, men det var det ikke. Det er først nå når han har begynt med flere måltider i løpet av dagen at han av og til sover natten gjennom. Men han sover ofte veldig urolig, så vi har begynt å legge ham på eget rom nå, og det ser ut som om går bra (bank i bordet). Ikke gi opp ennå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå