Grateful mom Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Hvorfor vil ikke babyen min sovne på kvelden? Dvs hun sovner hvis jeg legger meg med henne Og ammer, men hun vil ikke sove i verken sengen eller vogna eller noe. Sovner hun i armene mine våkner hun alltid igjen når jeg legger henne ned. Å sovne av seg selv er uaktuelt.. igår styrte jeg fra 23 til ca 1, da kapitulerte jeg og la henne ved siden av meg.. hun er ikke så god til å sove generelt, og trenger alltid "hjelp" på dagen også, men da kan jeg gå turer ute med vogna. Men sånn ca fra kl 6 er det vanskelig å få henne til å sove i vogna også. Da sover hun best i armene eller på brystet. Hun ble nok litt bortskjemt i begynnelsen da hun hadde en del kolikksmerter og ble båret mye.. men jeg har jobbet MYE med å få henne til å sovne i egen seng.. Hun er nå 2 mnd.. kanskje jeg bare skal ta tiden til hjelp og slutte å stresse med det? Fortsette å la henne sove ved siden av meg til hun finner ut av det selv? Kjenner at jeg enten trenger en plan snart eller at jeg bare bestemmer meg for å la det ligge en liten stund.. blir så lei av å styre med det.. Er det bare meg som ikke har en unge som sovner av seg selv, legger seg kl 8 og sover hele natten? Isåfall trenger jeg sårt noen tips..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Har det heeelt likt som deg. Eneste gangen han sovner av seg selv er en time etter vi har stått opp. Da sovner han momentant i vogna uten trilling og sover gj.snittlig 3 timer, meeeen så er det stopp. Nekter å sove mer i vognen, vugga osv. Sovner han ved puppen eller rugging på fanget våkner han etter 10-30 min. Må legge meg med han på kvelden for at han skal roe seg. Sovner da mellom halv 11 og 12 på natta. Da sovner jeg og hehe. Må sove på siden av meg, nekter å sove i senga si. Han er mye sur på ettermiddag og kveld da han blir overtrett. Inatt var jeg heldig. La meg med han kl.10 i går kveld, sovna halv 11 og våknet 6 for mat, sovna igjen til 9!!!! Men dette er et once. Kan ikke gi deg råd. Har prøvd alt selv. Han er 11 uker idag. Klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Ps. Gir 2 flasker m collett i tillegg til amming, men hjelper kun på litt lengre soveøkter, ikke på selvsoving. Han er avhengig av puppen for å sovne. Smokk vil han ikke ta!!!
Grateful mom Skrevet 29. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2010 Høres noenlunde ut som min unge det der ja.. :-) Har funnet ut at nok søvn i løpet av dagen er alfa og omega for humøret, så jeg er nødt til å la henne få en del powernaps på kvelden. Hvis ikke er Det ihvertfall vanskelig å legge henne på kvelden! Håper virkelig det blir bedre snart...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Ja det må han og ha!! Håper og det snart blir bedre.
Snupi27 Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 men er de ikke litt små til å f.eks legge seg kl 20 om kvelden når de er 2 mnd..? da dattera og sønnen min var 2 mnd så var de våkne til hvertfall 23 om kvelden. det var først da de var over 3 mnd de sovnet rundt 20 om kvelden. hadde jeg vært deg hadde jeg ikke giddi og stresset sånn med dette enda. vi sleit kjempe masse med dattera vår på dagtid da hun skulle sove. kjørte henne over dørterskler og holdt henne i armene og nærmest hoppet bortover gulvet for at hun skulle sovne. hun var helt ram. venninna mi hadde en baby som nektet å sovne alene i senga si. så hun tok dattera si like godt i sengen sin. da hun var over 3 mnd så gikk det kjempe fint å legge henne i senga si.. jeg tror kanskje hun bare vil være nær deg =) om hun sover godt i din seng så syns jeg kanskje det er like greit å la henne ligge der så du får sovet litt om natta. ta heller "avvenning" når hun er litt større =) det er hvertfall det jeg syns.. =) lykke til
Grateful mom Skrevet 29. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2010 Joda, stresser ikke sånn med tidspunktet enda.. problemet er heller det at hun ikke klarer å sovne. Våkner når hun legges ned, uansett!! Og legges hun våken kan hun ligge i 5 min før det er krise. Prøvde å la henne gråte litt men det vil liksom ingen ende ta.. sovner kun med pupp!... dvs, det er kun da hun fortsatt forblir sovende... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå