Luna har født. Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 De ville ha meg inn igjen i uke 37 for vekstestimering....
Frk Marge Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Samme her... 1485g i uke 30... Legen på UL sa det var stort, legen og JM sier at ungen er stor... Jeg har ikke fått tilbud om ny estimering desverre, kunne vært artig... Snittet i uke 30 skal vel være ca 1100g(?)
Luna har født. Skrevet 29. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2010 Å hjelpes...da er det stort ja..... Min forrige var litt stor da...kanskje derfor de vil ha meg inn....? Han var 4,6....
carina86 Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 tror ikke det er så stort, var på ul uke34 å fikk beskjed om at mini var på ca 2.400, fin strl. (var -5% i vekstavik)( er andregangs) fikk ikke beskjed om å komme inn for mer kontroll..
carina86 Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 dere må ikke se på hva vekten sier på ukes oppdateringene her inne. den på babyverden er vist mer nøyaktig. den som er her ligger under normalen, har jeg hørt
Seriøst Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Jeg blir så forvirret av dette her!!! Siden jeg fødte stooor gutt sist (4,8) så har jeg fått tettere oppfølging denne gangen, med flere ultralyder. Når jeg var 31 uker på vei var jeg på ul og fikk beskjed om at ungen var 1,9 kg og at dette var heeelt på normalen, 0 % avvik. Når jeg kom igjen på ultralyd var jeg 35 uker på vei, og fikk beskjed om at babyen var 2,8 kg, fortsatt 0 % avvik! 36+5, ny ultralyd, denne gangen hos en annen lege, og han målte ungen til å være 2,8 kg han også... Jeg har ingen tro på disse målingene, og lurer egentlig på hva de driver med! "Normalen" og disse prosentene med avvik de bruker kan da ikke variere så veldig? Er redd for at de lurer meg hele gjengen bare for å få meg til å føde normalt
Voyeur Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 UL målingen er desverre svært unøyaktig. Ville heller fått jordmor til å gjette på størrelse på kontroll. De er ofte god på å kjenne hvor stor babyen er inne i magen:) Jeg har fått beskjed om at babyen hadde 0% vesktavvik i uke 33, og at den ikke kom til å bli over 4 kilo, dette lo nesten jordmor av på kontroll i uke 35;) Hun gjetter på at den lille inni der kommer til å bli gode 4 kilo, så blir spennende å se hvem som har rett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå