Gå til innhold

Hvordan gjøre sprinkelsengen mer koselig og trangere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har liggi med et pledd jeg har tullet rundt der hvor han har hodet i sprinkelsengen fra fødselen av for å gjøre det trangere. Han er nå 4 mnd og han ser fortsatt rimelig liten ut i den store senga, men problemet er at han beveger seg så mye i løpet av natta og da holder det ikke med det teppet rundt hodet. Teppet blir dratt i og vikler seg fort i han. Merker at han fortsatt liker å ha det trangt, for vil liksom ha hodet dyttet opp mot en pute eller inni et hjørne osv, men den sengekanten er ikke akkurat noe å kose med.. Noen som har noen forslag på hvordan jeg skal bygge inn senga uten å bruke det teppet? Er det på tide å ha kosebamser etc i senga nå som han har blitt så gammel? Vil at han skal ha det suuuupert i senga si så han snart sover 12 timer sammenhengende...hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi laget ruller av håndkle (flere) og laget "rede" i passe størrelse. Rede lages under laknet slik at de ligger i ro. Utvidet etter hvert som han ble større, ville ha mer plass.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Nå skiller min seg litt ut fra andre babyer, da han stortrives i den store senga! Men min søster gjorde dette: Hun hadde en stor tykk pute som hun la øverst i senga. Dette gjorde senga litt kortere liksom, da ungen lå plassert nedenfor denne puta. Hun hadde også et stort helseteppe som hun rullet rundt som en pølse rundt ungen. I tillegg til dette hadde hun også sengekant, så om ungen kavet rundt om natten, så støtte h*n alltid på noe godt og mykt. Jeg tror h*n hadde en koseklut også og de sov i en babysafe, som også gjør at de ligger trangere og tryggere liksom.

Skrevet

Vi har en ekstra vognbag som vi ganske enkelt setter oppi sprinkelsenga- den er smal og fin, og med skinn i bunn og "teppepølse" på ene siden av hodet hennes blir den riktig så trang og koselig=) Hvis du ikke har en ekstra bag eller kurv el lign, ville jeg nok prøvd å legge teppepølsen under lakenet istedet, slik at han ikke klarer å flytte på den eller vikle seg inn i den.

Skrevet

Vi bruker en lang pølsepute langs sengen, slik at sengen blir mye trangere for han - virker som han trives med det fortsatt - han er 10 mnd nå og har hatt siden han var 3 mnd!

Skrevet

Vi har lagt en dyne rundt i sengen ved hodet hans. Ta bare og brett dyna til en lang pølse og legg den rundt der han ligger :) Min sønn har sovet sånn siden han ble født, nå er han 5 mnd.

Skrevet

Jeg har sprinkelbeskytter rundt senga, og så har jeg lagt puter mellom sprinklene og sprinkelbeskytteren, slik at senga blir trangere. Da slipper jeg å tenke på krybbedødfaren ved å ha masse ting i selve senga sammen med ham. Fungerer fint!

Skrevet

Hei, takk for tips alle mann. Skal prøve ut noe av dette altså:) Siste forslaget her var jo smart, men virker som han vil ha noe mjukt og godt å dytte hodet/ansiktet til i løpet av natta. Burde vært en seng full av puter i alle kanter som han ikke fikk dytta hodet under....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...