Nynte Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Gutten min har liggi med et pledd jeg har tullet rundt der hvor han har hodet i sprinkelsengen fra fødselen av for å gjøre det trangere. Han er nå 4 mnd og han ser fortsatt rimelig liten ut i den store senga, men problemet er at han beveger seg så mye i løpet av natta og da holder det ikke med det teppet rundt hodet. Teppet blir dratt i og vikler seg fort i han. Merker at han fortsatt liker å ha det trangt, for vil liksom ha hodet dyttet opp mot en pute eller inni et hjørne osv, men den sengekanten er ikke akkurat noe å kose med.. Noen som har noen forslag på hvordan jeg skal bygge inn senga uten å bruke det teppet? Er det på tide å ha kosebamser etc i senga nå som han har blitt så gammel? Vil at han skal ha det suuuupert i senga si så han snart sover 12 timer sammenhengende...hehe
Guttemamma x 3 Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Vi laget ruller av håndkle (flere) og laget "rede" i passe størrelse. Rede lages under laknet slik at de ligger i ro. Utvidet etter hvert som han ble større, ville ha mer plass.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Nå skiller min seg litt ut fra andre babyer, da han stortrives i den store senga! Men min søster gjorde dette: Hun hadde en stor tykk pute som hun la øverst i senga. Dette gjorde senga litt kortere liksom, da ungen lå plassert nedenfor denne puta. Hun hadde også et stort helseteppe som hun rullet rundt som en pølse rundt ungen. I tillegg til dette hadde hun også sengekant, så om ungen kavet rundt om natten, så støtte h*n alltid på noe godt og mykt. Jeg tror h*n hadde en koseklut også og de sov i en babysafe, som også gjør at de ligger trangere og tryggere liksom.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Vi har en ekstra vognbag som vi ganske enkelt setter oppi sprinkelsenga- den er smal og fin, og med skinn i bunn og "teppepølse" på ene siden av hodet hennes blir den riktig så trang og koselig=) Hvis du ikke har en ekstra bag eller kurv el lign, ville jeg nok prøvd å legge teppepølsen under lakenet istedet, slik at han ikke klarer å flytte på den eller vikle seg inn i den.
barney Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Vi bruker en lang pølsepute langs sengen, slik at sengen blir mye trangere for han - virker som han trives med det fortsatt - han er 10 mnd nå og har hatt siden han var 3 mnd!
moonay Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 Vi har lagt en dyne rundt i sengen ved hodet hans. Ta bare og brett dyna til en lang pølse og legg den rundt der han ligger Min sønn har sovet sånn siden han ble født, nå er han 5 mnd.
Hanna30 Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har sprinkelbeskytter rundt senga, og så har jeg lagt puter mellom sprinklene og sprinkelbeskytteren, slik at senga blir trangere. Da slipper jeg å tenke på krybbedødfaren ved å ha masse ting i selve senga sammen med ham. Fungerer fint!
Nynte Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2010 Hei, takk for tips alle mann. Skal prøve ut noe av dette altså Siste forslaget her var jo smart, men virker som han vil ha noe mjukt og godt å dytte hodet/ansiktet til i løpet av natta. Burde vært en seng full av puter i alle kanter som han ikke fikk dytta hodet under....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå