superdupert Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Dattern min på 15 mnd har sovet dårlig over lengre tid nå. Kan ikke huske sist hun sov hele natten. Hun får ikke mat i løpet av natten og har begynt i barnehage for 2 mnd siden (Pappan leverer, jeg henter). Hun sover nå en gang om dagen ca. 2 timer. Våkner opp 3-4 ganger etter at hun har blitt lagt for kvelden. Som regel klarer vi å roe henne i sengen, men i det siste har det blitt raserianfall. Hun virker livredd for å være alene og hyler og skriker så naboene over våkner. Av hensyn til naboene har jeg tatt henne opp to ganger, ellers ALDRI. Hun klenger på meg og klikker i vinkel for hver gang jeg beveger meg unna henne. I dag kom pappaen hjem fra jobb og hun gir han klem, men senere hyler når hun må være hos han og ikke meg. Det er vondt for oss alle tre og vi trenger noen gode råd for å komme inn i et godt mønster. ER DET VANLIG AT BARN I DEN ALDEREN ETTER BARNEHAGESTART FÅR SEPRASJONSANGST? Er det derfor? Noen som kan kjenne seg igjen eller har noen gode råd? HJELP!!!!
Nagilimia Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Min gutt begynte i barnehagen når han var 11 mnd, så vet ikke ang. barnehagestart... MEN jeg vet at det er typisk alderen å bli feks mammadalt (pappadalt), følelsene skifter brått, fra raseri, sinne, lei seg. Nå er gutten her blitt 20 mnd, men vi er igang med ny runde. Heldigvis vet jeg at det er noe som går over. Prøve å holde på de grensene man har satt, men trøste hvis de vil det. Min gutt må gjerne rase litt alene, og så kan jeg forsiktig prøve å avlede eller trøste. 2 av venninne mine har vært igjennom akkurat det samme en eller flere ganger. Vi har alle senket kravene litt i disse raserianfall periodene. Selv om jeg egentlig er ganske rolig ang. dette endte det med at jeg gråt etter 50 min med raseri i går, men i dag skinner solen (helt til pappa kom hjem) og alt har vært hærlig. 5 kyss varmer mammahjerte Teller dager, og regner med det er over om ca. 14 dager, slik det var sist, da var han 15 mnd.
Rødhette <309+<312 Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 har en gutt på 15mnd som begynte i barnehagen for 1mnd siden og har blitt veldig mammadalt etter han begynte i bhg, før brydde han seg ikke så mye om oss voksne og lekte for seg selv eller med oss, men for to uker siden snudde det - nå vil han bare bli bært, kost med og sitte på fanget mitt når han kommer hjem fra barnehagen, jeg får ikke gjort noe, dette pågår ca en time så er alt ok, men han er generelt mer klengete på meg og vil jeg skal være i nærheten hele tiden. Hvis vi er på besøk hos besteforeldrene en dag han har vært i bhg vil han ikke være hos noen andre enn meg, men hvis vi er på beøk en helg går det kjempe fint. Det er nok sikkert bare en overgang, og han savner mamma/pappa når han er i bhg. Det med søvn er jeg usikker på, siden vi ikke har hatt noe problem med det. hun sover ikke for lenge på dagtid da?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 jeg holder en knapp på at det er barnehagen i sånne tilfeller, de er små og det er litt av en overgang. jeg syns vel egentlig at vi bør gi dem all den tryggheten og kosen de trenger når de er hjemme hvis de er utrygge ved barnehagestart, selv om det betyr å ta dem opp på natta eller å tillate en del klengning - de har aldri bedt om å være i barnehagen borte fra familien størstedelen av dagen, det er det vi som har bestemt fordi samfunnet er sånn for tida...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå