Make№4 Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Har nå bestillt meg time hos spesialist for å få sjekket om alt er i orden i nedre gemakker... Er 37 år og har forsøkt å bli gravid i 10 pp nå. Har tre barn fra før så vet jo at jeg kan få men nå drar det ut på tiden uten at noen spire sitter.. Jeg lurer helt enkelt på om den gynekologiske undersøkelsen er den samme som man får hos fastlegen eller om de går nøyere til verks? Er jo greit å få sjekket så eggledere og slimhinner er slik de skal være,men da trengs vel innvendig UL? Noen her inne som har tatt en slik undersøkelse...?
Ragnis Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Hei, jeg er 38, har barn fra før, men har prøvd i over et år nå uten at noe har skjedd. Har vært hos spesialist for å sjekke det, og hun tok innvendig UL, og en blodprøve for å sjekke hormoner, og en blodprøve som kunne si noe om egglageret mitt var normalt i forold til alderen. Alt var normalt. Innvendig UL er ikke noe stress hvis det er det du tenker på, om du ikke har gjort det før. Man ligger bare i stolen, og en UL-stav med en kondom på blir stukket inn, så vrir hun litt rundt på den og ser på livmor og eggstokker. Jeg synes vanlig GU er mer ubehagelig. Du får uten tvil UL hos spesialist, de finner jo ut mye mer da.
Make№4 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2010 Hei og tusen takk for godt svar..:-) Uroer meg ikke til Ul,men var mer nysgjerrig på hva de gjør,hvor mye mer omfattende en undersøkelse er hos en spesialist. Ble du roligere etterpå,sånn i forhold til at du slappet mer av fordi du nå vet at det ikke er noe galt med deg? Kjenner selv jeg faktisk slapper mer av nå ettersom jeg vet jeg skal å kontrollere om ting er i orden. Forstår ikke at det skal være så vanskelig å få til når man har klart det før...:-)
Make№4 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2010 Hei og tusen takk for godt svar..:-) Uroer meg ikke til Ul,men var mer nysgjerrig på hva de gjør,hvor mye mer omfattende en undersøkelse er hos en spesialist. Ble du roligere etterpå,sånn i forhold til at du slappet mer av fordi du nå vet at det ikke er noe galt med deg? Kjenner selv jeg faktisk slapper mer av nå ettersom jeg vet jeg skal å kontrollere om ting er i orden. Forstår ikke at det skal være så vanskelig å få til når man har klart det før...:-)
Ragnis Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Ja, jeg tror jeg kanskje slapper litt mer av, men jeg tenker litt på om jeg kanskje har tette eggledere, det kan man ikke se på ul, men må inn til lapraskopi... Men så har vi sjekket sæden til mannen min, og den hadde litt redusert mengde og bevegelighet, og hvor utrolig det enn kan høres, fikk det meg faktisk til å slappe litt mer av. Det gjør at det er helt vanlig at det tar lengre tid, samtidig som det absolutt ikke er umulig å bli gravid. Og dessuten var gynekologen veldig beroligende, og sa at i min alder kunne det godt ta 2-3 år, men at man absolutt ikke måtte gi opp håpet. (Hun selv fikk sitt siste barn som 41-åring.) Fordi det er flere av eggene som er for dårlige, men innimellom kommer noen friske og fine Enig med deg at det er vanskelig å forstå/godta at det plutselig tar så lang tid. Jeg ble gravid på første forsøk tre ganger i 20-årene, (mistet den ene gangen) så derfor tenkte jeg at det kom til å skje med en gang, eller aldri, nå. Men sånn er det jo ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå