Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Del Skrevet 28. september 2010 Hei. Status er slik: Jeg er helttidsstudent med 30% jobb ved siden av. Far er i 100% jobb. Termin er ca 1.juli 2011. 1) Begynner jeg å få foreldrepenger fra 3 uker før termin og i 36 uker? (dvs fra10.juni 2011 til ca 17.feb 2012) Studiene er slik at jeg bare kan begynne igjen høsten 2012. Vi vil gjerne at pappa tar sine 10 uker permisjon når jeg begynner på skolen i august. 2) Kan vi ha et opphold mellom mine 36 uker med foreldrepenger som slutter i februar, og hans 10 uker som begynner i august, eller må de være sammenhengende?? 3)Og hva skjer i perioden mellom, kan jeg velge å ta ulønnet permisjon fra jobben, er det noe jeg har rett til? Kan jeg ta det også når far er i permisjon og mottar foreldrepenger? 4)Ang penger fra Lnekassen, vil jeg få det som vanlig fra august 2011 til mai 2012 slik jeg ville gjort hvis jeg studerte? 5)Og et spm ang jobben. Den er av slik art at det ikke vil være mulig å jobbe helt frem til 3 uker før termin. så hvis jeg blir sykemeldt den siste perioden, hva har det å si for foreldrepengene? Vil sykepenger og foreldrepenger da utgjøre det samme? Håper dette ble litt forståelig og at noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142375688-kan-noen-hjelpe-meg-med-%C3%A5-forst%C3%A5-dette-riktig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Del Skrevet 3. oktober 2010 1. Ja ca det 2. Ja dere kan ta ett opphol mellom den delen av permisjon du tar ut og fedrekvoten. Han må søke skriftlig om utsettelse av fedrekvoten før din del av permisjonen er over. 3. Ja du kan søke arbeidsgiver om ulønnet permisjon i opp til 1 år etter at foreldrepermisjonen din er over. Ja du kan være hjemme i ulønnet permisjon når far tar ut fedrekvoten på 10 uker. 4. Om du har rett på foreldrestipend fra lånekassen er dette noe du må søke lånekassen om. 5. Har du rett på sykepenger gjelder den som opptjening til foreldrepengene på lik linje som lønnen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142375688-kan-noen-hjelpe-meg-med-%C3%A5-forst%C3%A5-dette-riktig/#findComment-142394990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå