Gå til innhold

Da var det bare å vente, truende abort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å blø 5+3, og legen ga ikke mange forhåpninger. Hadde aldri jeg skulle gå inn i den DiB-statistikken, selv om alle sier det er kjempevanlig med spontanabort... Har blødd 5 timer, vanlig mensmengde, men har avtatt nå når jeg tar det med ro. Får ikke ta blodprøve før mandag, så må bare vente og se nå.

Er trist, men er positivt innstilt og gleder meg til å prøve igjen. Er så imponert over alle prøvere og slitere som holder på kjempelenge før det blir suksess. Vi traff på første eller andre pp med forrige barn, og første pp med denne spiren. Men lurer veldig på hvordan jeg skal fungere normalt fremover, man påvirkes jo mye emosjonelt og intellektuelt, avnkelig å konse på jobb, og siden man heller ikke skal drikke, er det jo sikkert mange kolleger og venner som begynner å lure.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Uff, håper det går bra med deg og spiren din. Har du noen smerter? Eller bare blod? Utrolig at du må vente så lenge på å få det sjekket. Jeg er helt sjokkert hvordan kvinner som aborterer eller tror de aborterer blir behandlet (hadde selv et meget ubehagelig møte med helsevesenet da jeg mistet).

Jeg har 2 barn, og var gravid med nr 3, men mistet da jeg var 13 uker på vei. Det har gått opp og ned siden det (det skjedde 2. august). Vi er i første pp nå, med IKM på lørdag. Jeg tok en test allerede i dag for jeg er så utålmodig, men den var negativ (var nok litt tidlig å teste).

Jeg har kommet meg mer eller mindre tilbake til normalen nå, men jeg kan bli veldig trist i perioder, som i dag måtte jeg felle en tåre i dusjen fordi jeg kommer til å bli så lei meg hvis jeg ikke er gravid nå.

Håper virkelig at spiren din klorer seg fast!

Lykke til!

Skrevet

Heisann :)

Ville bare fortelle at jeg også har hatt/har truende abort denne gangen. Begynte å blø 5+4 , men stoppet opp så fort jeg la meg ned på sofaen eller sengen. Var til en tidlig UL, og det var seff altfor tidlig til å kunne se liv/hjerte banke :(

Måtte ligge ca halvannen uke - ble sykmeldt tvert, og det skal nevnes at vi har prøvd i 30 pp, hatt 2 MA og 2 SA underveis. Vært til sekundær infertilitetsutredning, og jammen klarte vi det ikke selv, når jeg minst ante det :)))

Uansett, så lenge jeg har tatt det med ro har blødningene stoppet helt opp. Fikk beskjed da jeg var 5+4 og var til UL at dette var 50% sjanse for at det gikk bra eller galt... Var verdens lengste 9 dager å vente til kontroll for å se om dette gikk bra eller ikke!!

Var til kontroll 6+6 og fikk se ett lite hjerte banke!!!! Tenk at det var liv!!! Var sikker på at jeg hadde mistet igjen jeg da, så var overnervøs og totalvrak!!! Har blødd såvidt bittelitt etter det, og da har jeg vært i vanlig aktivitet (var bare å handlet litt diverse som f.eks mat). Nå er jeg 9+0 i dag og har symptomer intakte - ingen flere blødninger, men er fortsatt sykmeldt og skal inn til ny kontroll med ny UL om 14 dager!!

Så ville bare si at det kan gå bra også!!! MEN... ta det heeeeeelt med ro og ta godt vare på deg selv - noe mer enn det kan man dessverre ikke gjøre :/

Så ønsker deg bare lykke, lykke til :)

Krysser fingrene for deg!!

Klem fra

Skrevet

Tusen takk for svar, det er godt å høre andres erfaringer. Det verste er ventetiden ja, og at man ikke vet om man skal håpe, eller bare tro det verste.

Føler jeg har fått god info fra legen min, som mente vi burde vente med noen GU eller ultralyd fordi det kunne sette igang en abort hvis det var fare for det.

Prøver å ta det med ro, og holder meg hjemme inntil jeg har fått et klart svar på hva som skjer.

Blødningene har forresten vart 2 dager nå, mengden er som vanlig mens, lys farge, men noen få mørke flekker og litt slim. Tør ikke tolke noe ut av det, men selv om man er gravid inntil det motsatte er bevist, føler jeg meg ikke gravid, bare trist, akkurat nå.

Skrevet

Takk for svar. Har bare hatt svake menssmerter.

Skrevet

Sukk, skjønner godt du føler deg trist nå!

man tenker jo alltid det verste :(

Vil bare sende deg mangen gode tanker og klemmer,

og krysser fingrene for dere <3

Skrevet

Bare en liten oppmuntring fra meg; i mitt 1. sv.skap bloedde jeg kjempe mye, av og paa, var innlagt paa sykehus til tider, det var aldri noe galt med babyen og de fant aldri ut hva det var, noen ganger er det saann sa de... vil ikke gi deg for mye forhaapninger, for det kan jo gaa galt ogsaa og en skal jo ikke bloe under sv.skapet, men det betyr ikke altid at det gaar galt.

Lykke til!

Skrevet

Hei, her er siste oppdatering fra meg. Vet ikke noe mer om hva som er status, gravid eller ikke, må visst bare vente, tenke positivt, og ta det med ro. Men jeg har sluttet å blø, det har avtatt jevnt, blødde mest i begynnelsen, og sluttet helt etter 1,5 døgn. Bra tegn??

Har time hos lege på mandag for å ta blodprøve. Så tar det jo noen dager å få svar på den da....

Så hvis jeg fortsatt ikke har blødd mer, kommer jeg til å ringe sykehuset til helga og spørre om jeg kan få ul i begynnelsen av neste uke. Da får jeg iallefall svaret fort, enten finner de hjertet, eller så er spiren borte/må fjernes. Synes det er fælt å måtte vente kanskje 9 dager etter blødning på blodprøve-svar, ikke noe kult å bare tvinne tommeltotter og lure på når jeg kan gå på jobb og hva jeg skal fortelle der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...