The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Jeg bare lurer på om det er andre som er fornøyde med nokså lite aktivitet? Barnehage henting, et par klesvasker, middag, handling og oppvask, holder leeeenge for meg :-). Hva får du gjort i løpet av en dag?
Lykkemin Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 er 37+1 og det der er mye mer enn hva jeg gjør på en dag her går det i klesvask, litt rydding og handling.. blir det mye mer aktivitet på en dag så ligger jeg desto mer på sofaen dagen etter..hehe.. nå skal det sies at jeg har risikosvangerskap og har hele tiden måttet ta det veldig med ro så energien har sunket hele veien og regner ikke med å få den tilbake nå MEN det skal sies at jeg baker litt til tider da hehe
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 36+0 i dag og er ikke mer aktiv enn det du beskriver nei. Det orker jeg rett og slett ikke; har ikke plass til lunger, bein eller noe, så jeg vagger rundt og peser som en hval. Prøver å sove mye (fordi jeg ikke sover om natta) og gjøre det som trengs jeg
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Jeg er 36+2 og savner å kunne være i aktivitet. Klarer ikke stort nå pga veldig bekken og ryggsmerter og sover altfor lite om natta, så har ikke mye energi nå. I dag er det nydelig høstvær også og kunne ønske jeg kunne gått meg en lang tur og nyti sola. Men får ta det igjen når snuppa er født.
Kialin Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Gikk ut i permisjon i forrige uke, og gjett om det har hjulpet! Fikk plutselig masse energi. Desverre klarte jeg ikke stoppe i går, etter en lang handletur, oppshining av huset og en skogstur så var det veeeldig vondt i korsryggen i går kveld. Heldigvis rettet det seg opp i løpet av natten, så i dag har jeg "bare" levert i barnehage vært innom IKEA (5 min) og gått en skogstur på ca en time. På tide å starte med middagen...
Nat27 Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Å, det er så godt å høre at det er flere enn meg som ikke løper rundt og har overskudd til alt! Her blir det mest nødvendige gjort hjemme hver dag, så det tar gjerne en uke å få alle rommene i huset vasket og ryddet. Så er det jo bare å begynne på runden igjen.. Pga bekkenet er jeg kraftig begrenset når det kommer til fysisk aktivitet også, en liten spasertur med hunden på kanskje 5 min er det jeg klarer utover husarbeid, leksehjelp og middagslaging.. Føler ofte at jeg bare er lat og prøver å ta et tak ekstra en dag i blant, men ser jo at det straffer seg, og jeg føler meg nesten "fyllasyk" i to dager etter utskeielsen...
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 28. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2010 Åh så glad jeg ble nå! Jeg trodde jeg var Norges slappeste gravide! Fikk vasket resten av det som " må " vaskes idag. Pakker bagen i morgen. Har ikke rukket det før nå! Skulle ønske jeg hadde gjort det forlengst!
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Jeg er nok litt mer aktiv, fordi jeg fortsatt jobber:) Jobber i barnehage (sm 30% så har litt kortere dager), er ganske utslitt når jeg kommer hjem fra jobben. Er også på skolen to dager i uka, så skal igrunn bli deilig å begynne permisjon (fra jobb) til mandag:)
Gjest Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 jeg er 40 uker på vei og har de fleste dager energi til å gjøre akkurat som jeg vil Man merker jo at man blir fortere sliten, men så lenge man tar det rolig er det ikke noe hinder for to tre netter siden satte jeg sammen en ikea hylle alene faktisk, ikke noe problem! Vil tørre å påstå at jeg er i veldig god form med tanke på at jeg er helt på slutten av graviditeten
1. gangsmams Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Har merka mer og mer den siste uka at jeg begynner å bli sliten og tung. Gikk 2-timers skogstur på søndag med vofsen og samboer, og kan med STOR sikkerhet si at det er siste gang før babyen er ute hvertfall.... Var HELT ødelagt etterpå. Dagene går med på husarbeid, turer med hunden (20-30 min sånn 2-4 ganger iløpet av dagen), middagslaging og serie-titting med bena høyt En gang i uka er jeg hos lege/jordmor og er en del på cafe med venninner og litt familie-middager sånn innimellom. Er 36+0 idag....
Linnymor_87 Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 jeg er 37 + 3 i dag, og jeg gjør de samme tingene som du gjør hehe Henting og bringing av guttungen i barnehagen begynner å ta på da... (jeg går... 20 min hver vei...) men det hender samboeren tar seg av handlinga på vei hjem fra jobben da så da rekker jeg en liten lur på sofa'n før småen skal hentes
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 29. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 29. september 2010 Wow jeg beundrer dere turgåere. I dag er jeg skikkelig sprek i bekkenet av en eller annen grunn. Sikkert fordi jeg tok det rolig i går. Har bakt kanelboller og vært en liten tur i byen. Bestilte meg to amme-bher :-)
Voyeur Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 Ligger på lavt aktivitetsnivå, rydder og vasker huset og henter på sfo/barrnehage innimellom. Denne uka har jeg hatt to veldig hektiske dager, så i dag har jeg bare sovet og sovet frem til nå. Skal rydde og ta en kattevask av gulvene, før jeg skal bake kanelboller som Babycontainer (er det en grunn til at du baker KANEL boller?) Heldigvis har jeg en flink mann og tenåringsgutt som også gjør husarbeid, så det ser ikke for ille ut heller. Fint å kunne betale noen for å støvsuge gulvet, er utrolig hva de gjør for penger:D Neste uke skal jeg ha hvileuke, det gleder jeg meg til. Skal sove så lenge jeg klarer og bare lade batteriene. Det blir godt!
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 29. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 29. september 2010 Har fått helt kaneldilla jeg :-) Det skal liksom sette igang fødselen også da, men kan virkelig raspet bark gjøre det...? Hmmm. Har kjøpt en pakke ferdigbolledeig, eltet i maskin, kjevlet ut, høvla over smør med ostehøvel, dynga på med sukker og kanel, og nå skal de strax inn i ovnen... mmmm. Får besøk av en venninde med glutenallergi etterpå så jeg føler med litt ond, men jeg er jo gravid og vi gravide bare må få spise og bake med en gang behovet melder seg uansett hvor hensynsløst det er for våre omgivelser....
Sannellerslik? Skrevet 29. september 2010 #15 Skrevet 29. september 2010 jeg er ikke så aktiv med å gå tur lenger nei...;-) har vært veldig aktiv med turgåing i hele sv.skapet, vært på fjellturer her og der, helt til slutten av sommeren.. Men nå i d siste har jeg ikke gått noe tur omtrent:P Men d er vel kanskje rett og slett fordi jeg ikke har tatt meg tid til det. Med full jobbing, en unge på 2 år og ett hus som ingen andre enn meg tar seg av, så har jeg ikke prioritert det... Nå har jeg akkurat startet permisjonen, så nå har jeg vasket og vasket;) Jeg er i fin form, så det går helt greit:) Men kjenner jeg blir sliten etterpå ja.. Har så mye kynnere, så er litt travelt når magen strammer seg konstant:P Hmmmm... kanskje jeg skal gå meg en tur idag?;-)
Sannellerslik? Skrevet 29. september 2010 #16 Skrevet 29. september 2010 glemte å si en ting.... jeg blir fryktelig irritert over att mannen her i huset ikke hjelper til med husarb. i d heeele tatt!! Så idag når jeg la sammen klær, så la jeg fint sammen mine og datteren vår sine klær, mens mannen sine klær rullet jeg i hop og slengte inni skapet!! Barnslig?? Ja! Men det gjorde litt godt akkurat idag når jeg stod opp på feil fot! ;-D
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 29. september 2010 Forfatter #17 Skrevet 29. september 2010 Min ex gjorde aldri en dritt i huset. Det er derfor han er ex også. Ikke ville han spleise på vaskedame, ikke fulgte han utallige opplegg jeg prøvde å lage for å få fordelt arbeidet. Da han var single syntes han at rosa belegg i dassen var helt akseptablet. Det hjalp ikke å snakke med mora hans heller. Min nåværende er helt annerledes, superflink til å rydde og til å vaske klær. Han støvsuger og vasker innimellom, men badet tar jeg. Det han dog har er en sær greie om hvordan klærne hans skal brettes. Av & til gjør jeg et forsøk, men som regel får han lov å gjøre det selv. Vi får oss snart vaskedame også, har vært uten ett år, og det merkes. Det er ganske belastende på sikt å ikke ha en mann som bidrar i heimen, rett og slett fordi etterhvert som årene går blir man forbannet og bitter på disse drittungene som ikke bryr seg om at kona drar mer enn halve lasset. Man kan fort slutte å elske en sånn mann.
Voyeur Skrevet 29. september 2010 #18 Skrevet 29. september 2010 Helt enig med deg BabyContainer. Hvorfor være sammens med noen som aldri bidrar? Tror også at mange kvinner kan lære seg å la noe ligge, man trenger ikke være superkvinne! Hvis man velger å gjøre alt, så kan man bare ha det så godt. Hvis man skjemmer bort mannen sin i begynnelsen, så går man på en smell når man sitter der med 3 unger, stort hus og kanskje en katt og en hund og et akvarium.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå