Solstråle86 Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Noen som har vært hos lege/gynekolog i forbindelse med at mensen ikke dukket opp etter p pille slutt (eller andre ting), som kan forklare meg hva lege/gynekolog undersøker og gjør? Hvor lang tid tar undersøkelsen og gjør det vondt? Tas det blodprøver/ultralyd? Jeg vurderer å bestille meg time da det er fem måneder siden p pille slutt og mensen ikke har dukket opp. Enten hos fastlegen eller privat gynekolog, men så er jeg litt nervøs for undersøkelsen da.. Takknemlig for svar!
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 hei jeg er tilvanlig sykepleier og var under mine praksis som student utplasert på gyn. sengepost og poliklinikk.vet fra der at d var mange unge damer som kom innom pga. manglende menstruasjon. ofte kan d være syndrom på manglende hormon som fører til at mensen ikke kommer..dvs. at du må starte med noen hormontabletter for å få stabilisert dette igjen. kan være mange årsaker til denne mankoen feks et nype kan være Pcsos syndrom (http://www.lommelegen.no/322856/polycystisk-ovarialt-syndrom-(pcos) det er kun et av mange..og det er ikke så mange som tenker over dette men sliter med å bli gravid. ..men uansett så blir d tatt en gyn test der de undersøker livmor, eggstokker osv..det skal ikke gjøre vondt,.helt vanlig undersøkelse..som kanslke for noen er litt ubehagelig.skal også i den forbindelse tas blodprøver av deg.jeg ville ikke vurdert time,gjør d..ikke noe å grue seg til selv om jeg forstår hva du mener..bedre å få d overstått lykke til !
Solstråle86 Skrevet 28. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2010 Tusen takk for informativt svar Tenker jeg bør bestille meg en time ja, er ofte litt redd for det ukjente så hjelper å vite litt hva som skal skje.. Hmm, føler foresten jeg kjente igjen mange av symptomene i linken du gav meg, men kan vel være mange ulike ting som du sier. Får vel bare få det overstått
Rockespire 2011? -5pp- Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Dette lurte jeg også på, så tusen takk for info mamMa1 til 2 med passasjer?! Jeg fikk mensen med èn gang etter p-ring slutt, men plutselig forsvant den, og jeg har nå ikke hatt mensen siden juli. Legen min har henvist meg til gynekolog, så jeg skal dit i slutten av okt. Krysser fingrene for at det er lett å gjøre noe med, og at vi snart har en liten spire i magen! Lykke til!
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 åh, så lite å takke for. ønsker dere begge 2 lykke til. rwi twi..masse babystøv til dere:) .jeg går selv på tåhev å venter på IKM..så jeg kan teste..psykisk eller ei så har jeg masse symptom. Vi får satse på spire og at 2011 blir året:)!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå