Gå til innhold

17+6 dager i svangerskapet og spor av blod.

Anbefalte innlegg

Skal ta det med ro og håpe på det beste. Har snakka med jordmor og lege. Kjenner litt nedovertrykk, så eg skal snart finne senga og sove og kun slappe av. Da får eg berre la alt det andre vere som det er.

Får håpe at det ikkje er noko fødsel på gang, for det vil eg ikkje no nei. Har ikkje noko vondt i ryggen, kun kynnere. Greit mannen er forsatt heime, men neste veke er det ut i ny jobb. Er glad for han skal begynne i ny jobb, men da blir det ein del slit på meg.

Er UL om 1 veke i dag, så da får ein vite litt meir. Men, som mor mi seier, ein får ta det som kjem. SKulle eg miste, så har eg 2 fantastiske jenter frå før av.

Fortsetter under...

Bittelitt blod er ikke uvanlig akkurat rundt den tiden. Jeg hadde litt blodlig utflod rundt uke 16- 17. Leste også i svangerskapsboken at dette ikke var helt unormalt, særlig hvis man hadde hatt samleie først. Nå er 27+1 og babyen lever i beste velgående :)

jeg vil tro at alt er helt fint, men man skal jo også være obs og ta det på alvor. Selvsagt kan det skje noe galt. Lykke til på ultralyden da:)

Jeg hadde også en liten blødning rundt uke 17. Fikk helt hetta og fikk komme inn på Føden og sjekke hjertelyden. Den var helt fin og på UL to dager senere var alt bare bra:) Legen kunne ikke si noen eksakt grunn til blødning, bortsett fra at mange har det, etter sex, pga at alle slimhinner blir mer hovne og fylt med blod og en liten rift kan gi blødning.

Er det lenge til du skal på neste UL da?? Kan jo være morkaken som ligger langt ned og har gitt en liten blødning......

Og ingen svangerskap er like, leser du har vært gravid tidligere:) Men er du det minste bekymret ta kontakt med lege eller JM og få det sjekket opp og ut av hodet:)

Klem

Som de andre sier så er dette ganske normalt. Jeg fikk blødninger (bare om morgenen og viste seg bare på papiret og ikke i trusa) når jeg var 12+5 og fikk helt hetta. Heldigvis hadde jeg planlagt UL dagen etter og alt viste seg å være normalt. De mente da at blødningene kunne være pga at det var på den tiden at jeg normalt skulle hatt mensen (og det stemte) så skulle ikke være bekymret. Jeg fortsatte å ha blødninger i nesten 2 uker og hadde en ettermiddag med svært ferskt og mye blod på papiret. FIkk helt panikk og ringte sykehuset og fikk time til sjekk 2 dager senere. Fikk ny UL og barnet var helt normalt (faktisk så hadde det vokst så bra at de ville endre termindatoen til en uke tidligere...) De kunne ikke se hvorfor jeg hadde blødninger for morkaken lå høyt oppe og cervix var stengt med 6 cm! Så de trodde jeg kanskje kunne ha en polypp (men de kunne ikke se noen tegn til dette) eller at jeg hadde svært sensitive blodårer. Også, hvis en har sensitive blodårer så kan man ha blødninger i 2-3 dager etter samleie..

Så det er normalt, men likevel godt å få det sjekket sånn at en slipper å uroe seg og sånn at en kan fortsette å glede seg over graviditeten :-) Lykke til!

Lenge sidan det var vert sex inne i biletet her, for det orker eg rett og slett ikkje for tida med 2 barn som krever sitt i tillegg til å gå gravid. Så noko slikt kan det nok ikkje vere. Eg får kun ta det med ro (lettare sagt enn gjort) Det første eg gjer når det er noko eg lurer på under svangerskapet er å ta kontakt med lege/jordmor/føden.

Og så sterke kynnere så tidleg i svangerskapet har eg heller ikkje hatt før.

Ikkje så gale i dag som i går. Men, det å kvile er noko heilt anna.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...