Gå til innhold

ang.modning..

★tøysekroppen&prinsene★

Anbefalte innlegg

Skrevet

i morges våknet jag av at jeg hadde vonde menssmerter nederst i magen,korsryggen og nedover i lårene(?) men syns ikke magen var noe hard..kynner var det ikke for det vet jeg hvordan arter seg siden jg har det i bøtter og spann;)

kjente det bare en gang så ikke noe mer vondt...men en laaaang gang for å si det sånn hehehe....det jeg lurer på er om det er dette som er modning eller om det kan være noe annet?har en del stikking "oppi der" også for tiden...men er "bare" 35+1 i forhold til modning tenker jeg på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her! Våknet i natt av att jeg hadde vondt nederst i magen og litt i korsryggen. Låg å kjente etter om d var rier på gang, men magen ble ikke noe særlig hard og det var ikke noe regelmessig. Det var der liksom "hele tiden". Låg våken fra 03 - 05 å kjente på dette, men så sovnet jeg. Kjenner d fortsatt litt nå.

Har hatt veldig mye kynnere de siste ukene, så vet godt hvordan de kjennest ut.

Jeg tenkte også på om dette kunne være modning.... siden d ikke kommer i tak liksom... Jeg har også stikninger nedentil...

Merkelig denne kroppen.....;-)

Skrevet

Jeg har også endel menssmerter nederst i magen og ned i lårene, kommer takvise, men ikke regelmessig. Prøvde å forklare dette for legen på kontroll i stad, men han ga ingen forklaring på det, bare forklarte hvordan kynnere skulle være... jeg er 39+3 i dag, så håper virkelig det er modning!!!

Skrevet

hmm....merkelige kroppen kan du gjerne si:)

ikke merket noe mer til det jeg nå..om det hadde vært modning skulle man kjent dette hver dag eller oppleves modning i rykk og napp?

kan ikke huske at jeg hadde det sånn sist,altså noe vondter i forkant av fødsel.....da gikk slimproppen en uke i forveien,vannet to dager før fødsel så kom baby ut:D ganske greit....ingen tvil....hvordan er det med dere? merker deremer til disse vondtene?

Skrevet

Hei tøysekoppen:) Hele 35 uker allerede! Jeg er nå 38 uker og skal ha keisersnitt på termindato 11 oktober på haukeland... Stort barn i vente og tidligere komplikasjoner da jeg fødte sist...

Disse mesnssmertene du beskriver, begynte for meg i uke 35 også. Såpass regelmessig og vondt at vi dro til føden, trodde det var noe på gang. Heldigvis ikke da...

Hos meg har det bare blitt mer og mer intens, har menssmerter stort sett hele tiden nå. Og kynnere som lurer oss flere ganger i uken... Det er nok modning du opplever og kroppen som "trener" til den store dagen:)

Kanskje din kropp bruker mindre tid en min og at det faktisk hender noe snart :) Lykke til :)

Skrevet

Jepp. Vondtene var borte en hel dag, men nå er de tilbake igjen...så kommer og går litt...

Forrige gang jeg fødte hadde jeg ingen smerter før noen timer før fødselen, og da skjønte jeg med en gang at det var rier, for de var så regelmessige selv om de ikke var så sterke til å begynne med...

Skal til jordmor og få modningsakupunktur igjen i morgen, så skal spørre henne litt da...

Skrevet

jeg merket ingenting av dette sist... hadde en del kynnere, men ikke vonde og ble heller ikke "lurt" av de...

Men denne gangen har jeg mer vonde/ubehaglige kynnere, pluss disse "menssmertene"/murringen.... Men vet att når riene kommer så skjønner jeg att fødselen er i gang. Kommer nok til å kjenne igjen de ja! ;-) Eller evt att vatnet går (sist startet det med rier).

Skrevet

hei du!!:) det var en stund siden ja....baby rett rundt hjørnet du nå...bra du får ks siden babyen er stor..slipper du ihvertfall grue deg for å oppleve en fæl fødsel igjen.. uff nei håper ikke jeg blir gående slik du har gjort..enten får det skje noe eller la vær å tulle seg hehehe;)

ikke merket noe mer så er ikke helt sikker på om det er modning men er vel en sjans for det ja;)

lykke til videre!:)

Skrevet

Det kan høres ut som modning. Jeg har gått med dette i et par uker nå. Noen ganger smertene regelmessig og andre ganger kommer de bare sånn tilfeldig.

Legen sa til meg at dette var det de kalte maserier/modningsrier. Det er et tegn på at noe skjer, men enkelte kan gå i mange uker med slike vondter.. Et sikkert tegn på modning er en liten blødning som gjerne oppstår da mormunnen/livmorhalsen begynner å flate ut og åpne seg.

Jeg har hørt at jo tidligere man merker modning og slike maserier/modningsrier desto kjappere går fødselen.

Og for flergangsfødene er det mer vanlig å kjenne dette tidligere i sv.skapet.

De er slitsomme, men samtidig deilig for det er tegn på at kroppen jobber og at noe skjer =)

Skrevet

åå lykkelill:) ditt svar var jo veldig oppløftende hehe..da håper jeg på flere sånne dager og en lett fødsel xxxxxxxxxxxxxxxxx fikk svar inne hos jordmødrene og det var modning jeg opplevde slik jeg forsto det:) spennende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...