Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Har flyttet inn hos kjæresten, i huset som han kjøpte sammen med ekskona. De bodde bare her sammen i ett år og tror ikke det er så fryktelig mange ting her som han forbinder med henne. Utenom soffaen og stolene. Men det går greit... Det som er greia er sengen "vår"... Visste jo at de hadde delt den. Men trodde de hadde kjøpt den da de flyttet inn i huset her. Altså at de bare hadde delt den i ett år. Det siste året de var gift, og da var samboeren min veldig mye borte (bodde borte i ukedagene). Men her om dagen kom det fram at de har hatt denne sengen hele tiden. Han hadde kjøpt den da de skulle flytte sammen. Var sikkert i denne senga de unnfanget datteren og kranglet og knullet og.... Argh! Blir gal av og til. Har sagt det til samboer, at jeg kunne tenke meg å kjøpe en ny seng, og det forstår han. Men det er jo så dyrt med seng! Og samboer sier han er veldig nøye når det kommer til seng. Det er noe han legger litt penger i. Og sånn som ting er nå, føles det feil å bruke masse penger på ny seng, bare fordi jeg har dumme, sjalu tanker... Jeg har ikke jobb for tiden og han er sykemeldt og vi taper endel på det. Vi har jo litt oppspart både han og jeg, men samtidig mye annet å bruke pengene på og uvisst når jeg får meg jobb. Kommer heller ikke til å jobbe i 100% stilling, pga helsa. Denne senga var ikke helt billig heller så vidt jeg forsto. Er det rart at jeg reagerer på dette og syns det er trist/ekkelt? Ville dere brydd dere? Vet jeg ikke burde tenke på det, men jeg gjør det. Synes noen dager det er vanskelig nok å ha flyttet inn i huset her. Føler meg ekstra dum fordi jeg vet at han ikke er sjalu på mine ekser i det hele tatt. Hjelp meg her... Blir gaaaal!
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Det er ingenting å bry seg med vel? Jeg synes dette høres ut som sjalusi når du reagerer så kraftig. Mannen min har også hatt senga si før vi møttes. Han har hatt andre i den også, men hva så? Så lenge det bare er meg han deler den med nå så spiller da virkelig ikke noen rolle om hvem har vært i den tidligere.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Kanskje dere kan prøve å selge den gammle senga på finn.no ? Så får dere dekt deler av kostnadene for en ny seng ? Du kommer sikkert til å få mange svar her om at "nå får du skjerpe deg"og så videre - men folk er forskjellige, og for deg er dette viktig.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 eg hadde reagert på same måte... desverre.. vondt med sjalusi
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 En kjøper da seg vel ikke en ny seng, for at en får seg ny kjæreste? Nå må du gi deg altså! Kjæresten din har tross alt hatt et liv FØR deg, på lik linje som du at har hatt et liv FØR han!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Jeg skjønner deg godt jeg da, men her går det mer på at en madrass for meg er en personlig ting, og jeg overtar ikke madrasser fra andre. Liker ikke sove på hotell heller, av samme grunn.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Når min nye mann flyttet inn til meg byttet jeg ut overmadrassen. Kan det være et alternativ? Dette var fordi jeg selv ønsket det.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Jeg skjønner deg godt jeg. Ikke noe gøy når sengen er full av gammel morro. Gjør som en over her sier, bytt overmadrass eller selg den gamle på finn.no
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 jeg sier meg enig med HI, jeg hadde solgt den gamle på finn, og kjøpt en flunka ny ein. hadde nok aldri følt meg vel i den sengen, om det hadde vært 1 mnd de hadde delt den, eller 10 år.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Jeg skjønner deg også godt! Min forrige kjæreste hadde FLEKKER på madrassen etter gammel-exen. Jeg klarte det bare ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #11 Skrevet 28. september 2010 Ta dere råd til å bytte overmadrassen Da blir det ikke så fryktelig dyrt. Jeg skjønner godt at det kan være litt ekkelt for mange å dele en seng med mannen som også andre damer har delt med han. Jeg tenker sjeldent over slike ting. Min mann flyttet inn hos meg, etter en stund begynte han å hinte om at vi skulle kjøpe ny seng. Jeg syns det var unødvendig siden den vi hadde var grei nok. Jeg merket etterhvert at mannen sov mer og mer dårlig, og han klagde på vond rygg og lurte på om det kanskje var sengen. Til slutt gikk det opp for meg at han nok mest sannsynlig slet med at jeg hadde delt sengen med andre enn han, så det ble til at jeg byttet sengen en helg han var borte og han ble kjempe glad og lettet da han kom tilbake. Han har innrømmet nå i ettertid at det som plaget han med den gamle sengen var at den hadde jeg delt med eksen min. Det tok han bare 4 år å innrømme det, hehe.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #12 Skrevet 28. september 2010 For meg ville det vært helt uaktuelt og sove i den brukte senga!! Klart du fortjener en ny seng:-) Klem
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #13 Skrevet 28. september 2010 jeg ville også ha byttet ut senga! Det har ingenting med sjalusi å gjøre, men heller en prinsipp-sak.. Senga vår er noe av det mest personlige man har..Der sover man med kjæresten, har sex, og koser seg.. Av DE grunnene så ville jeg ikke hatt ei seng hvor samboeren min også har sovet sammen med andre kjærester. Jeg synes det blir litt skittent jeg.. Såklart har alle hatt et eget liv før man traff kjæresten sin, men det er da ikke dermed sagt at man skal måtte sove og leve i samme seng som kjærestens ekser har.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #14 Skrevet 28. september 2010 Kan forstå tankene dine, men det er jo bare en seng. Og hva da med resten av huset? Veggene? Gulvet? Ja, hva med mannen som faktisk er den som bodde sammen med sin eks? Du har bare fått ett lite oppheng i sengen, og hva som vanligvis foregår i den Kanskje de hadde mest sex på kjøkkenbenken? Eller ute i det fri? Kanskje de var på tur da barnet ble unnfanget? Hvem vet? Tror jeg bare ville kuttet ut de tankene du har.......
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #15 Skrevet 28. september 2010 "bare en seng"??? Det er da noe av det mest private i hjemmet. Og med tanke på hvor mange millioner av midd og sengdyr som kryper rundt i madrassene våre så burde de vel byttes ut jevnlig uansett? Jeg gleder med til 20 minus, for da skal alle madrassene her i huset få lufte seg et par timer utendørs.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #16 Skrevet 28. september 2010 Kjøp en overmadrass og legg på sengen. Problem solved. Deretter tar du et oppgjør med hodet ditt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #17 Skrevet 28. september 2010 Mange idioter her inne. Klart at en seng er veldig personlig, og særlig når den har blitt brukt av samme mennesker i flere år! Det kan ikke på noen måte sammenlignes med vegger og gulv. Søvn og sex er noe av det mest personlige og private som finnes, og jeg har ingen problemer med å skjønne at du synes det er ubehagelig å tenke på at du har tatt en annen kvinnes plass helt bokstavelig talt, på en måte. En seng som har blitt brukt med forskjellige partnere blir noe litt annet enn en ekteseng som har blitt kjøpt kun for to spesielle mennesker. Vet ikke om jeg ville blitt sjalu, men jeg ville helt klart følt at det var greit å i hvert fall kjøpe en ny overmadrass. Om ikke annet så av hygieniske årsaker.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #18 Skrevet 28. september 2010 Av hygieniske årsaker ville jeg byttet den ut, men ikke ab sjalusi. Min mann og jeg har sex omtrent overalt i huset, og har hatt oss på både kjøkkenbenk, sofa, salongbord, oppetter bokhylla og tv-benken. Så da måtte han evt ha bytta ut hele inventaret, samt malt endel vegger, skiftet kjøkken og parketten i stua om han fikk seg ei ny dame som tenkte slik.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #19 Skrevet 28. september 2010 He he, jeg hadde ikke likt det i det hele tatt. Eksen til mannen min tok heldigvis med seg senga da hun flyttet. men jeg har tatt med meg min egen seng i vårt lykkelige bofellesskap. Den er det min bonusdatter som bruker. Den har jeg unnfanget barn i med eksen, hatt utallige ONS i... Den er 14 år fammel, så er ikke så rart at det følger med litt historie. Mannfolk tenker ikke som oss i det hele tatt, men jeg ville nok tenkt på det ja. Hvor stort problem jeg ville laget ut av det vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #20 Skrevet 28. september 2010 Skjønner deg godt og må si du virker veldig fornuftig og rasjonell oppi alt sammen :-)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #21 Skrevet 28. september 2010 Lukter det kjønn av den fortsatt, altså?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #22 Skrevet 29. september 2010 Jo, jeg har nok fått et lite oppheng i den kanskje. Men jeg føler jo at sengen er noe veldig privat, og jeg elsker å ligge i mij egen seng -sove, lese, ta med pcen og surfe litt, kose, ha sex... Så da er det viktig at jeg føler meg vel i den. Det var vel noe som skjedde i meg da han sa at han hadde kjøpt den fordi ekskona skulle flytte hit og de skulle gifte seg. Har hengt seg opp i hodet mitt ja "sengen var kjøpt for dem"... Ja jeg vet at det er mitt problem og at det sitter i mitt hode. Men uansett så føles det jævelig. Samboer forstår det heldigvis. Har pratet mase om det nå. Først sa jeg at jeg skulle prøve å komme over det, fordi senger er så dyrt og denne senga er veldig god å ligge i. Men nå har jeg sagt at den må ut. Fikser det ikke. Selv om jeg vet at det er mulig at de har knullet andre steder i huset også, så plager det meg ikke så mye. Blir litt anderledes for min del, selv om jeg jo tenker på det i blandt. Dessuten bodde ikke ekskona hans så lenge i dette huset. Bare ett år. Men senga er betydelig eldre. Men jeg synes det er vondt. Hater å føle det så her. Ante ikke at jeg kunne være så sjalu. Men nå reagerer jeg på ting jeg ikke trodde jeg skulle bry meg om. Her for litt siden fant han vinglasset fra bryllupet deres, med navn og dato på. Ble helt kald og kvalm. Ville ikke be han hive det, men hintet sterkt, og heldigvis gjorde han det. Greit at han sparer bilder av han og eksen og bryllupet og sånt til datteren, men sånne ting er helt unødvendig syns jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #23 Skrevet 29. september 2010 Dassen er mer privat! Da jeg flyttet inn med min mann, insisterte jeg på å bytte ut alle doene i huset.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #24 Skrevet 29. september 2010 Skjønner deg kjempegodt jeg! Selv kjøpte jeg ny seng når jeg flyttet ut fra min ex. Min nåværende samboer kjøpte og s¨ny seng omtrent akkuratt når vi ble sammen fordi han da kjøpte ny leilighet, så vi startet på scratch samtidig og ingen problemer der i gården. Det er jeg kjempeglad for... Jeg hater å vite noe om hans sexuelle fortid, og å skulle ha ligget i en seng han hadde vært med andre i ville for meg vært veldig plagsomt!!! MEN... mn ex har jo fortsatt vår ekteseng gjennom 12 år... og hans nye samboer bruker denne uten problemer virker det som... vårt første barn er ikke unnfanget i den, men vårt andre er. og det er JEG som valgte senga ikke han. hun har heller ikke kjøpt nye gardiner til soverommet som JEg har valgt, kjøpt og sydd... Synes sånne ting er rart også jeg!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #25 Skrevet 29. september 2010 Tenk på all den deilige sexen de har hatt i dusjen også. Såpet hverandre inn og kost seg. Mulig dere bør renovere badet i samme slengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå