Ennai Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Lillegutt på 6 uker har masse luft i magen, og har til tider stort ubehag pga dette.. Kan jeg prøve å gi han sukkervann, eller har dere andre råd som kan hjelpe? Begynner å bli passe desperat etter å hjelpe han med dette nå, for han skriker og vrir seg det værre! :-(
Nikki 75 Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Vi brukte litt sukkervann da vår lille tass var bitteliten. Det hjalp ikke så veldig lenge om gangen, men det er jo verdt et forsøk. Vi brukte malt i MME, men hvis du ammer er jo ikke det så lett....
Ennai Skrevet 28. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2010 Jeg ammer ja, så det blir vanskelig :-S Hvor mye ca kan han få av sukkervannet da? sånn ca..
Nikki 75 Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 2-3 ml pr gang, med en sprøyte man får kjøpt på apoteket. Man kan visst gi det ganske ofte, hver 1-2 timer, hvis nødvendig. Sukkervann lager du ved å koke opp 1 dl vann med 1 ss sukker.
lilywhite Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Vi kjøpte minifom på apoteket. Gir det før hver mating. Det fungerte kjempegodt hos oss
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Her ble redningen fenikkel-te. Ga han 5 ml før hvert måltid.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Sukkervann hjelper mot smertene en liten stund. Fenikkel-te og minifom dråper hjelper til å få bort luftboblene.
Gjest Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Prøv Minifom! Jeg vet det ikke fungerer på alle men her var det slutt på magevondt med en gang sønnen vår fikk det.
Ennai Skrevet 28. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. september 2010 Da blir det å få tak i miniform idag :-) Hadde vært greit å fått bort luften, og ikke bare lindret :-) Tusen takk for alle svar!!
Mammahjertet <3 Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Har du prøvd å kutte ut alle melkeprodukter i kosten din? Hvis du ammer ja.
Hanna30 Skrevet 28. september 2010 #11 Skrevet 28. september 2010 Her fungerte inne minifom, men fennikelte hjalp litt. Har brukt det før hvert måltid i to måneder nå! Gi 5-10ml før hvert måltid, kan godt blande med melk om babyen ikke liker smaken. Og gi enten på sprøyte (kan hjelpe å få i ham om han sutter på fingeren din mens du sprøyter teen inn) eller på flaske.
Grateful mom Skrevet 29. september 2010 #12 Skrevet 29. september 2010 RAPING!!! Første bud mot luftsmerter og ubehag. Pass på hva du spiser, fjern alt av løk, kål osv, test evt ut om han reagerer på melkeprodukter eller andre ting du mistenker. Vi forsøkte også Refleksologi og Akupunktur, og følte at det hjalp. Lykke til!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 Signerer Grateful mom hva gjelder raping, altså. var litt sløv med det i natt (vi sov oss gjennom ammingene begge to) og i morges kom det en foss av gulp/oppkast og hun har hatt mye luft i magen. Jeg mener det når jeg sier foss, altså. Til og med sokkene ble våte! Skulle tro hun hadde styrtet en flaske champagne, hahaha Raping er tingen! Selvsagt kan det være andre ting som gir luft uansett hvor mye baby raper. Mange gode råd i tråden her, ser jeg
Ennai Skrevet 29. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 29. september 2010 Tusen takk for alle tips og råd :-) Gikk i innkjøp av minifom i går, så håper det hjelper oss. Med tanke på raping så sitter jeg ikke like lenge på natta som på dagen for å få opp en rap.. er litt sløv der..men han raper ikke godt på dagtid heller.. kan fort sitte i 30 min å klappe på rompa uten at det kommer noe luft :-S får håpe minifom hjelper litt, samt at han blir flinkere til å få opp luften etterhvert.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 29. september 2010 #15 Skrevet 29. september 2010 Kjøp deg bellywell pute.. Søk om det på nett så dukker det opp. Er en pute du varmer opp i micro litt og plasserer på magen til den lille. Puta her en beroligende aromaduft i seg og.. Den har vært GULL her i hus når snuppa har sliti med magen.. Har selv prøvd; *Minifom *Malt ekstrakt *sukkervann Men puta lever virkelig opp til resultatet.. 130-150kr for den. Og pass på at den lille for rape godt etter maten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå