Gå til innhold

Vannflaske på senga = en uting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fikk jeg en gang beskjed om fra hs, og er HELT enig. Vann på natta er IKKE vits med mindre man har feber, eller har en annen grunn for å trenge mer væske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet. Er ofte jeg våkner på natten og er tørr i munnen og da er det godt å drikke en slurk :) Det samme gjelder gutten vår og.

Skrevet

Og det er en uting, hvorfor??? Ser heller ikke problemet...

Skrevet

Herregud så teit, Hi... Hvorfor skal ikke barnet være tørst om natta når vi voksne kan være det? Lurer på hva det er med foreldre som tror barna vil ha vann for å være jævlige....

Jeg har alltid vannflaske på senga hver natt, og jeg drikker av den hver natt..

DUST.

Skrevet

Hvorfor det - "fordi helsesøster sa det en gang"?

Skrevet

Du har nok vann på natta, for du er vant til det fra du var liten. Dårlig uvane. Man trenger ikke vann på natta.

Dust selv

Skrevet

Det er faktisk ikke alltid man får i seg den væsken man skal i løpet av dagen og da blir man tørst.

Skrevet

Ja, for en tilfeldig helsesøster du traff på en gang har monopol på sannheten.

At noe kan være unødvendig er ikke det samme som at det er en uting. Barn tar ikke skade av å ha vann tilgjengelig om natten. Er de tørste så drikker de, hvis ikke så blir det stående. Sånn er ihvertfall mitt barn.

Skrevet

Man trenger vann når kroppen er dehydrert. Og jeg kan fortelle deg at kroppen din gir blanke faen i hva klokka er når den trenger vann. Er du tørst så er du tørst og da er det "vits" i å drikke.

Skrevet

og jeg har fått anbefalt fra HS og ha en vannflaske ved senga, gutten min sover med munn åpen og blir dermed veldig tørr i munn og svelg, våknet tidligere hver natt og måtta ha vann, nå drikker han litt fra flaska si uten å skikkelig våkne og han har det mue bedre.

er jo melk, saft osv som er fyfy...

Skrevet

Det å drikke litt vann om nattaer vel ikkeså farlig, men å drikkeså lite om dagen at man trenger det er veldig dumt.

Jeg tror også det er uheldig å drikke hele tiden i stedenfor å venne seg til å drikke skikkelig til måltider, før og etter trening ol.

Skrevet

barnet mitt pleier ikke å våkne om natta, men hadde hun våknet og vist meg at hun var tørst så hadde hun jo fått noe å drikke.. Hørres tåpelig ut å nekte barnet sitt drikke om kvelden..

Skrevet

Hva? Har dere virkelig vannflaske på senga?

Her ligger vi alle med hodene i bløtt, er bare å gape, så kommer det vann direkte i munnen! Isbitmaskin har vi selvfølgelig også, den står på ei hylle over senga mi, så jeg kan hente ferske isbiter gjennom ei luke jeg når fra senga..

Jeg er nemlig sååå opptatt på dagtid, så det er kun på natten jeg har tid til å drikke, å du kan tro det smaker fortreffelig når man ligger der sliten og trett.. OG TØRST!

Vurderer sterkt vann intravenøst, så slipper jeg å gape, det er jo, om jeg skal være ærlig, litt slitsomt når man er trøtt..

Jeg husker da jeg var liten, da sov jeg UTEN vann, har dere hørt på slikt!! Det var nok i den tiden man hadde tid til å svelge maten.. med vann!!

Skrevet

Hahaha, det er det dummeste jeg har hørt - fordi man er vant til det fra man er liten. Det var dagens :D

Skrevet

Kan ikke komme på at våre barn så mye som EN natt har våknet og spurt etter vann, annet enn de ganger de har vært syke..

Og man trenger, etter min mening, ikke å lage behov, som egentlig ikke er til stede:-)

Husk, kroppen går i dvale om natten, hormoner produseres for å minske urinmengden på natta.. kan ikke skjønne det da er lurt å flaske barna opp på vann? Er mine barn SÅÅ tørste på natten, så får de også ta fatt de små føttene sine og GÅ til vasken og drikke, det kan de umulig ha vondt av. Jeg gjør det, på denne måten, ikke akkurat mer lukerativt for dem å skulle ha forsyninger på natten.

Hilsen mor til snart 5

Skrevet

Leeeer av 2307, haha.

Jeg har aldri drukket vann på natta. Har aldri vært tørst da.

Vet ikke med babyen da.....er gravid og førstegangs.

Skrevet

Er dette et tulleinnlegg???

Hvis HI har et barn som ligger i sprinkelseng som evt. skulle våkne opp på natte og si at han/hun er tørst.....får da ikke dette lille barnet et glass vann???

Jeg hadde skjønt det hvis barnet våknet og ville ha melk, brus, saft etc....men får ikke vann hvis han er tørst på natten???

Får helt vondt inni meg av hvor mange tåpelige og "slemme" foreldre som finnes der ute.

Mat er en ting, det får IKKE mine unger....men drikke vann?? JAAA....

Skrevet

Fungerer det så fungerer det. Min stedatter våknet masse om natten av voldsomme mareritt, gråt masse og gikk i søvne på do og sov mens hun satt der. Gjentatte uhell var det også. Hun var 7år og hadde alltid en vannflaske stående ved senga som hun drakk av i halv søvne gjennom natta. Prøvde å ta bort flaska en kveld og ga henne et lite glass vann før hun la seg istede og da var alt slutt. Fra den stunden sov hun hele natta uten noen vonde netter. Så for noen er vann ved senga en uting. Men tviler på at det er et problem for bleiebarn.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI. jeg har aldri hatt behov for å drikke vann om natta og jeg tror ikke jeg er særlig spesiell av den grunn. Mannen min liker å ta seg en slurk etter sex, det er det hele.

Yngstejenta i huset ble helt avhengig av vannflaske. Hun hylte hver gang hun ikke fant flaska eller flaska var tom.. Dette førte til våte bleier og vått sengetøy. Ødela nattesøvnen for både store og små. Til slutt måtte vi kjøre en ferber-variant for å avvenne henne.

Skrevet

Jeg nekter selvfølgelig ikke barna mine vann om de er tørste om natta, men dette har knapt nok skjedd og min eldste er snart 12 år.

Erfaringsmessig så drikker barn mye mer før de sovner om det står vann ved sengen. Dette fører til at de må opp på do om natta og det forringer søvnkvaliteten. Dersom man absolutt skal ha vann tilgjengelig om natta, så sett inn vann etter at barnet har sovnet. Ikke gjør det til en del av innsovingsrutinen. Hvis da barnet våkner pga tørste så kan det drikke.

Skrevet

Enig! Har man barn som plages med at de må tisse om natta bør de drikke minimalt et par timer før leggetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...