MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Hvor ofte spiser de? Gutten min er 5 dager gammel, og han er sulten annenhver time på dagen! Han spiser alt fra 20 ml til 60 ml om gangen.. Om natten spiser han bare en gang, og da må jeg vekke han for å spise. Er det dumt å gi han mat så ofte? Ser ikke ut til at han reagerer med magevondt ellernoe sånt altså... Jordmor på sykehuset sa han skulle regulere dette selv, altså gi han mat når han griner etter det. Men da vi var på sykehuset spiste han ikke sååå ofte.... da gikk det gjerne 3 timer mellom hver gang.. Er det ok å gi han mat annenhver time på dagen?? Takker for svar!
Nikki 75 Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Ja, synes å huske at min lille også spiste annenhver time i perioder. Det er bare å la dem styre det selv, de gir beskjed når de er sultne. I noen perioder vokser de mer enn ellers, og da trenger de mer mat. Etterhvert vil de få plass til mer mat om gangen, og da spiser han nok sjeldnere. Men hvorfor må du vekke ham for å spise om natten?
Hanna30 Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Ja, det er helt ok:) Min fikk ikke flaskemat så tidlig da, men da jeg begynte å gi ham drakk han ofte og lite,og han drakk hver andre time ca. til han ble nærmere to måneder. Da han var to og en halv gikk han plutselig ned fra ca 9 flasker om dagen til 5. Bare sånn over natta. Men mye mer i hvert måltid da selvfølgelig når han bare drikker 5 flasker. Det er helt rett at de skal selvregulere, så ikke bekymre deg om det er ofte eller sjelden:) Og til Nikki; vi fikk beskjed på sykehuset at når de var så små skulle de ha mat minst hver 3-4 time, så om han sov skulle jeg vekke ham. Sikkert derfor hun vekker ham:) Er vel ulike rutiner ute og går. Det var forresten ikke et "problem" for meg, jeg ammet fortsatt da, og da ammet jeg hver halvtime hele tiden og han sov nesten aldri, så der ble det ikke mye vekking..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Når babyen sover er h*n vel ikke sulten så da trenger man ikke vekke for å gi mat. Overalt jeg spurte fikk jeg beskjed om at det var bare tull å vekke en baby som sov. Vi gjorde iallefall aldri det.
Løvinna30 Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Hei BabyBoy! Gratulerer så mye med babyen! :-) endelig. Hihi. Har han fått noe navn enda? sier som hun over her, la babyene regulere selv, de trenger ikke rutniner så tidlig (selv om noen sier det). Magesekken er jo bitteliten, men utvider seg raskt. Dessuten kan barnet ha økedøgn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå