Gå til innhold

Hva sier dere til legen?

Tingeling.

Anbefalte innlegg

Ønsker å legge fram forslag til fastlegen min om han kan gi meg resept på Albyl-e og crinone da jeg har lest at svært mange som sliter med gjentatte aborter lykkes etter å ha prøvd det. Men hvordan går jeg fram til legen? Hva sier jeg? Legen min føler jeg kan absolutt ingen ting om hverken graviditeter og definitivt ikke habituell abort, men han virker i det minste interessert i å finne ut noe nytt.. Har noen av dere spurt legen om dette før utredningen? Jeg går å venter på å få time til utredning etter min 3.abort i juni, men ting tar tid.. Skjønner ikke hva som skjer med graviditetene, alle i uke 10-13.

Fortsetter under...

Enig med rådene over her. Be om henvisning til en privatpraktiserende gynekolog. Da vil du få oppfølging av en som er spesialist på området, og han/hun vil helt sikkert gi deg resept på medikamentene som du vil forsøke, pluss at du kan få ultralydundersøkelse "så ofte du vil".

Jeg ba om henvisning så snart jeg fant ut at jeg var gravid for fjerde gang (rakk aldri å komme i gang med utredningen). Gynekologen gav meg Crinone og Albyl-E med en gang, og jeg fikk komme til UL-undersøkelser hver 14. dag gjennom hele første trimester. Fastlegen min måtte slå opp i "medisinhåndboken" sin når jeg fortalte ham hvilke medisiner jeg fikk, for det hadde han aldri hørt om. Men han er jo allmennlege, så kan ikke klage heller. Han skal kunne litt om alt, mens gynekologen er spesialist på svangerskap og aborter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...