Gå til innhold

Babyen rister ?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 27/28 og opplever ofte at babyen "rister" inne i magen.

Er mitt andre barn, og opplevde ikke dette med førstemann (han hikket mye, men ristet aldri).

Noen andre som har opplevd dette og vet noe om hva det kan være???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst når de tisser :) Hehe...og ikke spasmer som det kan kjennes ut som :) Helt vanlig...

Skrevet

Min også ristet mye tidligere (nå 36), rar følelse :)

Noen mener det er når babyen tisser (ikke av tisse-trykket altså, men at noen barn rykker litt i kroppen når de tisser), men jeg vet ikke helt... Kan jo også bare være et eller annet de driver med inni der? Spiller luftgitar med navlestrengen f.eks?? :)

Skrevet

Hihi...liker luftgitarteorien din :)

Eller - kanskje det helst er gutta som øver seg på å riste snoppen etter endt dobesøk ? :)

Skrevet

Da min første datter lå i magen min kjente jeg dette mye. Nesten som spasmer, så jeg var litt småbekymret. Men fikk også høre at det var babyen som tisset. Og jeg tror nok det stemmer. For da hun kom ut fortsatte hun med dette når hun tisset, og hun gjør det ofte fortsatt når hun sitter på do -3 år senere. Rister litt på en måte, akkurat som hun får en frysning i hele kroppen.

Denne graviditeten har jeg ikke kjent noe til det.

Skrevet

Hehe, ja likte luftgitarteorien:) Kjenner til sånn tisse-risting som dere snakker om, hørt det blir kalt "potte-rist" fordi små barn gjerne får en liten slik etter-risting når de har tisset.

Får håpe det er det det er:)

Takk for gode (og morsomme) svar!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...