Bumblebeee Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Han er 5,5 mnd og de siste ukene har han ikke villet ha verken pupp eller flaske om dagen. Kun grøt, fruktmos og middag. Nå er vi i syden også, så jeg vil jo gjerne sørge for at han ikke blir dehydrert. Puppen er bare akseptert om natta. Ca en gang om dagen klarer jeg å få han til å ta pupp, etter mye om og men. Har prøvd med melk, vann, juice/vann-blanding, men det er svært lite han drikker. Storesøster tulla mye ved puppen i slutten, så da valgte jeg å slutte ammingen. Men hun var da 9 mnd gammel. Flaske har hun likt hele tiden. Han må jo ha i seg melk?? Bruker ofte Sinlac grøt også pga trolig kumelksproteinallergi, så han får jo ikke melk gjennom den heller. Får prøve å blande grøt med melk heretter, og spørre på helsestasjonen når vi kommer hjem. Andre som har opplevde dette?
Bumblebeee Skrevet 27. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 27. september 2010 Har forresten prøvd med kopp i dag, ble mest søl. Men kjøpte en tutekopp på butikken nettopp, kanskje det er løsningen?
Nikki 75 Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Jeg har det akkurat likt med min på 6 måneder. Han drikker 170-200 MME om natten, og det er omtrent det. Hender jeg får lurt i ham 100 ml MME på dagtid, og bittelitt vann til grøten/middagen, men jeg synes han drikker alt for lite.... Men han tisser jo normalt, og det er jo vann i grøten også. Det kan jo hende gutten din drikker mer i varmen, hvis han blir tørst. Vår gutt elsker å drikke av mitt glass, men det blir et fryktelig søl. Skal spørre helsesøster i morgen...
wess Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Så rart... sitter akkurat her og leter etter noen som sliter med baby som ikke vil drikke på dagtid. Har ei jente på såvidt 6 mnd, som har fått det for seg at hun stort sett kun drikker på natten, dvs; max 200ml. Spiser ellers noe grøt og middag. Prøver med vann etter hvert måltid, men mesteparten kommer ut igjen. Har forsøkt med tutekopp, skje, glass og "you name it"!!! Håper hun knekker koden snart. Hvor mye grøt eller middag spiser barna deres til hvert måltid?
Nikki 75 Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Spurte forresten helsesøster her om dagen, hun sa det ikke var noe problem at han ikke drakk så mye (maks 200 ml MME), for det er ganske mye vann både i grøten og middagsglassene vi gir. Jeg har en gutt som er ganske stor for alderen, så han spiser ganske godt Ca. 1,5 grøtporsjon til frokost og kvelds Og fra 1/2 til 1 middagsglass midt på dagen, samt sviske og/eller fruktmos. Han drikker som regel litt vann til maten, men ikke de store mengdene.
wess Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Ok. Jenta vår spiser ikke så mye, men legger på seg stort sett ved hver kontroll. Synes det er et slit å få i henne maten til tider. Dette har vart helt fra hun var 3 mnd, veldig ustabilt spisemønster, virker som om hun tidvis har vondt når hun har drukket ca 100ml MME, begynner å skrike, står i bue, for så å fortsette å drikke litt til. Vi har forsøkt ALT!! Byttet MME, t.o.m Nutramigen fra apoteket, osv, osv.. Endel løste seg når vi begynte med grøt. Heldigvis..! Bortsett fra mat er hun en eksemplarisk unge:-) Bare smiler og er fornøyd, aktiv og våken i blikket, sover godt, gråter sjeldent.. Har heldigvis en time på barnepol. om 14 dager. Greit å få sjekket om det er noe i allefall, ellers er det vel bare å leve med:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå