nifficat Skrevet 27. september 2010 #1 Del Skrevet 27. september 2010 Er på rd 15 i dag. Tok siste hcg-støtte den 19.9. Testet negativt på en clearblue digital i dag (men testen var litt rar før testing, små svake blå og røde streker på displayet). Men viste klart ikke gravid. Men testet med en billigtest da jeg kom hjem, og den var svakt positiv, en tydelig men svak strek. Er disse billigtestene mer sensitiv enn andre tester (svarer på lav hcg)? Er det mulig å teste sååå svakt på rd 15? regner med at løpet er kjørt, men hadde vært artig å vite. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 27. september 2010 #2 Del Skrevet 27. september 2010 Hei nifficat! Jeg tror at noen billig tester kan være mere sensitive enn andre tester. Jeg hadde noe samme opplevelse som deg, testet på rugedag 13 på kvelden med digitaltest (klinikken vil vi skal teste da) og den var negativ. Så prøvde jeg dagen etter på morgenen med en annen test og da ble den sånn rar som du sier så kunne ikke stole helt på det og prøvde på dag 15 med en clearblue vanlig og da kom det fram en svak strek, men tydelig en strek. Fortsatte og teste framover og selv om streken var svak, ble den sterkere og sterkere for hver dag. Pga disse rare prøvene anntok jeg at hcgen var lav og tok blodprøver for dette og hcgen var lavere enn normalt. Hadde jo et håp enda da ikke alle har høye hcg verdier og det viktigste er verdien mellom prøvene, men også der gikk det ikke som det skulle. Endte altså ikke bra her desverre:( Sikkert ikke det du ville høre, men dette trenger for all del ikke å gjelde deg!! Løpet er absolutt ikke kjørt, du har fått en positiv test! Du burde å teste videre for å se at ikke testene blir svakere (en kjemisk graviditet) kanskje ta hcg prøve for å se hvordan verdiene er. Jeg synes det var greit å ta en blodprøve siden det var så usikkert og jeg ville ikke ha så høye forventninger på ul, da hadde jeg sikkert fått sjokk om jeg trodde alt var bra, og så viste det seg at det var det ikke. Når det er sagt så er det ikke alle som er like glade i disse hcg prøvene så det blir jo opp til hver enkelte hva dem vil gjøre. Uansett så er ikke dette kjørt, dette kan gå helt fint, du er gravid til det motsatte er bevist så jeg visker et stille gratulerer! Håper alt går bra, krysser fingrene og ønsker deg lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142373444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nifficat Skrevet 28. september 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 28. september 2010 Kjære Alid@ Tusen takk for svaret ) Jeg har fulgt med deg og lest alt det du har vært gjennom...En ordentlig stor klem til deg!!!!!! Disse ivf-forsøkene er i mange tilfeller, så utrolig tøffe, både for kropp og sjel. Tror det er vanskelig å sette seg inn i det før man har opplevd det selv. Testen i morges var negativ, kanskje en bitteliten antydning til strek, men "tanta" kom i dag så da er løpet kjørt for denne gangen. Nå har jeg hatt 5 fulle forsøk, 3 frys og ett avbrutt, for å prøve å få søsken til min nydeligste lille gullklump...................som jeg er bare så ufattelig, ufattelig glad i!!!!! NÅ er vi ferdige med forsøk med egne egg, nå prøver vi ed. Jeg har også bestilt time til lege for å få henvisning til samtaleterapeut eller noe, for her trenger jeg å komme videre i livet og legge ting bak meg. Jeg synes det har vært en stoooor påkjenning disse siste 2-3 årene, og det er en sorg her som må bearbeides kjenner jeg. Håper også jeg kan få halv sykemelding, for å få tid til å komme ovenpå igjen. Hvordan går det med deg, Alid@?? Jeg har ikke vært så mye innpå forumet her de siste 3 ukene, så jeg har ikke fått med meg om du er i gang / i planleggingen av nytt forsøk. Det var jammen litt av en runde du var gjennom nå siste gangen Masse lykke til til deg også!! God klem fra Niffi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142375055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 29. september 2010 #4 Del Skrevet 29. september 2010 Hei igjen Nifficat! Koselig å høre at du har fulgt med meg:) Jeg har også fått med meg mange av dine forsøk siden du er en av sliterne her inne og det er jo like trist hver gang noen av oss misslykkes:( Ivf er en tøff påkjenning og som du sier og det er nok bare dem som går i gjennom det som virkelig forstår hvor tungt dette er både fysisk og psykisk. Man lever jo i en helt annen verden og den verden blir bare tyngere og tyngere og være i jo lengere tid man må være i den:( Det er viktig å komme ut av den litt, gjøre andre ting ellers blir det vanskelig å holde ut tror nu jeg;) Høres nesten ut som du kanskje har hatt en kjemisk eller!? Uansett, er det kjempe trist at det ser ut til at det er et negativt forsøk:( Dere har også en alt for lang ivf historie desverre og fortjener og skulle lykkes snart! Må si at dere er heldige som har en liten glullklump allerede, selv om jeg forstår at ønsket om søsken er stort;) Jeg har forståelse for at dere vil avslutte dette kapittelet og gå videre i livet, det kommer en tid da nokk er nokk. Hvorfor velger dere ED, har dere får beskjed at eggkvaliteten ikke er bra nokk? Det er sikkert ikke noe problem å få litt sykemelding for å hente deg inn. Tor det kan være lurt med en samtale nå før du går videre;) Vi har også vært lenge i denne prosessen, med ivf i ca 6år, men med utredning og alt så er det sikker 8 år snart og det uten resultater desverre:( Skjønner ikke at man holder ut, hva er vi laget av egentlig lurer nå jeg på...hihi Vi trodde ikke vi skulle få noen forsøk før over jul, siden jeg måtte ta cellegift under forrige forsøk, men så sier Hausken at det ikke er sånn når man har fryseegg, da er cellene allerede laget. Så da blir det kanskje et fryse forsøk i slutten av november eller i begynnelsen av desember. Har 5 egg på frys så håper inderlig det blir innsett denne gangen da jeg har 2 avbrutte fryseforsøk tidligere. Utgangspunktet med flere egg denne gangen er i allefall bedre så da håper og tror jeg at denne gangen skal det gå bra:) Er vi kjempe heldige så slipper vi fersk forsøk, det hadde ikke gjordt noe for føler vi har hatt nokk uflaks nå Du får pleie deg selv framover og ta deg tid til å komme over forsøket! Ønsker deg alt godt og håper og trur at dere vil lykkes til slutt;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142377998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 29. september 2010 #5 Del Skrevet 29. september 2010 Uff, dette var trist Niffi! Hadde håpet så inderlig at du ville lykkes denne gangen. Synes du er tøff som allerede har planen klar, men som du sier, du har en sorg du må gjennom før du går videre. Jeg fikk beskjed hos legen min etter jeg mistet om at han ikke trodde jeg kunne klare å fullføre et svangerskap pga muskelknuten. Dette sitter dypt i meg, og redselen for at dette skal stemme er kjempestor selv om Lindenberg på CFC sier det er fullt mulig for meg. Tårene kommer fort når jeg tenker på det legen sa. Tanken om å ikke kunne få egne barn ville være uutholdelig, og det tror jeg hadde tatt veeeeldig lang tid før jeg hadde kommet meg over. Da hadde jeg nok trengt noen å snakke med dette om. Når jeg nå skal prøve på nytt snart, vil nok ordene fra legen min ligge å ulme, og redselen for å miste igjen blir veldig stor. Men jeg kan ikke gi opp enda. Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142378464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 29. september 2010 #6 Del Skrevet 29. september 2010 Ikke meningen å "kapre" tråden din nifficat, men har ikke fått med meg at Håpefull38 har mistet:( Kjære Håpefull38! Dette var veldig trist å lese, får så vondt i hjertet mitt når jeg leser innlegget:( Er ekstra trist når en sliter endelig lykkes å bli gravid for så å miste:( Enda verre er det jo når legene kommer med dårlige nyheter i tilegg. Skjønner at du er livredd for tanken om å aldri kunne få egene barn. Du skal høre på det Lindenberg sier og tru på det, så kommer det til å gå bra til slutt!! Ikke gi opp enda, det er jo håp! Gravid kan du i allefall bli, det gjenstår bare den siste "lille biten". Vi satser på at det bare var maks uflaks du hadde sist;) Ønsker deg alt godt og lykke til videre! Stor trøste klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142379913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nifficat Skrevet 29. september 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 29. september 2010 Kjære alid@. Tusen takk for et langt og koselig svar ) Først vil jeg bare si som Håpefull38 sier; stol på dr. Lindenberg angående muskelknuten din!!! Han har jo mye erfaring og kompentanse innen ivf-behandling. Hva sier forresten Hausken om det? Han er jo også en mann å stole på, har jeg inntrykk av. Ja, det er tøffe runder vi må gjennom, det har du fått oppleve til gangs!! Selv om det du har opplevd nå i siste runde er forferdelig tøft, så viser jo kroppen din at den kan bli gravid. Og hør på Lindenberg og stol på ham!! Dette skal gå!!! Stort sett har jeg fått satt inn egg av topp kvalitet, men det vil bare ikke feste seg. Men jeg er blitt 42 år, og har fått målt en veldig lav amh (0.4), så jeg regner med at det nok er eggene som er for gamle..... (og ikke jeg ), derfor velger vi nå å prøve ed. Ønsket om barn er MINST like stort nå, som det var før vi fikk sønnen vår (jeg vet nå hva jeg går "glipp av" om jeg ikke får et barn til"). Og ja, vi er utrolig, utrolig heldige som har fått et barn..................det er det største som har hendt meg. Og det er utrolig vondt å tenke på at jeg kanskje ikke skal få oppleve det igjen Jeg er nå redd for at det kan være andre ting enn eggkvalitet som er årsak til at vi ikke blir gravide igjen......om det kunne ha skjedd noe under fødselen??? Alid@, jeg krysser fingrene og det jeg har for at det blir fryseforsøk før jul. 5 egg på frys, er jo et kjempeflott utgangspunkt!! Lykke, lykke til! Ta vare på deg selv. Klem fra Niffi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142380328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nifficat Skrevet 29. september 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 29. september 2010 Kjære alid@ Beklager....her blandet jeg innleggene ( Du har jo ikke så mye med Lindenberg å gjøre, så jeg nå når jeg leste gjennom innleggene.. Beklager så mye!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142380355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nifficat Skrevet 29. september 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 29. september 2010 Kjære Håpefull38. Tusen takk for svaret Uff, jeg blandet innleggene her inne, beklager det så mye Jeg synes du skal stole på Lindenberg, har har mye og lang erfaring innen dette feltet, og det virker som han vet hva han prater om! Har du vært på andre klinikker? Kan det være en ide å få en uttalelse fra noen andre også? Hausken? Jeg skjønner at tanken om kanskje ikke kunne få egne barn, må være veldig, veldig vond. Men du har vært gravid, og du kan bli gravid igjen. Og i følge Lindenberg, er det absolutt sjanser for at det går bra. Tro på det!!! Ikke gi opp, kjære Håpefull38!!! Dette skal du greie. Og dette skal jeg greie! Avtale? Klem fra Niffi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142380408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 29. september 2010 #10 Del Skrevet 29. september 2010 Hihi, er ikke alltid så enkelt å holde styr på oss alle her inne nifficat, vi er jo desverre ganske mange:( Jeg tror at du sikkert kunne bli gravid med egene egg også, men da skal det rette egget dukke opp innen en viss tid og du føler kanskje at tiden renner litt ut med tanke på alderen så da forstår jeg godt at dere ønsker å prøve ED forsøk. Da er jeg overbevist om at det kommer i allefall til å gå bra, dem sier jo at embryoe kvalitet er den viktigste faktoren for å lykkes:) Hvorfor tror du det kan være noe etter fødselen som hindrer graviditet? Jeg tror du har en perfekt livmor som bare venter på de rette eggene:) Får dere Ed så spiller det jo nesten ikke noen rolle på hvor gammel man er så lenge det ser greit ut i livmoren. Dersom du er veldig usikker på det burde du kanskje på samtalen du skal ha nevne om du burde ha noen nye US som feks hysteroskopi! Vi satser på at det blir baby på oss alle om ikke så alt for lenge;) klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142381117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 29. september 2010 #11 Del Skrevet 29. september 2010 Hei igjen! Niffi og Alid@, vi skal lykkes til slutt. Har hørt at ingenting er umulig, men det umulige tar bare litt lengre tid. Ja, jeg regner med at Lindenberg vet hva han prater om. Han har mye erfaring og er langt fremme på forskningsfronten. Da jeg fortalte han hva legen min mente, sa han: "nei, nei, nei, nei, nei!!! Det var det man trodde før i tiden." Jeg har jo også min teori om hvordan det fungerer. Når muskelknuten sitter i framre livmorvegg og kanskje ikke er så elastisk, så bør vel den andre delen utvide seg tilstrekkelig til at et foster kan vokse. Den er jo veldig tøyelig! Høres ikke det logisk ut? Skal snakke med gynekologen min om ei uke. Så får hun forklare hva som skjer. Alid@: På fredag blir det 3 uker siden jeg mistet. Var 9 fullgåtte uker. Er du i gang igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142381128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 29. september 2010 #12 Del Skrevet 29. september 2010 Herregud..... leste det jo tidligere! Så bra at dere får et forsøk før jul! Jeg har ett egg på frys, og satser på at min lille eskimo er den som gjelder. Blir vel forsøk i okt/nov. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142381129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 30. september 2010 #13 Del Skrevet 30. september 2010 Huff og huff Niffi... Nei dette var leit...har ønska sååå sterkt for deg....dette var trist...må nesten felle en tåre her jeg sitter...det er så ubegripelig urettferdig dette løpet.... Åhhh som jeg håpet for deg... Klem og alt godt til deg...klokt å få snakket med noen...denne sorgen er nesten for stor til å bære...stakkars deg... Dette var da en trist tråd.... Snufs..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142371484-negativ-test/#findComment-142382094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå