Gå til innhold

Skal dere bruke Libero eller Pampers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs her og tenkte jeg kanskje skulle hamstre litt etter hvert. Tror nok at denne her bleiekrigen slutter. De taper jo massevis på dette her..

Har lest meg frem til at kanskje Pampers er best, lekker minst og er mest behagelig.

Hva skal dere velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg velger Libero. Sist prøvde jeg ut begge deler... dersom Libero ikke passer for min unge nr 2, så bytter vi selvfølgelig....men prøver Libero først:-)

Skrevet

Jeg har kjøpt inn Libero. Hamstra inn 4 pakker her om dagen på Kiwi. Ble bare 24 kr det:) Billig det ja. Jeg husker jeg brukte Libero sist med dattera mi og var fornøyd da. Men kommer til å teste ut Pampers også.

Skrevet

Etter tre unger, er konklusjonen klar: Libero! Pampers lakk som ei sil på de tre eldste, sægget og to av tre fikk utslett av dem.

Men det er sånn at noen unger passer Libero-passformen bedre, mens andre passer pampers bedre. Man må nesten prøve seg fram.

Skrevet

Libero. Uten tvil. Prøvde begge merker til datteren min da hun brukte bleier, og innså fort at så snart hun hadde gått med Pampers mer enn en time fikk hun allergiske reaksjoner og ble full i utslett + skikkelig rød og sår på stumpen! Aner ikke hvorfor, men hun tålte dem rett og slett ikke! (eksembarn riktig nok, men allikevel. Null reaksjon på andre bleier!)

Det er jo 7-9 år siden og mye kan være endret siden den gang, men når jeg så hvordan hun reagerte tør jeg rett og slett ikke ta sjansen på noe annet enn Libero også denne gangen.

Skrevet

dette lurer jeg og på... hørt noen si at det avhenger om man får en gutt eller jente i forhold til passformen.. stemmer dette??

Skrevet

Hmm.. Det jeg leser på andre sider er at Pampers er best de første mnd og deretter Libero?

Trodde ikke dette skulle bli så vanskelig..

Skrevet

pampers uten tvil.... synes libero er for stiv og hard...

har brukt pampers påalle de andrebarna og vært jevnt over fornøyd... men har derimot gått overtil libero bleier når "up and go" tiden nermer seg ;)

for da er libero best ;)

Skrevet

Brukte Libero sist på dattera mi, og det skal jeg bruke igjen.

Var en klar vinner for oss i hvertfall. (Ja, vi prøvde Pampers også)

Skrevet

Har brukt Libero på de 2 første, kommer nok til å bruke det denne gangen også. Opplevde at Pampers hadde en tendens til å lekke på mine barn.

Skrevet

Bleiekampanjen til Kiwi skal ihvertfall vare ut året, så ingen vits i å hamstre riktig enda;) Bedre å kjøpe noen få pakker av hvert merke og prøve ut selv hva man synes funker best til SIN unge, enn å kjøpe 100 pakker m f.eks Libero bare for å oppdage at man liker Pampers best liksom.

Jeg må si at jeg synes Pampers er best i de minste størrelsene, såfremt babyen ikke reagerer på lotionen- pga bedre passform og at de er mykere enn Libero sine. Et stort pluss (særlig de første par dagene etter fødselen) er at Pampers-bleiene i den minste str har en tisse-indikator, som skifter farge hvis babyen har tissa. Dette er veldig kjekt, siden man bør følge litt m på om de tisser i starten, sånn i forhold til om de får nok melk osv.

Skrevet

Definitivt Pampers! For de helt minste er Libero veldig stor og klumpete (etter min mening) og jeg syntes gutten min kjentes våtere på huden etter bruk av Libero enn Pampers.

Fordel Libero for de minste: Større sjanse for at den holder på bæsjen, men for oss lakk den veldig ved tiss. Dette har med at passformen ikke passet vårt barn. Og siden vår gutt bæsjet skjeldent, men tisset ofte, ble Pampers det naturlige valget.

Fordel Pampers: Hadde rettere passform for vårt barn. Huden ble ikke så klam/våt. Ikke så klumpete. OG billigere til vanlig (er jo litt unntakstilstand på bleiefronten for tida...)

Skal sies at nå når gutten min er to år bruker vi Pampers som nattbleie, for nå er passformen bedre til ham. Men synes fortsatt denne bleia er litt klumpete og gjør huden litt våt, men nå har vi færre lekasjer med denne på nattestid enn Pampers.

Mitt råd er: Prøv deg fram, ikke stol blindt på hva som har passet for andre. Ditt barn og du kan foretrekke noe helt annet:) OG det kan endre seg med tida når barnet og bleia endrer litt fasong.

Skrevet

Obs! Mente å skrive at vi nå bruker Libero som nattbleie...

Skrevet

Kommer nok først og fremst til å velge pampers, fordi de ikke er så klumpete og virker tettest. Men kommer til å variere, fordi barn kan reagere forskjellig på ulike merker, fordi størrelsene kan ha noe å si på om de er tette, og utifra hvilken butikk jeg handler i slik at det blir billigst mulig.

Landlord, firstprice og coops egne bleier (best i test) har også fått gode omtaler, så jeg kommer til å kjøpe disse også.

Man MÅÅÅ jo ikke holde seg til ett bestemt merke liksom :)

Skrevet

Hei. Førstegangs her og. Mange gode erfaringer overfor:)Tror jeg slår til og prøver begge alternativer, så får resultatet tale for seg.

Skrevet

Hei!

Stikker innnom fra 1. trimester! Hva med å prøve coop sine?? Til min første gutt brukte jeg kun libero og pampers, og hadde en merkelig forestilling om at alle billigbleier var fyfy! Til nr. 2 har jeg vel prøvd omtrent alle typer bleier. Litt ettersom hvor jeg har handlet og sånn, og har (som forbrukertesten) kommet fram til at coop-bleiene er helt topp! Nå blir det coop en stund framover, for mamma har hamstret pakker til 4,50 per stk til meg! Til nr 3 blir det vel litt forskjellig også tenker jeg! :)

Skrevet

Pampers her!

Jeg synes de er "nettere" på, har bedre passform og har absolutt vært rimeligere - selv i de perioder det har vært "full pris" på bleiene. Har ikke vært plaget av verken lekkasje eller utslett.

Faktisk har jeg ved bruk av Libero bleier til tider opplevd at de går opp i "limingen", at det kommer sånn bleiefyll ut når den er våt. Virker som om den går lett i oppløsning på en måte. Men har allikevel kjøpt noen til starten. Og som nevnt over her er jeg enig i at som trusebleie synes jeg Libero sitter best.

Men favoritten er uten tvil

Skrevet

Det blir Pampers her, da Libero sine lekker litt for mye på de minste størrelsene, det er hvertfall min opplevelse. Jeg gikk over til Libero først ved Up and go bleiene. Vet ikke helt hvorfor, men det ble bare slik. Så jeg har smått begynt og hamstre bleier nå, men ser at det er det flere som gjør, så det er ikke lett og få tak i Pampers nr 2 :o)

Skrevet

jeg vil gå for libero til babyen min når hun kommer. Syntes at passformen på pampers er bra, men gutten min fikk utslett av pampers derfor velger jeg å bruke libero denne gangen også. Har hørt om at mange får utslett av pampers, og det er jo ikke noe godt da.

Skrevet

tror vi skal bruke pampers...

vi brukte libero i starten på førstemann, men da han fikk sopp sa de på helsest. at vi burde gå over til pampers siden den visstnok puster bedre enn libero.....

nå var dette på sommeren da, det var en periode i 2008 da sommeren var helt utrolig svett!! men vi får se.... kanskje vi finner ut at libero er bedre denne gangen?

Skrevet

Anbefaler å vente!!!!

Første (jente) brukte kun Libero, fikk utslett av Pampers. Sverget til Libero.

Men så kom gutten og Libero lakk og lakk. Hadde 4 klesskift om dagen og tenkte jeg var rar som ikke fikk snoppen godt ned i bleia:)

Pampers er helt supert nå og eneste som fungerer.

Prøv deg frem. Og blir det Libero, så gi meg beskjed, for jeg har en haug Libero pk som jeg ikke har bruk for:)

Skrevet

Her blir Libero testet ut først, både fordi det er det merket vi er mest fornøyd med til gutten vår og fordi Kiwi er nærmeste butikk. Har brukt pampers ved noen anledninger og her i huset går de bare under navnet "Shitters". Bærsja igjennom dem ved flere anledninger.

Har dog vennepar med døtre som sverger til pampers, så vi er åpne for å teste det (og andre merker) hvis Liberso lekker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...