nelliik m/blå & rosa Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde aldri hørt om det, før jeg tydeligvis er midt oppi det nå. Tatt flere svaakt positive tester, flere forskjellige. Både billigstrimmel, stav og CB. Alle svake, men likevel tydelige. Samtidig fikk jeg først brunlig utflod, som gikk over til til koagulert blod og etter hvert store mengder rødt, friskt blod og masse menssmerter. Mer enn til vanlig, og lengre enn til vanlig! Nå har det pågått siden fredag, og jeg blør enda mye - normalt er mensen min kort (3dager), uten menssmerter (kun murringer) og jeg trenger kun små tamponger.. Det jeg lurer på er om jeg bør dra på innv. ul for å sjekke at alt er som det skal osv? Evt hvor lenge kommer jeg til å blø? Og er det bare å hoppe i det igjen etterpå? Må kansje nevne at dette ikke sjedde før jeg var noen dager over mensen, og ville derfor vært i uke 5 imorgen.
SurreGuri Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Jeg tror vi er flere som har dette ganske så ofte.. Er visst veldig vanligt.. Det positive er jo da, at du ivertfall kan bli gravid, og at det ikke er noe gale med deg eller mannen.. Jeg tror også jeg hadde en sånn nå KG sist gang. min minnet veldig om det du beskriver der. Den tantå var vond og voldsomt.. Og jeg hadde så mange symptomer i forkant også..Like som jeg hadde med 1 mann da jeg ble gravid. Tror ikke du trenger å oppsøke lege, med mindre du har vondt, eller mistenker at noe er veldig galt,, Kroppen klarer å ordne opp i veldig mye selv.. min siste mens varte i 1 uke, et par dager mer enn vanlig..men nå er jeg klar for ny EL, så får jeg håpe at dette blir denne mnd jeg scorer
Lille diamant Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Visst du forsetter å blø, så ville jeg ringt til legen. Ikke for å skremme deg, men var slik jeg hadde det den gangen jeg var gravid utenfor livmoren. Og det gikk heldigvis veldig fint meg meg, da jeg gikk til legen allerede i uke 5/6. Kroppen ordnet opp selv, under oppfølging av sykehuset. Det er veldig typisk med lenger blødning og svakt positive tester når man har ett svangerskap utenfor livmoren. Så håper du ikke blir så veldig skremt, men er greit å sjekke hos legen om det ikke gir seg. Håper det ikke er slik da!
Giinaღ Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Hei. Jeg hadde nok en kjemisk graviditet forrige mnd. Hadde positive tester, men de var svake. Fikk tidlige symptomer (flere dager før IKM), men da de plutselig forsvant visste jeg at det ikke kom til å gå bra. Ca. en uke etter IKM fikk jeg mensen, kanskje bittelitt kraftigere enn tidligere. Allerede dagen etter dette var gravidtestene negative, så tipper at dette var en kjemisk graviditet som hvor spiren ikke rakk å feste seg engang. Neste mens kom som vanlig 4 uker etter det igjen. Legen anbefalte meg å vente en periode (pga slimhinner som kan være i ulage), men jeg trosser det og prøver igjen med det samme for tror helt ærlig ikke at det kom så langt. Du kan ha sex igjen når du har sluttet å blø. Trenger ikke ha noen kontroll hos lege med mindre du ikke slutter å blø eller får krafige smerter. LYKKE TIL!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå