gulterkult Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Ungen min er snart 5 mnd og jeg syns han virker mer og mer sulten, pluss at brystene er mykere enn før. Gir litt grøt på dagen og MME før sengetid og det har fungert en stund, men burde jeg gi han mer kanskje? Et grøtmåltid til? Er på tilvenningsstadiet med grøt, så vil jo ikke at han skal få for mye i magen heller. En ekstra flaske med MME istedet? Blir så usikker når jeg ikke vet hvor mye han får ut når jeg ammer... Hvordan var det med dere, hvor lenge hadde dere melk?
ett til! Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 jeg hadde melk til gutten var vel 8 mnd,da ville han ikke ha mer melk.men ettersom jeg aldri har hatt masse melsk så begynte vi med grøt da han var 4,5 mnd,fordi jeg var usikker om han var sulten eller ikke når han var urolig. je gmener å ha lest at om man ikke har nok melk selv så skal man heller gi grøt enn mme,men dobbeltsjekk meg,det kan hende jeg tar feil.tror det skal stå endel info på ammehjelpen.no først tror jeg det er lurt å la han bli vant til dette første grøtmåltiden,for å se om magen tåler det. heller amme litt oftere slik at melkeproduskjonen går opp. jeg tror det er vanlig at brystene blir myke,det var mine og,men det så ut som gutten var fornøyd(for det meste!)likevel. ring helsestasjonen,de vet slike ting:)
HeidiL Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Hei ) Jeg har fortsatt masse melk til mi snuppe på 8,5 mnd...hun spiser 90% pupp fortsatt. Liker ikke grøt og er ingen storspiser av middag/frukt/brødskive heller... Det at ungen din virker mer sulten betyr bare at han ER mer sulten - altså har økedøgn (det hender det er økeuker og ikke økedager...) og da må du amme oftere! Før jeg klarte å få henne til å like middag så ammet jeg hver 2 time på dagtid og et par, tre ganger om natten. Nå er det ca hver 3 time igjen i tillegg til det hun vil ha av fast føde. Hvis du øker antall amminger så vil melkemengden øke og da stabiliserer rytmen seg igjen. Jeg har ikke klart å få ut noe ved pumping i det hele tatt!! Men jeg fullammet tom 7 mnd...er først siste mnd som jeg har introdusert annen mat.. så pumping viser absolutt ikke hvor mye melk man har - ikke stress. Hvis du øker antall amminger i døgnet og baby fortsatt ikke virker fornøyd etter ei uke, så ville jeg prøvd med litt grøt på kvelden i tillegg. Puppene blir myke når de blir vant til melkemengden - så jeg har mye mer melk nå med helt myke pupper enn jeg hadde i de harde vonde greiene i begynnelsen. Lykke til!! Bare tilby pupp når han sutrer - er han sulten så spiser han!
Gjest eelis+kian Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Nå er gutten min 11,5 mnd, og jeg ammer en eller to ganger i døgnet. Jeg kunne sikkert fått opp melkeproduksjonen hvis jeg ville, men det er uaktuelt nå ;-) Hvor mye grøt spiser gutten din? En hel porsjon, eller? Hvis gutten din ikke blir mett av bare pupp, kan du prøve å gi først pupp, og så mme etterpå. Du kan sikkert øke til en hel porsjon grøt om dagen, hvis du ikke allerede har gjort det. Da min gutt var 6 mnd mener jeg å huske at han fikk grønnsaker til middag og grøt til kvelds, det var ikke noe problem.
Trultetryne Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Jenta mi er 10,5 mnd, og jeg har mye melk enda. Jeg så godt som fullammet til hun var 8,5 mnd og jeg ammer en god del enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå