Gå til innhold

bakteriell vaginose....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske sikker på at jeg har fått dette, trodde det var sopp, men ingen kurer virker, og det klør liksom ikke heller...

Så er ute etter råd, legen kan ikke gi meg antibiotika siden jeg er gravid!

Leser at noen sier man skal putte hvitløk opp i vagina? HAr stor tro på hvitløk, men vet liksom ikke helt om det da..

Finnes det noen andre råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt dette en gang, og det er ganske tydelig når det er dette - det lukter SØPPEL! Hehe... :)

Jeg har dessverre ingen tro på at hvitløk eller andre ting biter på dette...det er litt værre å få vekk enn sopp. Er det ingenting legen kan gi deg altså??! Dustete...

Men altså, jeg også har mye utflod (lukter bittelitt) og canesten har hittil ikke virket - og jeg har ikke vaginose. Skal prøve med stikkpille, for har bare brukt krem hittil.

Skrevet

Fra nhi.no:

Hos gravide er det vist at bakteriell vaginose øker risikoen for tidlig vannavgang og for tidlig fødsel hos kvinner som tidligere har født før 37. svangerskapsuke. I denne pasientgruppen anbefales behandling, helst før svangerskapet, eventuelt tidlig i svangerskapet. Bakteriell vaginose uten symptomer hos gravide som er uten risikofaktorer for fortidlig fødsel, behøver ikke behandling.

Det er ikke påvist fosterskader etter behandling med metronidazol under svangerskap, men forskningsgrunnlaget er litt mangelfullt. Et annet antibiotikum, klindamycin (eks. Dalacin), kan trygt brukes til lokalbehandling i skjeden dersom det blir nødvendig å behandle under svangerskap.

Ellers kan det hjelpe med melkesyrebakterier fra apoteket, typ Lactal.

Skrevet

Har selv vært plaget med dette alle svangeskapene mine... Ph- en har ihvertfall vært i ubalanse. Vivag- melkesyrekapsler har kurert meg alle gangen. Fåes reseptfritt på apotek.

Lykke til!

Skrevet

eg fikk 2 forskjellige typer antibiotika av legen fordi di trudde eg hadde det to ganga ..men ja er litt vanskligare å få vekk en sopp , så vist de ikkje plaga deg og det ikkje er lenge til babyen skal komme hadde eg bare venta til den kommer før eg hadde begynt på antibiotika..:)

Bare å ringe gyn avd eller ta det opp med legen . er jo ikkje noe koslig å gå rundt med :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...